Wersja obowiązująca od 2018-02-21 do 2021-05-14
[2] Do zadań Pełnomocnika należy:
1) wspieranie Ministra Edukacji Narodowej w zakresie kierunków działań oraz rozwiązań w dziedzinie edukacji o Holokauście;
2) kierowanie pracami Rady opiniodawczo-doradczej do spraw edukacji o Holokauście i reprezentowanie jej na zewnątrz.
[2] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 lutego 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Ministra Edukacji Narodowej do spraw kontaktów polsko-żydowskich oraz jego zadań (Dz.U.MEN. poz. 9). Zmiana weszła w życie 21 lutego 2018 r.
Wersja obowiązująca od 2018-02-21 do 2021-05-14
[2] Do zadań Pełnomocnika należy:
1) wspieranie Ministra Edukacji Narodowej w zakresie kierunków działań oraz rozwiązań w dziedzinie edukacji o Holokauście;
2) kierowanie pracami Rady opiniodawczo-doradczej do spraw edukacji o Holokauście i reprezentowanie jej na zewnątrz.
[2] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 lutego 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Ministra Edukacji Narodowej do spraw kontaktów polsko-żydowskich oraz jego zadań (Dz.U.MEN. poz. 9). Zmiana weszła w życie 21 lutego 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-11-03 do 2018-02-20
Do zadań Pełnomocnika należy:
1) inicjowanie i wspieranie działań Ministra Edukacji Narodowej w zakresie nauczania o historii, kulturze i religii Żydów oraz Holokauście;
2) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami oraz organizacjami w zakresie kształtowania i realizacji projektów i programów edukacyjnych dotyczących nauczania o historii, kulturze i religii Żydów oraz Holokauście;
3) koordynowanie działań realizowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w kraju i za granicą, w zakresie:
a) spraw wynikających ze współpracy bilateralnej Polska – Izrael (wymiana młodzieży i nauczycieli, różne formy współpracy szkół),
b) prac Polsko-lzraelskiej Komisji Podręcznikowej,
c) udziału młodzieży polskiej w „Marszu Żywych”,
d) realizacji projektów edukacyjnych o historii, kulturze i religii Żydów w ramach współpracy Ministerstwa Edukacji Narodowej z organizacjami międzynarodowymi,
e) nauczania o Holokauście („Dni Pamięci o Holokauście ...” 27 stycznia, 19 kwietnia, 9 listopada),
f) wizyt w muzeach i miejscach pamięci,
g) szkoleń nauczycieli i przewodników,
h) upowszechniania materiałów edukacyjnych i środków dydaktycznych;
4) [2] kierowanie pracami Zespołu opiniodawczo-doradczego do spraw nauczania o Holokauście.
[2] § 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 32 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 listopada 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Ministra Edukacji Narodowej do spraw kontaktów polsko-żydowskich oraz jego zadań (Dz.U.MEN. z 2011 r. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 3 listopada 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-04-08 do 2010-11-02
Do zadań Pełnomocnika należy:
1) inicjowanie i wspieranie działań Ministra Edukacji Narodowej w zakresie nauczania o historii, kulturze i religii Żydów oraz Holokauście;
2) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami oraz organizacjami w zakresie kształtowania i realizacji projektów i programów edukacyjnych dotyczących nauczania o historii, kulturze i religii Żydów oraz Holokauście;
3) koordynowanie działań realizowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w kraju i za granicą, w zakresie:
a) spraw wynikających ze współpracy bilateralnej Polska – Izrael (wymiana młodzieży i nauczycieli, różne formy współpracy szkół),
b) prac Polsko-lzraelskiej Komisji Podręcznikowej,
c) udziału młodzieży polskiej w „Marszu Żywych”,
d) realizacji projektów edukacyjnych o historii, kulturze i religii Żydów w ramach współpracy Ministerstwa Edukacji Narodowej z organizacjami międzynarodowymi,
e) nauczania o Holokauście („Dni Pamięci o Holokauście ...” 27 stycznia, 19 kwietnia, 9 listopada),
f) wizyt w muzeach i miejscach pamięci,
g) szkoleń nauczycieli i przewodników,
h) upowszechniania materiałów edukacyjnych i środków dydaktycznych.