Wersja obowiązująca od 2003-01-24 do 2005-01-01
1. Podstawę planowania budżetu resortu stanowi wycinek roczny programów wieloletnich, przyjętej przez Radę Ministrów wieloletniej prognozy nakładów na obronność oraz wytyczne Ministra do planowania budżetowego, określające w szczególności:
1) zasadnicze przedsięwzięcia w zakresie:
a) utrzymania stanów osobowych,
b) realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP oraz Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych [32],
c) [33] rozwoju i modernizacji technicznej,
d) inwestycji budowlanych,
e) remontów i utrzymania obiektów,
– wynikające z planów i programów wieloletnich;
2) zadania dyrektywne;
3) limity wydatków dla dysponentów (z wyjątkiem limitów dla dyrektorów WBE, które określa się w kwocie łącznej), uwzględniające podział na rozdziały odpowiadające organom planującym i jednostkom sądów wojskowych;
4) w podziale na dysponentów (z wyjątkiem dyrektorów WBE), właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, z uwzględnieniem jednostek budżetowych, akademii wojskowych, gospodarstw pomocniczych i zakładów budżetowych:
a) limity zatrudnienia, środki na uposażenia, nagrody roczne i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową,
b) limity zatrudnienia i środki na wynagrodzenia pracowników objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń, a także planowane zatrudnienie oraz [34] środki na wynagrodzenia pozostałych pracowników wojska;
5) średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową, dla dysponentów, w podziale na właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;
6) szacowane dochody środka specjalnego, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), planowane do uzyskania w roku planistycznym – w podziale na poszczególnych dysponentów;
6a) [35] szacunkową wielkość oraz kierunki wykorzystania środków pochodzących z poszczególnych źródeł zagranicznych - w miarę posiadanych informacji w tym zakresie;
7) propozycje zmian systemowych.
2. Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetowy na podstawie:
1) planów wieloletnich;
2) propozycji członków Komisji;
3) planów rzeczowych zadań, zweryfikowanych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji;
4) priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP, w trakcie gry decyzyjnej, w zakresie jego kompetencji.
3. Propozycje dotyczące limitów i średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, dla dysponentów oraz organów planujących przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, w szczegółowości wynikającej z ust. 1 pkt 4. W odniesieniu do żołnierzy i pracowników Ministerstwa propozycje te podlegają uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.
4. Propozycje do limitów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, uwzględniające zadania ujęte w planach i programach wieloletnich oraz środki, o których mowa w ust. 1 pkt 6 i 6a [36], przedstawiają przewodniczący stałych zespołów – w obszarze wydatków dotyczących zakresu ich odpowiedzialności.
[32] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[33] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[34] § 6 ust. 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[35] § 6 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[36] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
Wersja obowiązująca od 2003-01-24 do 2005-01-01
1. Podstawę planowania budżetu resortu stanowi wycinek roczny programów wieloletnich, przyjętej przez Radę Ministrów wieloletniej prognozy nakładów na obronność oraz wytyczne Ministra do planowania budżetowego, określające w szczególności:
1) zasadnicze przedsięwzięcia w zakresie:
a) utrzymania stanów osobowych,
b) realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP oraz Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych [32],
c) [33] rozwoju i modernizacji technicznej,
d) inwestycji budowlanych,
e) remontów i utrzymania obiektów,
– wynikające z planów i programów wieloletnich;
2) zadania dyrektywne;
3) limity wydatków dla dysponentów (z wyjątkiem limitów dla dyrektorów WBE, które określa się w kwocie łącznej), uwzględniające podział na rozdziały odpowiadające organom planującym i jednostkom sądów wojskowych;
4) w podziale na dysponentów (z wyjątkiem dyrektorów WBE), właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, z uwzględnieniem jednostek budżetowych, akademii wojskowych, gospodarstw pomocniczych i zakładów budżetowych:
a) limity zatrudnienia, środki na uposażenia, nagrody roczne i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową,
b) limity zatrudnienia i środki na wynagrodzenia pracowników objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń, a także planowane zatrudnienie oraz [34] środki na wynagrodzenia pozostałych pracowników wojska;
5) średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową, dla dysponentów, w podziale na właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;
6) szacowane dochody środka specjalnego, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), planowane do uzyskania w roku planistycznym – w podziale na poszczególnych dysponentów;
6a) [35] szacunkową wielkość oraz kierunki wykorzystania środków pochodzących z poszczególnych źródeł zagranicznych - w miarę posiadanych informacji w tym zakresie;
7) propozycje zmian systemowych.
2. Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetowy na podstawie:
1) planów wieloletnich;
2) propozycji członków Komisji;
3) planów rzeczowych zadań, zweryfikowanych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji;
4) priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP, w trakcie gry decyzyjnej, w zakresie jego kompetencji.
3. Propozycje dotyczące limitów i średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, dla dysponentów oraz organów planujących przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, w szczegółowości wynikającej z ust. 1 pkt 4. W odniesieniu do żołnierzy i pracowników Ministerstwa propozycje te podlegają uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.
4. Propozycje do limitów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, uwzględniające zadania ujęte w planach i programach wieloletnich oraz środki, o których mowa w ust. 1 pkt 6 i 6a [36], przedstawiają przewodniczący stałych zespołów – w obszarze wydatków dotyczących zakresu ich odpowiedzialności.
[32] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[33] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[34] § 6 ust. 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[35] § 6 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[36] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-01-31 do 2003-01-23
1. Podstawę planowania budżetu resortu stanowi wycinek roczny programów wieloletnich, przyjętej przez Radę Ministrów wieloletniej prognozy nakładów na obronność oraz wytyczne Ministra do planowania budżetowego, określające w szczególności:
1) zasadnicze przedsięwzięcia w zakresie:
a) utrzymania stanów osobowych,
b) realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP,
c) modernizacji technicznej,
d) inwestycji budowlanych,
e) remontów i utrzymania obiektów,
– wynikające z planów i programów wieloletnich;
2) zadania dyrektywne;
3) limity wydatków dla dysponentów (z wyjątkiem limitów dla dyrektorów WBE, które określa się w kwocie łącznej), uwzględniające podział na rozdziały odpowiadające organom planującym i jednostkom sądów wojskowych;
4) w podziale na dysponentów (z wyjątkiem dyrektorów WBE), właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, z uwzględnieniem jednostek budżetowych, akademii wojskowych, gospodarstw pomocniczych i zakładów budżetowych:
a) limity zatrudnienia, środki na uposażenia, nagrody roczne i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową,
b) limity zatrudnienia i środki na wynagrodzenia pracowników objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń, a także środki na wynagrodzenia pozostałych pracowników wojska;
5) średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową, dla dysponentów, w podziale na właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;
6) szacowane dochody środka specjalnego, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), planowane do uzyskania w roku planistycznym – w podziale na poszczególnych dysponentów;
7) propozycje zmian systemowych.
2. Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetowy na podstawie:
1) planów wieloletnich;
2) propozycji członków Komisji;
3) planów rzeczowych zadań, zweryfikowanych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji;
4) priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP, w trakcie gry decyzyjnej, w zakresie jego kompetencji.
3. Propozycje dotyczące limitów i średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, dla dysponentów oraz organów planujących przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, w szczegółowości wynikającej z ust. 1 pkt 4. W odniesieniu do żołnierzy i pracowników Ministerstwa propozycje te podlegają uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.
4. Propozycje do limitów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, uwzględniające zadania ujęte w planach i programach wieloletnich oraz środki, o których mowa w ust. 1 pkt 6, przedstawiają przewodniczący stałych zespołów – w obszarze wydatków dotyczących zakresu ich odpowiedzialności.