Wersja obowiązująca od 2024-03-29
1. Powołuje się Radę Portfela Ministerstwa, zwaną dalej „Radą”.
2. Do zadań Rady należy zarządzanie Portfelem Ministerstwa, w szczególności:
1) zapewnienie, że Portfel Ministerstwa jest zgodny z celami strategicznymi i priorytetami Ministra;
2) ustalanie kategorii dla Projektów;
3) zatwierdzanie Programów i Projektów kategorii A, B oraz C do realizacji;
4) decydowanie o kontynuowaniu, zatrzymaniu lub zakończeniu prac nad Programami i Projektami kategorii A, B oraz C;
5) decydowanie o łączeniu Projektów i o przynależności Projektów do Programów;
6) wskazywanie Właściciela Programu, Kierownika Programu, Sponsora Projektu oraz Lidera Projektu kategorii A, B oraz C;
7) wskazywanie składu Komitetu Sterującego oraz zatwierdzanie zmian składu Komitetu Sterującego, a w przypadku Programów należących do Portfela Ministerstwa, których Kierownikiem Programu jest osoba z innej jednostki, również wskazywanie przedstawiciela Ministerstwa wchodzącego w skład takiego Programu;
8) ustalanie zasad współpracy w Programach lub Projektach strategicznych między Ministerstwem i innymi jednostkami, w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji Programów lub Projektów;
9) monitorowanie Portfela Ministerstwa oraz rozstrzyganie kluczowych kwestii dotyczących sposobu realizacji Programów lub Projektów, których nie może rozstrzygnąć Komitet Sterujący;
10) inicjowanie i rekomendowanie zmian w zakresie metodyki i kultury zarządzania projektowego w Ministerstwie;
11) [5] (uchylony)
3. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady – Minister;
2) Wiceprzewodniczący Rady – członek Kierownictwa Ministerstwa określający zadania do realizacji oraz nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw zarządzania projektowego;
3) członkowie Rady – pozostali członkowie Kierownictwa Ministerstwa;
4) Sekretarz Rady – dyrektor lub zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania projektowego.
4. Przewodniczący Rady, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.
5. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, zwołuje posiedzenia Rady i przewodniczy jej posiedzeniom.
6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący Rady.
7. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia z własnej inicjatywy, na wniosek Członka Rady lub Sekretarza Rady.
8. Posiedzenia Rady odbywają się w obecności Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady oraz co najmniej 1/3 składu Rady.
9. Rozstrzygnięcia Rady zapadają na posiedzeniach lub w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
10. W przypadkach, gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, rozstrzygnięcie podejmuje Przewodniczący Rady.
11. Projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
12. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na posiedzeniu Rady.
13. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.
[5] § 6 ust. 2 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 11 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zarządzania projektowego (Dz.Urz.MRiRW. poz. 14). Zmiana weszła w życie 29 marca 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-03-29
1. Powołuje się Radę Portfela Ministerstwa, zwaną dalej „Radą”.
2. Do zadań Rady należy zarządzanie Portfelem Ministerstwa, w szczególności:
1) zapewnienie, że Portfel Ministerstwa jest zgodny z celami strategicznymi i priorytetami Ministra;
2) ustalanie kategorii dla Projektów;
3) zatwierdzanie Programów i Projektów kategorii A, B oraz C do realizacji;
4) decydowanie o kontynuowaniu, zatrzymaniu lub zakończeniu prac nad Programami i Projektami kategorii A, B oraz C;
5) decydowanie o łączeniu Projektów i o przynależności Projektów do Programów;
6) wskazywanie Właściciela Programu, Kierownika Programu, Sponsora Projektu oraz Lidera Projektu kategorii A, B oraz C;
7) wskazywanie składu Komitetu Sterującego oraz zatwierdzanie zmian składu Komitetu Sterującego, a w przypadku Programów należących do Portfela Ministerstwa, których Kierownikiem Programu jest osoba z innej jednostki, również wskazywanie przedstawiciela Ministerstwa wchodzącego w skład takiego Programu;
8) ustalanie zasad współpracy w Programach lub Projektach strategicznych między Ministerstwem i innymi jednostkami, w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji Programów lub Projektów;
9) monitorowanie Portfela Ministerstwa oraz rozstrzyganie kluczowych kwestii dotyczących sposobu realizacji Programów lub Projektów, których nie może rozstrzygnąć Komitet Sterujący;
10) inicjowanie i rekomendowanie zmian w zakresie metodyki i kultury zarządzania projektowego w Ministerstwie;
11) [5] (uchylony)
3. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady – Minister;
2) Wiceprzewodniczący Rady – członek Kierownictwa Ministerstwa określający zadania do realizacji oraz nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw zarządzania projektowego;
3) członkowie Rady – pozostali członkowie Kierownictwa Ministerstwa;
4) Sekretarz Rady – dyrektor lub zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania projektowego.
4. Przewodniczący Rady, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.
5. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, zwołuje posiedzenia Rady i przewodniczy jej posiedzeniom.
6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący Rady.
7. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia z własnej inicjatywy, na wniosek Członka Rady lub Sekretarza Rady.
8. Posiedzenia Rady odbywają się w obecności Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady oraz co najmniej 1/3 składu Rady.
9. Rozstrzygnięcia Rady zapadają na posiedzeniach lub w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
10. W przypadkach, gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, rozstrzygnięcie podejmuje Przewodniczący Rady.
11. Projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
12. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na posiedzeniu Rady.
13. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.
[5] § 6 ust. 2 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 11 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zarządzania projektowego (Dz.Urz.MRiRW. poz. 14). Zmiana weszła w życie 29 marca 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-07-29 do 2024-03-28
1. Powołuje się Radę Portfela Ministerstwa, zwaną dalej „Radą”.
2. Do zadań Rady należy zarządzanie Portfelem Ministerstwa, w szczególności:
1) zapewnienie, że Portfel Ministerstwa jest zgodny z celami strategicznymi i priorytetami Ministra;
2) ustalanie kategorii dla Projektów;
3) zatwierdzanie Programów i Projektów kategorii A, B oraz C do realizacji;
4) decydowanie o kontynuowaniu, zatrzymaniu lub zakończeniu prac nad Programami i Projektami kategorii A, B oraz C;
5) decydowanie o łączeniu Projektów i o przynależności Projektów do Programów;
6) wskazywanie Właściciela Programu, Kierownika Programu, Sponsora Projektu oraz Lidera Projektu kategorii A, B oraz C;
7) wskazywanie składu Komitetu Sterującego oraz zatwierdzanie zmian składu Komitetu Sterującego, a w przypadku Programów należących do Portfela Ministerstwa, których Kierownikiem Programu jest osoba z innej jednostki, również wskazywanie przedstawiciela Ministerstwa wchodzącego w skład takiego Programu;
8) ustalanie zasad współpracy w Programach lub Projektach strategicznych między Ministerstwem i innymi jednostkami, w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji Programów lub Projektów;
9) monitorowanie Portfela Ministerstwa oraz rozstrzyganie kluczowych kwestii dotyczących sposobu realizacji Programów lub Projektów, których nie może rozstrzygnąć Komitet Sterujący;
10) inicjowanie i rekomendowanie zmian w zakresie metodyki i kultury zarządzania projektowego w Ministerstwie;
11) uzgadnianie stanowiska Ministerstwa w odniesieniu do dokumentów omawianych na Radzie monitorowania portfela projektów strategicznych.
3. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady – Minister;
2) Wiceprzewodniczący Rady – członek Kierownictwa Ministerstwa określający zadania do realizacji oraz nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw zarządzania projektowego;
3) członkowie Rady – pozostali członkowie Kierownictwa Ministerstwa;
4) Sekretarz Rady – dyrektor lub zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania projektowego.
4. Przewodniczący Rady, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.
5. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, zwołuje posiedzenia Rady i przewodniczy jej posiedzeniom.
6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący Rady.
7. [3] Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia z własnej inicjatywy, na wniosek Członka Rady lub Sekretarza Rady.
8. Posiedzenia Rady odbywają się w obecności Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady oraz co najmniej 1/3 składu Rady.
9. [4] Rozstrzygnięcia Rady zapadają na posiedzeniach lub w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
10. W przypadkach, gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, rozstrzygnięcie podejmuje Przewodniczący Rady.
11. Projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
12. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na posiedzeniu Rady.
13. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.
[3] § 6 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 24 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 lipca 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zarządzania projektowego (Dz.Urz.MRiRW. poz. 36). Zmiana weszła w życie 29 lipca 2023 r.
[4] § 6 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 24 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 lipca 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zarządzania projektowego (Dz.Urz.MRiRW. poz. 36). Zmiana weszła w życie 29 lipca 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-06 do 2023-07-28
1. Powołuje się Radę Portfela Ministerstwa, zwaną dalej „Radą”.
2. Do zadań Rady należy zarządzanie Portfelem Ministerstwa, w szczególności:
1) zapewnienie, że Portfel Ministerstwa jest zgodny z celami strategicznymi i priorytetami Ministra;
2) ustalanie kategorii dla Projektów;
3) zatwierdzanie Programów i Projektów kategorii A, B oraz C do realizacji;
4) decydowanie o kontynuowaniu, zatrzymaniu lub zakończeniu prac nad Programami i Projektami kategorii A, B oraz C;
5) decydowanie o łączeniu Projektów i o przynależności Projektów do Programów;
6) wskazywanie Właściciela Programu, Kierownika Programu, Sponsora Projektu oraz Lidera Projektu kategorii A, B oraz C;
7) wskazywanie składu Komitetu Sterującego oraz zatwierdzanie zmian składu Komitetu Sterującego, a w przypadku Programów należących do Portfela Ministerstwa, których Kierownikiem Programu jest osoba z innej jednostki, również wskazywanie przedstawiciela Ministerstwa wchodzącego w skład takiego Programu;
8) ustalanie zasad współpracy w Programach lub Projektach strategicznych między Ministerstwem i innymi jednostkami, w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji Programów lub Projektów;
9) monitorowanie Portfela Ministerstwa oraz rozstrzyganie kluczowych kwestii dotyczących sposobu realizacji Programów lub Projektów, których nie może rozstrzygnąć Komitet Sterujący;
10) inicjowanie i rekomendowanie zmian w zakresie metodyki i kultury zarządzania projektowego w Ministerstwie;
11) uzgadnianie stanowiska Ministerstwa w odniesieniu do dokumentów omawianych na Radzie monitorowania portfela projektów strategicznych.
3. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady – Minister;
2) Wiceprzewodniczący Rady – członek Kierownictwa Ministerstwa określający zadania do realizacji oraz nadzorujący komórkę organizacyjną Ministerstwa właściwą do spraw zarządzania projektowego;
3) członkowie Rady – pozostali członkowie Kierownictwa Ministerstwa;
4) Sekretarz Rady – dyrektor lub zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania projektowego.
4. Przewodniczący Rady, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.
5. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, zwołuje posiedzenia Rady i przewodniczy jej posiedzeniom.
6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący Rady.
7. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia Rady nie rzadziej niż raz na kwartał. Członek Rady lub Sekretarz Rady może wystąpić do Przewodniczącego Rady z wnioskiem o zwołanie dodatkowego posiedzenia.
8. Posiedzenia Rady odbywają się w obecności Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady oraz co najmniej 1/3 składu Rady.
9. Rozstrzygnięcia Rady zapadają w drodze uzgodnienia.
10. W przypadkach, gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, rozstrzygnięcie podejmuje Przewodniczący Rady.
11. Projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
12. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na posiedzeniu Rady.
13. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.