history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-01-31 do 2007-07-25

Rozdział 6

Nadzór i kontrola realizacji budżetu

§ 20. 1. Dysponenci drugiego stopnia oraz bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu są obowiązani do sporządzania informacji umożliwiającej ocenę gospodarki finansowej oraz przebiegu realizacji zadań przez podległe sobie jednostki budżetowe (za dysponentów nadzorowanych przez organy koordynujące informację przedstawiają te organy) i przedstawiania tej informacji w trybie, zakresie i terminach ustalonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON.

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON przedstawia - poprzez Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra, w terminie 45 dni po zakończeniu kwartału, zbiorczą informację kwartalną, opracowaną na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1, umożliwiającą dokonanie przez Ministra oceny określonej w art. 91 ust. 3 ustawy. Informację za czwarty kwartał sporządza się wraz z informacją roczną i przedstawia Ministrowi w terminie do dnia 31 marca roku następnego.

3. Nadzór nad bieżącą realizacją dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia sprawują organy finansowe dysponentów wyższego stopnia, których plany finansowe obejmują wydatki tych dysponentów. Nadzór nad dysponentami nadzorowanymi przez organy koordynujące sprawują te organy.

4. Nadzór i kontrolę bieżącej realizacji dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia podległych dysponentowi drugiego stopnia, sprawują również organy finansowe dowódców okręgów wojskowych i korpusów.

5. Problematykę realizacji kontroli w jednostkach,

0 których mowa w art. 28b ustawy, reguluje decyzja Nr 236/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2001 r. w sprawie kontroli gospodarowania środkami publicznymi w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 158).

6. Na podstawie sprawozdawczości sporządzanej przez poszczególne WBE, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON sporządza i przesyła zbiorcze sprawozdania i materiały informacyjno-analityczne dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w zakresie realizacji wydatków na świadczenia emerytalne oraz przedstawia je Dyrektorowi Departamentu Budżetowego MON.

7. [26] W resorcie obrony narodowej nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników, sprawują:

1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP – w odniesieniu do żołnierzy;

2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON – w odniesieniu do pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych;

3) dysponenci środków budżetowych – w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za swoje gospodarstwa pomocnicze;

4) jednostki organizacyjne – w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za zakłady budżetowe im podlegające.

8. [27] Dysponenci drugiego stopnia oraz Dyrektor Generalny MON kształtują – stosownie do zakresu odpowiedzialności – ewidencyjne stany osobowe zgodnie z limitami zatrudnienia, stanami średniorocznymi oraz planowanym zatrudnieniem żołnierzy i pracowników, ustalonymi w decyzji budżetowej na dany rok.

9. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON sprawuje nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków osobowych. W przypadku realizacji wydatków osobowych niezgodnie z upływem czasu Dyrektor Departamentu Budżetowego MON, w zależności od wyjaśnień dysponenta, opracowuje propozycje zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale.

10. Dyrektorzy organów koordynujących sprawują nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków dysponentów przez nich nadzorowanych.

11. [28] Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału (w uzgodnionej szczegółowości).

[26] § 20 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2006 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 4). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2006 r. z mocą od 1 stycznia 2006 r.

[27] § 20 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2006 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 4). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2006 r. z mocą od 1 stycznia 2006 r.

[28] § 20 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 decyzji nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2006 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 4). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2006 r. z mocą od 1 stycznia 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-01-31 do 2007-07-25

Rozdział 6

Nadzór i kontrola realizacji budżetu

§ 20. 1. Dysponenci drugiego stopnia oraz bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu są obowiązani do sporządzania informacji umożliwiającej ocenę gospodarki finansowej oraz przebiegu realizacji zadań przez podległe sobie jednostki budżetowe (za dysponentów nadzorowanych przez organy koordynujące informację przedstawiają te organy) i przedstawiania tej informacji w trybie, zakresie i terminach ustalonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON.

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON przedstawia - poprzez Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra, w terminie 45 dni po zakończeniu kwartału, zbiorczą informację kwartalną, opracowaną na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1, umożliwiającą dokonanie przez Ministra oceny określonej w art. 91 ust. 3 ustawy. Informację za czwarty kwartał sporządza się wraz z informacją roczną i przedstawia Ministrowi w terminie do dnia 31 marca roku następnego.

3. Nadzór nad bieżącą realizacją dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia sprawują organy finansowe dysponentów wyższego stopnia, których plany finansowe obejmują wydatki tych dysponentów. Nadzór nad dysponentami nadzorowanymi przez organy koordynujące sprawują te organy.

4. Nadzór i kontrolę bieżącej realizacji dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia podległych dysponentowi drugiego stopnia, sprawują również organy finansowe dowódców okręgów wojskowych i korpusów.

5. Problematykę realizacji kontroli w jednostkach,

0 których mowa w art. 28b ustawy, reguluje decyzja Nr 236/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2001 r. w sprawie kontroli gospodarowania środkami publicznymi w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 158).

6. Na podstawie sprawozdawczości sporządzanej przez poszczególne WBE, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON sporządza i przesyła zbiorcze sprawozdania i materiały informacyjno-analityczne dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w zakresie realizacji wydatków na świadczenia emerytalne oraz przedstawia je Dyrektorowi Departamentu Budżetowego MON.

7. [26] W resorcie obrony narodowej nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników, sprawują:

1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP – w odniesieniu do żołnierzy;

2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON – w odniesieniu do pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych;

3) dysponenci środków budżetowych – w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za swoje gospodarstwa pomocnicze;

4) jednostki organizacyjne – w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za zakłady budżetowe im podlegające.

8. [27] Dysponenci drugiego stopnia oraz Dyrektor Generalny MON kształtują – stosownie do zakresu odpowiedzialności – ewidencyjne stany osobowe zgodnie z limitami zatrudnienia, stanami średniorocznymi oraz planowanym zatrudnieniem żołnierzy i pracowników, ustalonymi w decyzji budżetowej na dany rok.

9. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON sprawuje nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków osobowych. W przypadku realizacji wydatków osobowych niezgodnie z upływem czasu Dyrektor Departamentu Budżetowego MON, w zależności od wyjaśnień dysponenta, opracowuje propozycje zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale.

10. Dyrektorzy organów koordynujących sprawują nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków dysponentów przez nich nadzorowanych.

11. [28] Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału (w uzgodnionej szczegółowości).

[26] § 20 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2006 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 4). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2006 r. z mocą od 1 stycznia 2006 r.

[27] § 20 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2006 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 4). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2006 r. z mocą od 1 stycznia 2006 r.

[28] § 20 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 decyzji nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2006 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 4). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2006 r. z mocą od 1 stycznia 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-01-01 do 2006-01-30

Rozdział 6

Nadzór i kontrola realizacji budżetu

§ 20. 1. Dysponenci drugiego stopnia oraz bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu są obowiązani do sporządzania informacji umożliwiającej ocenę gospodarki finansowej oraz przebiegu realizacji zadań przez podległe sobie jednostki budżetowe (za dysponentów nadzorowanych przez organy koordynujące informację przedstawiają te organy) i przedstawiania tej informacji w trybie, zakresie i terminach ustalonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON.

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON przedstawia - poprzez Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra, w terminie 45 dni po zakończeniu kwartału, zbiorczą informację kwartalną, opracowaną na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1, umożliwiającą dokonanie przez Ministra oceny określonej w art. 91 ust. 3 ustawy. Informację za czwarty kwartał sporządza się wraz z informacją roczną i przedstawia Ministrowi w terminie do dnia 31 marca roku następnego.

3. Nadzór nad bieżącą realizacją dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia sprawują organy finansowe dysponentów wyższego stopnia, których plany finansowe obejmują wydatki tych dysponentów. Nadzór nad dysponentami nadzorowanymi przez organy koordynujące sprawują te organy.

4. Nadzór i kontrolę bieżącej realizacji dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia podległych dysponentowi drugiego stopnia, sprawują również organy finansowe dowódców okręgów wojskowych i korpusów.

5. Problematykę realizacji kontroli w jednostkach,

0 których mowa w art. 28b ustawy, reguluje decyzja Nr 236/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2001 r. w sprawie kontroli gospodarowania środkami publicznymi w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 158).

6. Na podstawie sprawozdawczości sporządzanej przez poszczególne WBE, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON sporządza i przesyła zbiorcze sprawozdania i materiały informacyjno-analityczne dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w zakresie realizacji wydatków na świadczenia emerytalne oraz przedstawia je Dyrektorowi Departamentu Budżetowego MON.

7. Nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników, w podziale na jednostki budżetowe, akademie wojskowe oraz łącznie zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze, sprawują:

1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - w odniesieniu do żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz pozostałych żołnierzy niezawodowych, z wyjątkiem kandydatów na żołnierzy zawodowych;

2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - w odniesieniu do żołnierzy zawodowych, kandydatów na żołnierzy zawodowych oraz pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń;

3) Dyrektor Generalny - w odniesieniu do żołnierzy oraz pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, zatrudnionych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa.

8. Dysponenci drugiego stopnia, a także Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP, Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Dyrektor Generalny nadzorują, stosownie do zakresu odpowiedzialności, kształtowanie ewidencyjnych stanów osobowych w sposób zapewniający przestrzeganie limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników ustalonych w decyzji budżetowej na dany rok.

9. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON sprawuje nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków osobowych. W przypadku realizacji wydatków osobowych niezgodnie z upływem czasu Dyrektor Departamentu Budżetowego MON, w zależności od wyjaśnień dysponenta, opracowuje propozycje zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale.

10. Dyrektorzy organów koordynujących sprawują nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków dysponentów przez nich nadzorowanych.

11. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału.