history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-09-16 do 2023-12-31

§ 3. 1. Do zadań zespołu należy:

1) analiza koncepcji dotyczących mikropoświadczeń [3] wypracowywanych w ramach Unii Europejskiej lub innych organizacji międzynarodowych, w szczególności weryfikacja proponowanych definicji pojęć micro-credentials, alternative credentials i digital credentials;

2) opracowanie propozycji definicji mikropoświadczenia [4]  adekwatnej do potrzeb polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki;

3) przeprowadzenie konsultacji ze środowiskiem akademickim w zakresie:

a) problemów i potrzeb związanych z potwierdzaniem osiągnięć innych niż kwalifikacje, uzyskiwanych w podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki, w szczególności w zakresie formy i postaci wydawanych dokumentów potwierdzających te osiągnięcia,

b) [5] problematyki mikropoświadczeń, w szczególności w zakresie potrzeby wyodrębnienia kształcenia prowadzącego do uzyskania mikropoświadczenia i stworzenia ram prawnych jego funkcjonowania w Polsce;

4) analiza występowania barier i różnic w zakresie uznawania dokumentów potwierdzających uzyskanie osiągnięć, o których mowa w pkt 3 lit. a, na tle postulatów środowiska międzynarodowego, w tym Komisji Europejskiej, dotyczących uznawania tych dokumentów;

5) opracowanie na potrzeby ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki rekomendacji dotyczącej potrzeby uregulowania spraw określonych w pkt 2–4, w szczególności zasadności wprowadzenia do polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki mikropoświadczeń [6] i poświadczeń cyfrowych.

2. Zespół może współpracować z podmiotami działającymi w obszarach związanych z zakresem zadań, o których mowa w ust. 1, w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej i Instytutem Badań Edukacyjnych.

[3] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

[4] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

[5] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

[6] § 3 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-09-16 do 2023-12-31

§ 3. 1. Do zadań zespołu należy:

1) analiza koncepcji dotyczących mikropoświadczeń [3] wypracowywanych w ramach Unii Europejskiej lub innych organizacji międzynarodowych, w szczególności weryfikacja proponowanych definicji pojęć micro-credentials, alternative credentials i digital credentials;

2) opracowanie propozycji definicji mikropoświadczenia [4]  adekwatnej do potrzeb polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki;

3) przeprowadzenie konsultacji ze środowiskiem akademickim w zakresie:

a) problemów i potrzeb związanych z potwierdzaniem osiągnięć innych niż kwalifikacje, uzyskiwanych w podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki, w szczególności w zakresie formy i postaci wydawanych dokumentów potwierdzających te osiągnięcia,

b) [5] problematyki mikropoświadczeń, w szczególności w zakresie potrzeby wyodrębnienia kształcenia prowadzącego do uzyskania mikropoświadczenia i stworzenia ram prawnych jego funkcjonowania w Polsce;

4) analiza występowania barier i różnic w zakresie uznawania dokumentów potwierdzających uzyskanie osiągnięć, o których mowa w pkt 3 lit. a, na tle postulatów środowiska międzynarodowego, w tym Komisji Europejskiej, dotyczących uznawania tych dokumentów;

5) opracowanie na potrzeby ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki rekomendacji dotyczącej potrzeby uregulowania spraw określonych w pkt 2–4, w szczególności zasadności wprowadzenia do polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki mikropoświadczeń [6] i poświadczeń cyfrowych.

2. Zespół może współpracować z podmiotami działającymi w obszarach związanych z zakresem zadań, o których mowa w ust. 1, w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej i Instytutem Badań Edukacyjnych.

[3] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

[4] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

[5] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

[6] § 3 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego (Dz.Urz.MEiN. poz. 95). Zmiana weszła w życie 16 września 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-24 do 2022-09-15

§ 3. 1. Do zadań zespołu należy:

1) analiza koncepcji dotyczących mikrokwalifikacji wypracowywanych w ramach Unii Europejskiej lub innych organizacji międzynarodowych, w szczególności weryfikacja proponowanych definicji pojęć micro-credentials, alternative credentials i digital credentials;

2) opracowanie propozycji definicji mikrokwalifikacji adekwatnej do potrzeb polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki;

3) przeprowadzenie konsultacji ze środowiskiem akademickim w zakresie:

a) problemów i potrzeb związanych z potwierdzaniem osiągnięć innych niż kwalifikacje, uzyskiwanych w podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki, w szczególności w zakresie formy i postaci wydawanych dokumentów potwierdzających te osiągnięcia,

b) problematyki mikrokwalifikacji, w szczególności w zakresie potrzeby wyodrębnienia kształcenia prowadzącego do uzyskania mikrokwalifikacji i stworzenia ram prawnych jego funkcjonowania w Polsce;

4) analiza występowania barier i różnic w zakresie uznawania dokumentów potwierdzających uzyskanie osiągnięć, o których mowa w pkt 3 lit. a, na tle postulatów środowiska międzynarodowego, w tym Komisji Europejskiej, dotyczących uznawania tych dokumentów;

5) opracowanie na potrzeby ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki rekomendacji dotyczącej potrzeby uregulowania spraw określonych w pkt 2–4, w szczególności zasadności wprowadzenia do polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki mikrokwalifikacji i poświadczeń cyfrowych.

2. Zespół może współpracować z podmiotami działającymi w obszarach związanych z zakresem zadań, o których mowa w ust. 1, w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej i Instytutem Badań Edukacyjnych.