history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-01-31

§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Edukacji i Nauki;

2) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Edukacji i Nauki;

3) członkach Kierownictwa Ministerstwa – należy przez to rozumieć Ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu i Dyrektora Generalnego;

4) dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub kierującego komórką organizacyjną;

5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć departament, biuro lub Centrum Transformacji Cyfrowej [1] ;

6) działach – należy przez to rozumieć działy administracji rządowej: szkolnictwo wyższe i nauka oraz oświata i wychowanie;

7) jednostkach – należy przez to rozumieć jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane, które są objęte kontrolą zarządczą;

8) komórce nadzorującej – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną, do właściwości której należą zadania wynikające z nadzoru Ministra nad jednostką albo ze stosunku jej podległości wobec Ministra;

9) komitecie audytu – należy przez to rozumieć komitet audytu powołany przez Ministra dla działu lub działów;

10) ryzyku – należy przez to rozumieć możliwość wystąpienia zdarzenia o negatywnym wpływie na realizację celów lub zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok;

11) istotności ryzyka – należy przez to rozumieć wartość końcową ryzyka liczoną jako iloczyn prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka oraz jego wpływu na realizację celów i zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok, według przyjętej skali;

12) mapie ryzyka – należy przez to rozumieć wszystkie zidentyfikowane i przeanalizowane ryzyka przedstawione w zestawieniu graficznym jako relacja prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka i jego wpływu na realizację celów i zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok;

13) rejestrze ryzyk – należy przez to rozumieć rejestr ryzyk średnich i wysokich zidentyfikowanych w Ministerstwie na podstawie wyników monitoringu przeprowadzonego przez komórki organizacyjne;

14) samoocenie – należy przez to rozumieć proces dokonywania oceny funkcjonowania systemu kontroli zarządczej przez pracowników, naczelników, pracowników kierujących wydziałem, zespołem lub samodzielnym stanowiskiem oraz dyrektorów;

15) KAW – należy przez to rozumieć komórkę audytu wewnętrznego usytuowaną w strukturze Departamentu Kontroli i Audytu.

[1] § 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 stycznia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 8). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-01-31

§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Edukacji i Nauki;

2) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Edukacji i Nauki;

3) członkach Kierownictwa Ministerstwa – należy przez to rozumieć Ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu i Dyrektora Generalnego;

4) dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub kierującego komórką organizacyjną;

5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć departament, biuro lub Centrum Transformacji Cyfrowej [1] ;

6) działach – należy przez to rozumieć działy administracji rządowej: szkolnictwo wyższe i nauka oraz oświata i wychowanie;

7) jednostkach – należy przez to rozumieć jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane, które są objęte kontrolą zarządczą;

8) komórce nadzorującej – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną, do właściwości której należą zadania wynikające z nadzoru Ministra nad jednostką albo ze stosunku jej podległości wobec Ministra;

9) komitecie audytu – należy przez to rozumieć komitet audytu powołany przez Ministra dla działu lub działów;

10) ryzyku – należy przez to rozumieć możliwość wystąpienia zdarzenia o negatywnym wpływie na realizację celów lub zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok;

11) istotności ryzyka – należy przez to rozumieć wartość końcową ryzyka liczoną jako iloczyn prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka oraz jego wpływu na realizację celów i zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok, według przyjętej skali;

12) mapie ryzyka – należy przez to rozumieć wszystkie zidentyfikowane i przeanalizowane ryzyka przedstawione w zestawieniu graficznym jako relacja prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka i jego wpływu na realizację celów i zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok;

13) rejestrze ryzyk – należy przez to rozumieć rejestr ryzyk średnich i wysokich zidentyfikowanych w Ministerstwie na podstawie wyników monitoringu przeprowadzonego przez komórki organizacyjne;

14) samoocenie – należy przez to rozumieć proces dokonywania oceny funkcjonowania systemu kontroli zarządczej przez pracowników, naczelników, pracowników kierujących wydziałem, zespołem lub samodzielnym stanowiskiem oraz dyrektorów;

15) KAW – należy przez to rozumieć komórkę audytu wewnętrznego usytuowaną w strukturze Departamentu Kontroli i Audytu.

[1] § 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 stycznia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 8). Zmiana weszła w życie 31 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-22 do 2022-01-30

§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Edukacji i Nauki;

2) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Edukacji i Nauki;

3) członkach Kierownictwa Ministerstwa – należy przez to rozumieć Ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu i Dyrektora Generalnego;

4) dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub kierującego komórką organizacyjną;

5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć departament lub biuro;

6) działach – należy przez to rozumieć działy administracji rządowej: szkolnictwo wyższe i nauka oraz oświata i wychowanie;

7) jednostkach – należy przez to rozumieć jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane, które są objęte kontrolą zarządczą;

8) komórce nadzorującej – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną, do właściwości której należą zadania wynikające z nadzoru Ministra nad jednostką albo ze stosunku jej podległości wobec Ministra;

9) komitecie audytu – należy przez to rozumieć komitet audytu powołany przez Ministra dla działu lub działów;

10) ryzyku – należy przez to rozumieć możliwość wystąpienia zdarzenia o negatywnym wpływie na realizację celów lub zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok;

11) istotności ryzyka – należy przez to rozumieć wartość końcową ryzyka liczoną jako iloczyn prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka oraz jego wpływu na realizację celów i zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok, według przyjętej skali;

12) mapie ryzyka – należy przez to rozumieć wszystkie zidentyfikowane i przeanalizowane ryzyka przedstawione w zestawieniu graficznym jako relacja prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka i jego wpływu na realizację celów i zadań określonych w planie działalności Ministra na dany rok;

13) rejestrze ryzyk – należy przez to rozumieć rejestr ryzyk średnich i wysokich zidentyfikowanych w Ministerstwie na podstawie wyników monitoringu przeprowadzonego przez komórki organizacyjne;

14) samoocenie – należy przez to rozumieć proces dokonywania oceny funkcjonowania systemu kontroli zarządczej przez pracowników, naczelników, pracowników kierujących wydziałem, zespołem lub samodzielnym stanowiskiem oraz dyrektorów;

15) KAW – należy przez to rozumieć komórkę audytu wewnętrznego usytuowaną w strukturze Departamentu Kontroli i Audytu.