Wersja obowiązująca od 2022-10-26 do 2024-01-03
1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:
1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;
2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);
3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;
4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;
5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;
6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;
7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;
8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
9) [1] Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie:
a) koordynowania realizacji zadań związanych z wdrażaniem reform i inwestycji w zakresie właściwości Ministra,
b) realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;
10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;
11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;
13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;
14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;
15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;
17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;
18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;
19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;
20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;
21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;
22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;
23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;
24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;
25) funkcjonowania:
a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,
b) szkół specjalnych i integracyjnych,
c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,
d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,
e) placówek oświatowo-wychowawczych,
f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,
g) placówek artystycznych,
h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;
26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;
27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;
29) wychowania do życia w rodzinie;
30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;
31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;
32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.
2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:
1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;
2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;
3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.
3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:
1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
2) Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania, cyfryzacji systemów oświaty i szkolnictwa wyższego i nauki, innowacji oraz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.
[1] § 7 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 104). Zmiana weszła w życie 26 października 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-10-26 do 2024-01-03
1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:
1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;
2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);
3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;
4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;
5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;
6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;
7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;
8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
9) [1] Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie:
a) koordynowania realizacji zadań związanych z wdrażaniem reform i inwestycji w zakresie właściwości Ministra,
b) realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;
10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;
11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;
13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;
14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;
15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;
17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;
18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;
19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;
20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;
21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;
22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;
23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;
24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;
25) funkcjonowania:
a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,
b) szkół specjalnych i integracyjnych,
c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,
d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,
e) placówek oświatowo-wychowawczych,
f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,
g) placówek artystycznych,
h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;
26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;
27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;
29) wychowania do życia w rodzinie;
30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;
31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;
32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.
2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:
1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;
2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;
3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.
3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:
1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
2) Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania, cyfryzacji systemów oświaty i szkolnictwa wyższego i nauki, innowacji oraz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.
[1] § 7 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 104). Zmiana weszła w życie 26 października 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-06-13 do 2022-10-25
1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:
1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;
2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);
3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;
4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;
5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;
6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;
7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;
8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
9) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;
10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;
11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;
13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;
14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;
15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;
17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;
18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;
19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;
20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;
21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;
22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;
23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;
24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;
25) funkcjonowania:
a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,
b) szkół specjalnych i integracyjnych,
c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,
d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,
e) placówek oświatowo-wychowawczych,
f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,
g) placówek artystycznych,
h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;
26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;
27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;
29) wychowania do życia w rodzinie;
30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;
31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;
32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.
2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:
1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;
2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;
3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.
3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:
1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
2) [1] Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania, cyfryzacji systemów oświaty i szkolnictwa wyższego i nauki, innowacji oraz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.
[1] § 7 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 czerwca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 57). Zmiana weszła w życie 13 czerwca 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-06 do 2022-06-12
1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:
1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;
2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);
3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;
4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;
5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;
6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;
7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;
8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
9) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;
10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;
11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;
13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;
14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;
15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;
17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;
18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;
19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;
20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;
21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;
22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;
23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;
24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;
25) funkcjonowania:
a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,
b) szkół specjalnych i integracyjnych,
c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,
d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,
e) placówek oświatowo-wychowawczych,
f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,
g) placówek artystycznych,
h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;
26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;
27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;
29) wychowania do życia w rodzinie;
30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;
31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;
32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.
2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:
1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;
2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;
3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.
3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:
1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;
2) Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania;
3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.