Wersja obowiązująca od 2017-09-21 do 2021-04-22
1. Dyrektor w ramach procesów identyfikowania i analizy ryzyka dokonuje systematycznego przeglądu działań komórki organizacyjnej, w szczególności w odniesieniu do celów i zadań ujętych w planie działalności Ministra oraz w planie działalności komórki organizacyjnej.
2. W procesach identyfikowania i analizy ryzyka uwzględnia się w szczególności ryzyka:
1) związane ze zmianami zachodzącymi w Ministerstwie lub jego otoczeniu;
2) związane z systemami informatycznymi oraz infrastrukturą;
2a) [2] związane z bezpieczeństwem informacji;
3) o charakterze finansowym, w tym ryzyka nadużyć finansowych oraz korupcji;
4) zagrażające wizerunkowi Ministerstwa;
5) dotyczące środowiska prawnego, w tym zmian legislacyjnych;
6) związane z organizacją Ministerstwa, w tym strukturą organizacyjną i organizacją pracy;
7) dotyczące zasobów ludzkich.
3. W procesach identyfikowania i analizy ryzyka wykorzystuje się wszelkie źródła informacji, w szczególności ustalenia wewnętrznych oraz zewnętrznych audytów i kontroli oraz wyniki samooceny dokonywanej w komórce organizacyjnej.
[2] § 9 ust. 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz.U.MNiSW. poz. 51). Zmiana weszła w życie 21 września 2017 r.
Wersja obowiązująca od 2017-09-21 do 2021-04-22
1. Dyrektor w ramach procesów identyfikowania i analizy ryzyka dokonuje systematycznego przeglądu działań komórki organizacyjnej, w szczególności w odniesieniu do celów i zadań ujętych w planie działalności Ministra oraz w planie działalności komórki organizacyjnej.
2. W procesach identyfikowania i analizy ryzyka uwzględnia się w szczególności ryzyka:
1) związane ze zmianami zachodzącymi w Ministerstwie lub jego otoczeniu;
2) związane z systemami informatycznymi oraz infrastrukturą;
2a) [2] związane z bezpieczeństwem informacji;
3) o charakterze finansowym, w tym ryzyka nadużyć finansowych oraz korupcji;
4) zagrażające wizerunkowi Ministerstwa;
5) dotyczące środowiska prawnego, w tym zmian legislacyjnych;
6) związane z organizacją Ministerstwa, w tym strukturą organizacyjną i organizacją pracy;
7) dotyczące zasobów ludzkich.
3. W procesach identyfikowania i analizy ryzyka wykorzystuje się wszelkie źródła informacji, w szczególności ustalenia wewnętrznych oraz zewnętrznych audytów i kontroli oraz wyniki samooceny dokonywanej w komórce organizacyjnej.
[2] § 9 ust. 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz.U.MNiSW. poz. 51). Zmiana weszła w życie 21 września 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-08-03 do 2017-09-20
1. Dyrektor w ramach procesów identyfikowania i analizy ryzyka dokonuje systematycznego przeglądu działań komórki organizacyjnej, w szczególności w odniesieniu do celów i zadań ujętych w planie działalności Ministra oraz w planie działalności komórki organizacyjnej.
2. W procesach identyfikowania i analizy ryzyka uwzględnia się w szczególności ryzyka:
1) związane ze zmianami zachodzącymi w Ministerstwie lub jego otoczeniu;
2) związane z systemami informatycznymi oraz infrastrukturą;
3) o charakterze finansowym, w tym ryzyka nadużyć finansowych oraz korupcji;
4) zagrażające wizerunkowi Ministerstwa;
5) dotyczące środowiska prawnego, w tym zmian legislacyjnych;
6) związane z organizacją Ministerstwa, w tym strukturą organizacyjną i organizacją pracy;
7) dotyczące zasobów ludzkich.
3. W procesach identyfikowania i analizy ryzyka wykorzystuje się wszelkie źródła informacji, w szczególności ustalenia wewnętrznych oraz zewnętrznych audytów i kontroli oraz wyniki samooceny dokonywanej w komórce organizacyjnej.