Wersja obowiązująca od 2003-01-24 do 2005-01-01
1. Projekty budżetów dysponentów oraz sporządzone przez nich projekty planów, o których mowa w § 3 ust. 15, podlegają weryfikacji – w trybie i na zasadach określonych w § 5 ust. 4 pkt 3 – przez stałe zespoły Komisji, ustalającej, między innymi, ich zgodność z dokumentami, o których mowa w § 6 i 7.
2. Przewodniczący stałych zespołów Komisji przekazują do Departamentu Budżetowego i dysponentów, w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w ust. 10 [37]:
1) protokoły z przeprowadzonej weryfikacji projektów budżetów dysponentów oraz sporządzonych przez nich planów, o których mowa w § 3 ust. 15;
2) uzasadnienia wielkości zweryfikowanych kwot;
3) [38] projekty centralnych planów rzeczowych, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 1.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, stanowią podstawę skorygowania przez dysponentów, sporządzonych przez nich projektów budżetów oraz projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15.
4. Skorygowane projekty budżetów oraz planów, o których mowa w § 3 ust. 15, stanowią podstawę do opracowania przez:
1) Departament Budżetowy:
a) projektu budżetu resortu,
b) uzasadnienia do projektu budżetu resortu, o którym mowa w art. 87 pkt 4 i pkt 5 lit. a) ustawy o finansach publicznych;
2) [39] Generalny Zarząd Planowania Strategicznego-P5 - projektu centralnego planu modernizacji technicznej, w którym wyodrębnia się środki budżetowe oraz pozostałe źródła finansowania zadań określone w § 6 ust. 1 pkt 6 i 6a;
3) Generalny Zarząd Logistyki – P4 – projektu centralnego planu zakupów środków materiałowych;
4) [40] Podsekretarza Stanu do Spraw Polityki Obronnej - projektu planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych;
5) [41] Departament Infrastruktury - projektu planu inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP;
6) Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego – projektu zbiorczego planu kształcenia i doskonalenia zawodowego, w którym wyodrębnia się środki budżetowe oraz pozostałe źródła finansowania zadań określone w § 6 ust. 1 pkt 6a [42];
7) Wojskowe Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji [43] projektu planu prac normalizacyjnych;
8) inne komórki i jednostki organizacyjne resortu – projektów planów określonych w odrębnych przepisach.
5. W ramach zadań ujętych w planach, o których mowa w ust. 4 pkt 2 i 3, opracowanych ze szczegółowością, co najmniej piątego poziomu grupowania dostaw lub usług stosowanego w klasyfikacjach statystycznych, wydawanych na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439 z późn. zm.) oraz w rozbiciu na część:
1) dotyczącą uzbrojenia i sprzętu wojskowego;
2) dotyczącą sprzętu powszechnego użytku;
3) część, której przedmiot objęty jest tajemnicą państwową
– realizacji centralnej podlegają zadania w zakresie techniki i zaopatrywania Sił Zbrojnych, wynikające głównie z programów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP, dotyczące zamówień z importu oraz umów wieloletnich.
6. Ramowe zasady podziału zadań wymienionych w ust. 5 na realizowane centralnie i decentralnie określa załącznik Nr 3.
7. Sposób realizacji zadań wymienionych w ust. 5, odmienny niż określony w ust. 6, może być przyjęty w przedstawianych do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej centralnych planach rzeczowych.
8. Zasady i tryb opracowania oraz dokonywania korekt [44], zakres i szczegółowość planów rzeczowych, a także podmioty sporządzające te plany, określa odrębna decyzja Ministra Obrony Narodowej.
9. Zasady opracowania planów, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2, 4 i 5 [45], określają – stosownie do kompetencji:
1) Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej;
2) [46] (skreślony);
3) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego;
4) Dyrektor Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji [47]
– w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego Wojska Polskiego i po zaopiniowaniu przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.
10. Ramowy harmonogram przedsięwzięć dotyczących planowania budżetowego oraz sporządzania projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15, określa załącznik Nr 2 do decyzji.
11. Dyrektor Departamentu Budżetowego dostosowuje harmonogram, o którym mowa w ust. 10, do terminów opracowywania dokumentów do projektu budżetu państwa, określanych przez Ministra Finansów w drodze rozporządzenia.
[37] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[38] § 11 ust. 2 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[39] § 11 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[40] § 11 ust. 4 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[41] § 11 ust. 4 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[42] § 11 ust. 4 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[43] § 11 ust. 4 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[44] § 11 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[45] § 11 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. d) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[46] § 11 ust. 9 pkt 2 skreślony przez § 1 pkt 7 lit. d) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[47] § 11 ust. 9 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
Wersja obowiązująca od 2003-01-24 do 2005-01-01
1. Projekty budżetów dysponentów oraz sporządzone przez nich projekty planów, o których mowa w § 3 ust. 15, podlegają weryfikacji – w trybie i na zasadach określonych w § 5 ust. 4 pkt 3 – przez stałe zespoły Komisji, ustalającej, między innymi, ich zgodność z dokumentami, o których mowa w § 6 i 7.
2. Przewodniczący stałych zespołów Komisji przekazują do Departamentu Budżetowego i dysponentów, w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w ust. 10 [37]:
1) protokoły z przeprowadzonej weryfikacji projektów budżetów dysponentów oraz sporządzonych przez nich planów, o których mowa w § 3 ust. 15;
2) uzasadnienia wielkości zweryfikowanych kwot;
3) [38] projekty centralnych planów rzeczowych, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 1.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, stanowią podstawę skorygowania przez dysponentów, sporządzonych przez nich projektów budżetów oraz projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15.
4. Skorygowane projekty budżetów oraz planów, o których mowa w § 3 ust. 15, stanowią podstawę do opracowania przez:
1) Departament Budżetowy:
a) projektu budżetu resortu,
b) uzasadnienia do projektu budżetu resortu, o którym mowa w art. 87 pkt 4 i pkt 5 lit. a) ustawy o finansach publicznych;
2) [39] Generalny Zarząd Planowania Strategicznego-P5 - projektu centralnego planu modernizacji technicznej, w którym wyodrębnia się środki budżetowe oraz pozostałe źródła finansowania zadań określone w § 6 ust. 1 pkt 6 i 6a;
3) Generalny Zarząd Logistyki – P4 – projektu centralnego planu zakupów środków materiałowych;
4) [40] Podsekretarza Stanu do Spraw Polityki Obronnej - projektu planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych;
5) [41] Departament Infrastruktury - projektu planu inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP;
6) Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego – projektu zbiorczego planu kształcenia i doskonalenia zawodowego, w którym wyodrębnia się środki budżetowe oraz pozostałe źródła finansowania zadań określone w § 6 ust. 1 pkt 6a [42];
7) Wojskowe Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji [43] projektu planu prac normalizacyjnych;
8) inne komórki i jednostki organizacyjne resortu – projektów planów określonych w odrębnych przepisach.
5. W ramach zadań ujętych w planach, o których mowa w ust. 4 pkt 2 i 3, opracowanych ze szczegółowością, co najmniej piątego poziomu grupowania dostaw lub usług stosowanego w klasyfikacjach statystycznych, wydawanych na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439 z późn. zm.) oraz w rozbiciu na część:
1) dotyczącą uzbrojenia i sprzętu wojskowego;
2) dotyczącą sprzętu powszechnego użytku;
3) część, której przedmiot objęty jest tajemnicą państwową
– realizacji centralnej podlegają zadania w zakresie techniki i zaopatrywania Sił Zbrojnych, wynikające głównie z programów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP, dotyczące zamówień z importu oraz umów wieloletnich.
6. Ramowe zasady podziału zadań wymienionych w ust. 5 na realizowane centralnie i decentralnie określa załącznik Nr 3.
7. Sposób realizacji zadań wymienionych w ust. 5, odmienny niż określony w ust. 6, może być przyjęty w przedstawianych do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej centralnych planach rzeczowych.
8. Zasady i tryb opracowania oraz dokonywania korekt [44], zakres i szczegółowość planów rzeczowych, a także podmioty sporządzające te plany, określa odrębna decyzja Ministra Obrony Narodowej.
9. Zasady opracowania planów, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2, 4 i 5 [45], określają – stosownie do kompetencji:
1) Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej;
2) [46] (skreślony);
3) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego;
4) Dyrektor Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji [47]
– w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego Wojska Polskiego i po zaopiniowaniu przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.
10. Ramowy harmonogram przedsięwzięć dotyczących planowania budżetowego oraz sporządzania projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15, określa załącznik Nr 2 do decyzji.
11. Dyrektor Departamentu Budżetowego dostosowuje harmonogram, o którym mowa w ust. 10, do terminów opracowywania dokumentów do projektu budżetu państwa, określanych przez Ministra Finansów w drodze rozporządzenia.
[37] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[38] § 11 ust. 2 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[39] § 11 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[40] § 11 ust. 4 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[41] § 11 ust. 4 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[42] § 11 ust. 4 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[43] § 11 ust. 4 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[44] § 11 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[45] § 11 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. d) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[46] § 11 ust. 9 pkt 2 skreślony przez § 1 pkt 7 lit. d) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
[47] § 11 ust. 9 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-01-31 do 2003-01-23
1. Projekty budżetów dysponentów oraz sporządzone przez nich projekty planów, o których mowa w § 3 ust. 15, podlegają weryfikacji – w trybie i na zasadach określonych w § 5 ust. 4 pkt 3 – przez stałe zespoły Komisji, ustalającej, między innymi, ich zgodność z dokumentami, o których mowa w § 6 i 7.
2. Przewodniczący stałych zespołów Komisji przekazują do Departamentu Budżetowego i dysponentów, w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w ust. 8:
1) protokoły z przeprowadzonej weryfikacji projektów budżetów dysponentów oraz sporządzonych przez nich planów, o których mowa w § 3 ust. 15;
2) uzasadnienia wielkości zweryfikowanych kwot.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, stanowią podstawę skorygowania przez dysponentów, sporządzonych przez nich projektów budżetów oraz projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15.
4. Skorygowane projekty budżetów oraz planów, o których mowa w § 3 ust. 15, stanowią podstawę do opracowania przez:
1) Departament Budżetowy:
a) projektu budżetu resortu,
b) uzasadnienia do projektu budżetu resortu, o którym mowa w art. 87 pkt 4 i pkt 5 lit. a) ustawy o finansach publicznych;
2) Generalny Zarząd Planowania Strategicznego – P5, z uwzględnieniem postanowień § 5 ust. 3, projektów centralnych planów rzeczowych, z wyjątkiem zakupu środków materiałowych, uwzględniających wszystkie źródła ich sfinansowania;
3) Generalny Zarząd Logistyki – P4 – projektu centralnego planu zakupów środków materiałowych;
4) Podsekretarza Stanu do Spraw Polityki Obronnej – projektu planu udziału resortu ON w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE oraz współpracy zagranicznej;
5) Departament Polityki Zbrojeniowej – projektu planu prac naukowo-badawczych i studyjnych;
6) Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego – projektu zbiorczego planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;
7) Biuro Wojskowej Służby Normalizacyjnej projektu planu prac normalizacyjnych;
8) inne komórki i jednostki organizacyjne resortu – projektów planów określonych w odrębnych przepisach.
5. W ramach zadań ujętych w planach, o których mowa w ust. 4 pkt 2 i 3, opracowanych ze szczegółowością, co najmniej piątego poziomu grupowania dostaw lub usług stosowanego w klasyfikacjach statystycznych, wydawanych na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439 z późn. zm.) oraz w rozbiciu na część:
1) dotyczącą uzbrojenia i sprzętu wojskowego;
2) dotyczącą sprzętu powszechnego użytku;
3) część, której przedmiot objęty jest tajemnicą państwową
– realizacji centralnej podlegają zadania w zakresie techniki i zaopatrywania Sił Zbrojnych, wynikające głównie z programów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP, dotyczące zamówień z importu oraz umów wieloletnich.
6. Ramowe zasady podziału zadań wymienionych w ust. 5 na realizowane centralnie i decentralnie określa załącznik Nr 3.
7. Sposób realizacji zadań wymienionych w ust. 5, odmienny niż określony w ust. 6, może być przyjęty w przedstawianych do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej centralnych planach rzeczowych.
8. Zasady opracowywania, zakres i szczegółowość planów rzeczowych, a także podmioty sporządzające te plany, określa odrębna decyzja Ministra Obrony Narodowej.
9. Zasady opracowania planów, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2-5, określają – stosownie do kompetencji:
1) Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej;
2) Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej;
3) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego;
4) Dyrektor Biura Wojskowej Służby Normalizacyjnej
– w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego Wojska Polskiego i po zaopiniowaniu przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.
10. Ramowy harmonogram przedsięwzięć dotyczących planowania budżetowego oraz sporządzania projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15, określa załącznik Nr 2 do decyzji.
11. Dyrektor Departamentu Budżetowego dostosowuje harmonogram, o którym mowa w ust. 10, do terminów opracowywania dokumentów do projektu budżetu państwa, określanych przez Ministra Finansów w drodze rozporządzenia.