history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-01-12 do 2007-03-09

1. Do zadań gestora należy:

1) znajomość stanu ilościowego i jakościowego, a także perspektyw użytkowania uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim, z uwzględnieniem wymagań pola walki i wykorzystaniem informacji centralnych organów logistycznych (COL);

2) przegląd światowych rozwiązań oraz kierunków rozwoju uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim;

3) określanie kierunków rozwoju UiSW oraz śbim, a także wynikających z nich zadań modernizacyjnych;

4) wnioskowanie i udział w realizacji prac badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych (B+R i W) na zasadach określonych w odrębnych przepisach, a także wnioskowanie i udział w pracach modernizacyjnych;

5) organizowanie i kierowanie badaniami eksploatacyjno-wojskowymi UiSW oraz śbim, w porozumieniu z centralnym organem logistycznym, Departamentem Polityki Zbrojeniowej i Generalnym Zarządem Logistyki - P4;

6) określanie wymagań taktyczno-technicznych dla sprzętu planowanego do zakupu, jako części składowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

7) opracowywanie projektów rozkazów (poleceń) o wprowadzeniu do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej UiSW nowego typu;

8) planowanie zakupów pomocy szkoleniowych;

9) [2] określanie zasad i norm szkoleniowych, norm obsad etatowych, norm należności UiSW oraz śbim;

10) organizowanie procesu wdrażania do wojsk i proponowanie wycofywania z użytkowania UiSW oraz śbim;

11) organizowanie szkolenia w zakresie wykorzystywania bojowego i eksploatacji UiSW oraz śbim;

12) określanie zasad bojowego wykorzystania UiSW oraz śbim;

13) określanie potrzeb Sił Zbrojnych RP w zakresie dostaw nadzorowanego rodzaju (grupy) UiSW oraz śbim;

14) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

15) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego, a także wnioskowanie o nadanie wybranym pozycjom UiSW natowskiego numeru magazynowego (NSN) oraz numeru indeksu materiałowego;

16) nadawanie klauzul tajności informacjom o danych taktyczno-technicznych uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz ustalanie wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych istotnych dla zamawiającego w procesie udzielania zamówień publicznych;

17) uzgadnianie projektów planów zakupów UiSW oraz śbim opracowywanych przez dysponentów środków budżetowych.

2. Do zadań Centralnego Organu Logistycznego należy:

1) [3] prowadzenie zbiorczej bazy danych o ilości i jakości UiSW oraz śbim w resorcie obrony narodowej w zakresie, o którym mowa w załączniku do decyzji, a także przechowywanie, przetwarzanie i przekazywanie tych danych właściwym gestorom oraz komórkom i jednostkom organizacyjnym realizującym zadania Centralnego Organu Logistycznego, określonym w ust. 3;

2) współpraca z gestorami w zakresie określania perspektyw użytkowania i potrzeb modernizacyjnych UiSW oraz śbim;

3) [4] opracowywanie zasad i norm zabezpieczenia logistycznego UiSW oraz śbim, w tym norm eksploatacyjnych;

3a) [5] wnioskowanie do Generalnego Zarządu Logistyki - P4 o dokonanie zmian w systemie sprawozdawczości logistycznej w zakresie UiSW i śbim;

4) określanie wymagań logistycznych w zakresie rozwoju i modernizacji UiSW oraz śbim;

5) współudział w organizowanych i kierowanych przez gestora badaniach eksploatacyjno-wojskowych UiSW oraz śbim;

6) organizowanie eksploatacji nowo wprowadzonego lub zmodernizowanego UiSW oraz śbim;

7) współudział w organizowaniu szkoleń dotyczących wykorzystania bojowego i eksploatacji UiSW, śbim oraz opracowywaniu wymagań taktyczno-technicznych;

8) planowanie i organizowanie dystrybucji UiSW oraz śbim;

9) planowanie i organizowanie szkoleń specjalistycznych personelu logistycznego;

10) planowanie remontów UiSW oraz określanie wymagań technicznych dla sprzętu planowanego do remontu, jako części składowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

11) kierowanie i nadzór nad podległymi systemami obsługowo-remontowym i zaopatrywania;

12) gospodarowanie drukami i formularzami wojskowymi;

13) określanie sposobów zagospodarowywania wycofanych UiSW, śbim oraz współpraca w tym zakresie z Agencją Mienia Wojskowego;

14) opiniowanie dokumentacji eksploatacyjnej UiSW oraz śbim;

15) opracowywanie planów eksploatacji UiSW oraz śbim;

16) przestrzeganie międzynarodowych zobowiązań rozbrojeniowych w zakresie uzbrojenia i sprzętu konwencjonalnego;

17) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

18) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego oraz wnioskowanie o nadanie natowskiego numeru magazynowego (NSN) wybranym pozycjom UiSW, i numeru indeksu materiałowego dla technicznych środków materiałowych [6];

19) współuczestniczenie w zakresie wprowadzania klauzuli jakościowej i kodyfikacyjnej do umów na dostawę UiSW oraz śbim;

20) kierowanie opracowywaniem wydawnictw dotyczących budowy, eksploatacji i użytkowania nowego oraz modernizowanego UiSW;

21) organizowanie procesu mającego na celu wydanie dokumentów normatywnych niezbędnych do zabezpieczenia procesu szkolenia i eksploatacji UiSW.

3. Do zadań komórek organizacyjnych Sztabu Generalnego WP, Szefostwa Transportu i Ruchu Wojsk - Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk oraz Wojskowego Nadzoru Metrologicznego, realizujących zadania Centralnego Organu Logistycznego w odniesieniu do grup UiSW oraz śbim, o których mowa w załączniku do decyzji, należy: [7]

1) [8] wnioskowanie do Generalnego Zarządu Logistyki - P4 o dokonanie zmian w systemie sprawozdawczości logistycznej w zakresie UiSW oraz śbim;

2) znajomość stanu ilościowego i jakościowego UiSW oraz śbim, a także przechowywanie i przetwarzanie tych danych za resort obrony narodowej, z wykorzystaniem właściwych logistycznych systemów informatycznych zarządzanych i koordynowanych przez Generalny Zarząd Logistyki - P4 [9];

3) współpraca z gestorami w zakresie określania perspektyw użytkowania i potrzeb modernizacyjnych UiSW oraz śbim;

4) [10] (skreślony);

5) współudział w organizowanych i kierowanych przez gestora badaniach eksploatacyjno-wojskowych UiSW oraz śbim;

6) współudział w opracowywaniu dokumentów dotyczących wycofywania i zagospodarowywania zbędnego UiSW oraz śbim;

7) [11] (skreślony);

8) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

9) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego oraz wnioskowanie o nadanie natowskiego numeru magazynowego (NSN) wybranym pozycjom UiSW.

4. Do zadań użytkownika UiSW oraz śbim należy:

1) eksploatowanie uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim zgodnie z ich przeznaczeniem oraz obowiązującymi przepisami;

2) prowadzenie ewidencji ilościowej, jakościowej i wartościowej UiSW oraz śbim, a także planowanie ich eksploatacji;

3) utrzymywanie wymaganego stanu technicznego posiadanego UiSW oraz śbim (obsługiwanie oraz remont bieżący UiSW z udziałem własnych organów remontowych według zasad określonych przez centralny organ logistyczny);

4) przeprowadzanie badań eksploatacyjno-wojsko-wych lub eksploatacji nadzorowanej według ustaleń gestora i centralnego organu logistycznego;

5) zgłaszanie do właściwego gestora, a także do centralnego organu logistycznego wniosków i propozycji dotyczących modernizacji użytkowanego UiSW, śbim oraz rozwoju infrastruktury, wynikających z potrzeb eksploatacyjnych;

6) prowadzenie szkoleń z zakresu użytkowania UiSW oraz śbim według ustaleń gestora;

7) opracowywanie propozycji zagospodarowania zbędnego UiSW oraz śbim, zgodnie z odrębnymi przepisami;

8) zgłaszanie potrzeb do centralnego organu logistycznego i gestora w zakresie zakupów UiSW oraz śbim;

9) zgłaszanie poprzez gestora propozycji nowych tematów normalizacyjnych;

10) udział w opracowywaniu i opiniowaniu dokumentów normalizacyjnych;

11) udział w badaniach kosztów eksploatacji niezbędnych do określenia norm budżetowych;

12) współudział w opracowywaniu zasad bojowego wykorzystania UiSW oraz śbim.

[2] § 3 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. a) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[3] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[4] § 3 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[5] § 3 ust. 2 pkt 3a dodany przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[6] § 3 ust. 2 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[7] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[8] § 3 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[9] § 3 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[10] § 3 ust. 3 pkt 4 skreślony przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[11] § 3 ust. 3 pkt 7 skreślony przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-01-12 do 2007-03-09

1. Do zadań gestora należy:

1) znajomość stanu ilościowego i jakościowego, a także perspektyw użytkowania uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim, z uwzględnieniem wymagań pola walki i wykorzystaniem informacji centralnych organów logistycznych (COL);

2) przegląd światowych rozwiązań oraz kierunków rozwoju uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim;

3) określanie kierunków rozwoju UiSW oraz śbim, a także wynikających z nich zadań modernizacyjnych;

4) wnioskowanie i udział w realizacji prac badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych (B+R i W) na zasadach określonych w odrębnych przepisach, a także wnioskowanie i udział w pracach modernizacyjnych;

5) organizowanie i kierowanie badaniami eksploatacyjno-wojskowymi UiSW oraz śbim, w porozumieniu z centralnym organem logistycznym, Departamentem Polityki Zbrojeniowej i Generalnym Zarządem Logistyki - P4;

6) określanie wymagań taktyczno-technicznych dla sprzętu planowanego do zakupu, jako części składowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

7) opracowywanie projektów rozkazów (poleceń) o wprowadzeniu do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej UiSW nowego typu;

8) planowanie zakupów pomocy szkoleniowych;

9) [2] określanie zasad i norm szkoleniowych, norm obsad etatowych, norm należności UiSW oraz śbim;

10) organizowanie procesu wdrażania do wojsk i proponowanie wycofywania z użytkowania UiSW oraz śbim;

11) organizowanie szkolenia w zakresie wykorzystywania bojowego i eksploatacji UiSW oraz śbim;

12) określanie zasad bojowego wykorzystania UiSW oraz śbim;

13) określanie potrzeb Sił Zbrojnych RP w zakresie dostaw nadzorowanego rodzaju (grupy) UiSW oraz śbim;

14) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

15) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego, a także wnioskowanie o nadanie wybranym pozycjom UiSW natowskiego numeru magazynowego (NSN) oraz numeru indeksu materiałowego;

16) nadawanie klauzul tajności informacjom o danych taktyczno-technicznych uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz ustalanie wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych istotnych dla zamawiającego w procesie udzielania zamówień publicznych;

17) uzgadnianie projektów planów zakupów UiSW oraz śbim opracowywanych przez dysponentów środków budżetowych.

2. Do zadań Centralnego Organu Logistycznego należy:

1) [3] prowadzenie zbiorczej bazy danych o ilości i jakości UiSW oraz śbim w resorcie obrony narodowej w zakresie, o którym mowa w załączniku do decyzji, a także przechowywanie, przetwarzanie i przekazywanie tych danych właściwym gestorom oraz komórkom i jednostkom organizacyjnym realizującym zadania Centralnego Organu Logistycznego, określonym w ust. 3;

2) współpraca z gestorami w zakresie określania perspektyw użytkowania i potrzeb modernizacyjnych UiSW oraz śbim;

3) [4] opracowywanie zasad i norm zabezpieczenia logistycznego UiSW oraz śbim, w tym norm eksploatacyjnych;

3a) [5] wnioskowanie do Generalnego Zarządu Logistyki - P4 o dokonanie zmian w systemie sprawozdawczości logistycznej w zakresie UiSW i śbim;

4) określanie wymagań logistycznych w zakresie rozwoju i modernizacji UiSW oraz śbim;

5) współudział w organizowanych i kierowanych przez gestora badaniach eksploatacyjno-wojskowych UiSW oraz śbim;

6) organizowanie eksploatacji nowo wprowadzonego lub zmodernizowanego UiSW oraz śbim;

7) współudział w organizowaniu szkoleń dotyczących wykorzystania bojowego i eksploatacji UiSW, śbim oraz opracowywaniu wymagań taktyczno-technicznych;

8) planowanie i organizowanie dystrybucji UiSW oraz śbim;

9) planowanie i organizowanie szkoleń specjalistycznych personelu logistycznego;

10) planowanie remontów UiSW oraz określanie wymagań technicznych dla sprzętu planowanego do remontu, jako części składowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

11) kierowanie i nadzór nad podległymi systemami obsługowo-remontowym i zaopatrywania;

12) gospodarowanie drukami i formularzami wojskowymi;

13) określanie sposobów zagospodarowywania wycofanych UiSW, śbim oraz współpraca w tym zakresie z Agencją Mienia Wojskowego;

14) opiniowanie dokumentacji eksploatacyjnej UiSW oraz śbim;

15) opracowywanie planów eksploatacji UiSW oraz śbim;

16) przestrzeganie międzynarodowych zobowiązań rozbrojeniowych w zakresie uzbrojenia i sprzętu konwencjonalnego;

17) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

18) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego oraz wnioskowanie o nadanie natowskiego numeru magazynowego (NSN) wybranym pozycjom UiSW, i numeru indeksu materiałowego dla technicznych środków materiałowych [6];

19) współuczestniczenie w zakresie wprowadzania klauzuli jakościowej i kodyfikacyjnej do umów na dostawę UiSW oraz śbim;

20) kierowanie opracowywaniem wydawnictw dotyczących budowy, eksploatacji i użytkowania nowego oraz modernizowanego UiSW;

21) organizowanie procesu mającego na celu wydanie dokumentów normatywnych niezbędnych do zabezpieczenia procesu szkolenia i eksploatacji UiSW.

3. Do zadań komórek organizacyjnych Sztabu Generalnego WP, Szefostwa Transportu i Ruchu Wojsk - Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk oraz Wojskowego Nadzoru Metrologicznego, realizujących zadania Centralnego Organu Logistycznego w odniesieniu do grup UiSW oraz śbim, o których mowa w załączniku do decyzji, należy: [7]

1) [8] wnioskowanie do Generalnego Zarządu Logistyki - P4 o dokonanie zmian w systemie sprawozdawczości logistycznej w zakresie UiSW oraz śbim;

2) znajomość stanu ilościowego i jakościowego UiSW oraz śbim, a także przechowywanie i przetwarzanie tych danych za resort obrony narodowej, z wykorzystaniem właściwych logistycznych systemów informatycznych zarządzanych i koordynowanych przez Generalny Zarząd Logistyki - P4 [9];

3) współpraca z gestorami w zakresie określania perspektyw użytkowania i potrzeb modernizacyjnych UiSW oraz śbim;

4) [10] (skreślony);

5) współudział w organizowanych i kierowanych przez gestora badaniach eksploatacyjno-wojskowych UiSW oraz śbim;

6) współudział w opracowywaniu dokumentów dotyczących wycofywania i zagospodarowywania zbędnego UiSW oraz śbim;

7) [11] (skreślony);

8) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

9) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego oraz wnioskowanie o nadanie natowskiego numeru magazynowego (NSN) wybranym pozycjom UiSW.

4. Do zadań użytkownika UiSW oraz śbim należy:

1) eksploatowanie uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim zgodnie z ich przeznaczeniem oraz obowiązującymi przepisami;

2) prowadzenie ewidencji ilościowej, jakościowej i wartościowej UiSW oraz śbim, a także planowanie ich eksploatacji;

3) utrzymywanie wymaganego stanu technicznego posiadanego UiSW oraz śbim (obsługiwanie oraz remont bieżący UiSW z udziałem własnych organów remontowych według zasad określonych przez centralny organ logistyczny);

4) przeprowadzanie badań eksploatacyjno-wojsko-wych lub eksploatacji nadzorowanej według ustaleń gestora i centralnego organu logistycznego;

5) zgłaszanie do właściwego gestora, a także do centralnego organu logistycznego wniosków i propozycji dotyczących modernizacji użytkowanego UiSW, śbim oraz rozwoju infrastruktury, wynikających z potrzeb eksploatacyjnych;

6) prowadzenie szkoleń z zakresu użytkowania UiSW oraz śbim według ustaleń gestora;

7) opracowywanie propozycji zagospodarowania zbędnego UiSW oraz śbim, zgodnie z odrębnymi przepisami;

8) zgłaszanie potrzeb do centralnego organu logistycznego i gestora w zakresie zakupów UiSW oraz śbim;

9) zgłaszanie poprzez gestora propozycji nowych tematów normalizacyjnych;

10) udział w opracowywaniu i opiniowaniu dokumentów normalizacyjnych;

11) udział w badaniach kosztów eksploatacji niezbędnych do określenia norm budżetowych;

12) współudział w opracowywaniu zasad bojowego wykorzystania UiSW oraz śbim.

[2] § 3 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. a) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[3] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[4] § 3 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[5] § 3 ust. 2 pkt 3a dodany przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[6] § 3 ust. 2 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[7] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[8] § 3 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[9] § 3 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[10] § 3 ust. 3 pkt 4 skreślony przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

[11] § 3 ust. 3 pkt 7 skreślony przez pkt 1 ppkt 2 lit. c) decyzji nr 369/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 grudnia 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia funkcji gestorów, centralnych organów logistycznych, a także użytkowników uzbrojenia i sprzętu wojskowego, środków bojowych i materiałowych w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 17, poz. 183). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-11-22 do 2005-01-11

1. Do zadań gestora należy:

1) znajomość stanu ilościowego i jakościowego, a także perspektyw użytkowania uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim, z uwzględnieniem wymagań pola walki i wykorzystaniem informacji centralnych organów logistycznych (COL);

2) przegląd światowych rozwiązań oraz kierunków rozwoju uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim;

3) określanie kierunków rozwoju UiSW oraz śbim, a także wynikających z nich zadań modernizacyjnych;

4) wnioskowanie i udział w realizacji prac badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych (B+R i W) na zasadach określonych w odrębnych przepisach, a także wnioskowanie i udział w pracach modernizacyjnych;

5) organizowanie i kierowanie badaniami eksploatacyjno-wojskowymi UiSW oraz śbim, w porozumieniu z centralnym organem logistycznym, Departamentem Polityki Zbrojeniowej i Generalnym Zarządem Logistyki - P4;

6) określanie wymagań taktyczno-technicznych dla sprzętu planowanego do zakupu, jako części składowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

7) opracowywanie projektów rozkazów (poleceń) o wprowadzeniu do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej UiSW nowego typu;

8) planowanie zakupów pomocy szkoleniowych;

9) określanie zasad i norm szkoleniowych, norm obsad etatowych, norm należności UiSW oraz śbim, a także wnioskowanie o nadanie numeru indeksu materiałowego;

10) organizowanie procesu wdrażania do wojsk i proponowanie wycofywania z użytkowania UiSW oraz śbim;

11) organizowanie szkolenia w zakresie wykorzystywania bojowego i eksploatacji UiSW oraz śbim;

12) określanie zasad bojowego wykorzystania UiSW oraz śbim;

13) określanie potrzeb Sił Zbrojnych RP w zakresie dostaw nadzorowanego rodzaju (grupy) UiSW oraz śbim;

14) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

15) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego, a także wnioskowanie o nadanie wybranym pozycjom UiSW natowskiego numeru magazynowego (NSN) oraz numeru indeksu materiałowego;

16) nadawanie klauzul tajności informacjom o danych taktyczno-technicznych uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz ustalanie wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych istotnych dla zamawiającego w procesie udzielania zamówień publicznych;

17) uzgadnianie projektów planów zakupów UiSW oraz śbim opracowywanych przez dysponentów środków budżetowych.

2. Do zadań Centralnego Organu Logistycznego należy:

1) prowadzenie ewidencji ilościowo-jakościowej UiSW oraz śbim, a także przechowywanie i przetwarzanie tych danych:

a) za rodzaje Sił Zbrojnych (dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych RP, Dowództwo Garnizonu Warszawa),

b) za Siły Zbrojne RP, odpowiednio:

– Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej,

– Wojskowe Służby Informacyjne,

– Departament Infrastruktury,

– komórki organizacyjne Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, według zadań określonych w pkt 3;

2) współpraca z gestorami w zakresie określania perspektyw użytkowania i potrzeb modernizacyjnych UiSW oraz śbim;

3) opracowywanie zasad i norm zabezpieczenia logistycznego UiSW oraz śbim, w tym norm eksploatacyjnych, z zastrzeżeniem pkt 3 ppkt 4;

4) określanie wymagań logistycznych w zakresie rozwoju i modernizacji UiSW oraz śbim;

5) współudział w organizowanych i kierowanych przez gestora badaniach eksploatacyjno-wojskowych UiSW oraz śbim;

6) organizowanie eksploatacji nowo wprowadzonego lub zmodernizowanego UiSW oraz śbim;

7) współudział w organizowaniu szkoleń dotyczących wykorzystania bojowego i eksploatacji UiSW, śbim oraz opracowywaniu wymagań taktyczno-technicznych;

8) planowanie i organizowanie dystrybucji UiSW oraz śbim;

9) planowanie i organizowanie szkoleń specjalistycznych personelu logistycznego;

10) planowanie remontów UiSW oraz określanie wymagań technicznych dla sprzętu planowanego do remontu, jako części składowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

11) kierowanie i nadzór nad podległymi systemami obsługowo-remontowym i zaopatrywania;

12) gospodarowanie drukami i formularzami wojskowymi;

13) określanie sposobów zagospodarowywania wycofanych UiSW, śbim oraz współpraca w tym zakresie z Agencją Mienia Wojskowego;

14) opiniowanie dokumentacji eksploatacyjnej UiSW oraz śbim;

15) opracowywanie planów eksploatacji UiSW oraz śbim;

16) przestrzeganie międzynarodowych zobowiązań rozbrojeniowych w zakresie uzbrojenia i sprzętu konwencjonalnego;

17) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

18) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego oraz wnioskowanie o nadanie natowskiego numeru magazynowego (NSN) wybranym pozycjom UiSW;

19) współuczestniczenie w zakresie wprowadzania klauzuli jakościowej i kodyfikacyjnej do umów na dostawę UiSW oraz śbim;

20) kierowanie opracowywaniem wydawnictw dotyczących budowy, eksploatacji i użytkowania nowego oraz modernizowanego UiSW;

21) organizowanie procesu mającego na celu wydanie dokumentów normatywnych niezbędnych do zabezpieczenia procesu szkolenia i eksploatacji UiSW.

3. Do zadań komórki organizacyjnej Sztabu Generalnego WP realizującej zadania Centralnego Organu Logistycznego, o której mowa w załączniku do decyzji, należy:

1) określanie zasad prowadzenia ewidencji i sprawozdawczości w zakresie UiSW na poszczególnych szczeblach organizacyjnych Sił Zbrojnych RP;

2) znajomość stanu ilościowego i jakościowego UiSW oraz śbim, a także przechowywanie i przetwarzanie tych danych za Siły Zbrojne RP;

3) współpraca z gestorami w zakresie określania perspektyw użytkowania i potrzeb modernizacyjnych UiSW oraz śbim;

4) opracowywanie kierunków zabezpieczenia logistycznego i norm eksploatacyjnych dla UiSW oraz śbim użytkowanych w więcej niż jednym rodzaju Sił Zbrojnych RP;

5) współudział w organizowanych i kierowanych przez gestora badaniach eksploatacyjno-wojskowych UiSW oraz śbim;

6) współudział w opracowywaniu dokumentów dotyczących wycofywania i zagospodarowywania zbędnego UiSW oraz śbim;

7) nadzór nad przestrzeganiem międzynarodowych zobowiązań rozbrojeniowych w zakresie uzbrojenia i sprzętu konwencjonalnego;

8) udział w pracach związanych z działalnością normalizacyjną w resorcie obrony narodowej;

9) współudział w pracach związanych z kodyfikacją wyrobów obronnych z wykorzystaniem kodyfikacyjnego systemu informatycznego oraz wnioskowanie o nadanie natowskiego numeru magazynowego (NSN) wybranym pozycjom UiSW.

4. Do zadań użytkownika UiSW oraz śbim należy:

1) eksploatowanie uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz śbim zgodnie z ich przeznaczeniem oraz obowiązującymi przepisami;

2) prowadzenie ewidencji ilościowej, jakościowej i wartościowej UiSW oraz śbim, a także planowanie ich eksploatacji;

3) utrzymywanie wymaganego stanu technicznego posiadanego UiSW oraz śbim (obsługiwanie oraz remont bieżący UiSW z udziałem własnych organów remontowych według zasad określonych przez centralny organ logistyczny);

4) przeprowadzanie badań eksploatacyjno-wojsko-wych lub eksploatacji nadzorowanej według ustaleń gestora i centralnego organu logistycznego;

5) zgłaszanie do właściwego gestora, a także do centralnego organu logistycznego wniosków i propozycji dotyczących modernizacji użytkowanego UiSW, śbim oraz rozwoju infrastruktury, wynikających z potrzeb eksploatacyjnych;

6) prowadzenie szkoleń z zakresu użytkowania UiSW oraz śbim według ustaleń gestora;

7) opracowywanie propozycji zagospodarowania zbędnego UiSW oraz śbim, zgodnie z odrębnymi przepisami;

8) zgłaszanie potrzeb do centralnego organu logistycznego i gestora w zakresie zakupów UiSW oraz śbim;

9) zgłaszanie poprzez gestora propozycji nowych tematów normalizacyjnych;

10) udział w opracowywaniu i opiniowaniu dokumentów normalizacyjnych;

11) udział w badaniach kosztów eksploatacji niezbędnych do określenia norm budżetowych;

12) współudział w opracowywaniu zasad bojowego wykorzystania UiSW oraz śbim.