history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2003-08-13 do 2008-05-23

1. Planowanie, programowanie i budżetowanie w poszczególnych dziedzinach działalności resortu prowadzi się w oparciu o:

1) dokumenty wydawane przez upoważnione organy państwa;

2) dokumenty przygotowywane przy współudziale Ministerstwa, a wynikające z resortowych umów, międzynarodowych porozumień i zobowiązań sojuszniczych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie obronności;

3) dokumenty będące wynikiem badań organizowanych przez Ministerstwo i prowadzonych w ramach resortowych programów naukowo-badawczych, badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych w dziedzinie obronności;

4) prognozy dotyczące uwarunkowań i potrzeb w zakresie obronności Rzeczypospolitej Polskiej oraz możliwości wydatków z budżetu państwa na cele obronności;

5) wyniki kontroli prowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli, Departament Kontroli Ministerstwa Obrony Narodowej i innych kontroli specjalistycznych;

6) inne dokumenty wynikające z przyjętych przez państwo zobowiązań (politycznych, gospodarczych, handlowych).

2. Podstawą planowania działalności bieżącej są wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz wytyczne do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej, decyzje budżetowe Ministra i noty budżetowe Dyrektora Departamentu Budżetowego.

3. Wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz decyzje budżetowe Ministra są także podstawą do uaktualniania planów i programów wieloletnich, opracowywanych w poszczególnych dziedzinach działalności resortu.

4. [5] W Ministerstwie sporządza się roczny plan zasadniczych przedsięwzięć, którego wykonanie koordynuje Dyrektor Generalny.

5. Procedury opracowywania i uzgadniania dokumentów planistycznych kierowanych z resortu do instytucji NATO oraz procedury negocjowania i realizowania ustaleń i zadań wynikających z dokumentów NATO wpływających do Ministerstwa koordynuje Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej, na podstawie przepisów szczegółowych wprowadzonych decyzją Ministra.

[5] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 4 decyzji nr 204/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lipca 2003 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania, monitorowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 139). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003-08-13 do 2008-05-23

1. Planowanie, programowanie i budżetowanie w poszczególnych dziedzinach działalności resortu prowadzi się w oparciu o:

1) dokumenty wydawane przez upoważnione organy państwa;

2) dokumenty przygotowywane przy współudziale Ministerstwa, a wynikające z resortowych umów, międzynarodowych porozumień i zobowiązań sojuszniczych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie obronności;

3) dokumenty będące wynikiem badań organizowanych przez Ministerstwo i prowadzonych w ramach resortowych programów naukowo-badawczych, badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych w dziedzinie obronności;

4) prognozy dotyczące uwarunkowań i potrzeb w zakresie obronności Rzeczypospolitej Polskiej oraz możliwości wydatków z budżetu państwa na cele obronności;

5) wyniki kontroli prowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli, Departament Kontroli Ministerstwa Obrony Narodowej i innych kontroli specjalistycznych;

6) inne dokumenty wynikające z przyjętych przez państwo zobowiązań (politycznych, gospodarczych, handlowych).

2. Podstawą planowania działalności bieżącej są wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz wytyczne do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej, decyzje budżetowe Ministra i noty budżetowe Dyrektora Departamentu Budżetowego.

3. Wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz decyzje budżetowe Ministra są także podstawą do uaktualniania planów i programów wieloletnich, opracowywanych w poszczególnych dziedzinach działalności resortu.

4. [5] W Ministerstwie sporządza się roczny plan zasadniczych przedsięwzięć, którego wykonanie koordynuje Dyrektor Generalny.

5. Procedury opracowywania i uzgadniania dokumentów planistycznych kierowanych z resortu do instytucji NATO oraz procedury negocjowania i realizowania ustaleń i zadań wynikających z dokumentów NATO wpływających do Ministerstwa koordynuje Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej, na podstawie przepisów szczegółowych wprowadzonych decyzją Ministra.

[5] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 4 decyzji nr 204/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lipca 2003 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania, monitorowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 139). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-11-30 do 2003-08-12

 1. Planowanie, programowanie i budżetowanie w poszczególnych dziedzinach działalności resortu prowadzi się w oparciu o:

1) dokumenty wydawane przez upoważnione organy państwa;

2) dokumenty przygotowywane przy współudziale Ministerstwa, a wynikające z resortowych umów, międzynarodowych porozumień i zobowiązań sojuszniczych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie obronności;

3) dokumenty będące wynikiem badań organizowanych przez Ministerstwo i prowadzonych w ramach resortowych programów naukowo-badawczych, badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych w dziedzinie obronności;

4) prognozy dotyczące uwarunkowań i potrzeb w zakresie obronności Rzeczypospolitej Polskiej oraz możliwości wydatków z budżetu państwa na cele obronności;

5) wyniki kontroli prowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli, Departament Kontroli Ministerstwa Obrony Narodowej i innych kontroli specjalistycznych;

6) inne dokumenty wynikające z przyjętych przez państwo zobowiązań (politycznych, gospodarczych, handlowych).

2. Podstawą planowania działalności bieżącej są wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz wytyczne do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej, decyzje budżetowe Ministra i noty budżetowe Dyrektora Departamentu Budżetowego.

3. Wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz decyzje budżetowe Ministra są także podstawą do uaktualniania planów i programów wieloletnich, opracowywanych w poszczególnych dziedzinach działalności resortu.

4. W Ministerstwie sporządza się roczny i miesięczne plany zasadniczych przedsięwzięć. Wykonanie planu rocznego i planów miesięcznych koordynuje Dyrektor Generalny.

5. Procedury opracowywania i uzgadniania dokumentów planistycznych kierowanych z resortu do instytucji NATO oraz procedury negocjowania i realizowania ustaleń i zadań wynikających z dokumentów NATO wpływających do Ministerstwa koordynuje Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej, na podstawie przepisów szczegółowych wprowadzonych decyzją Ministra.