history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-01-01

§ 559. [55] (uchylony)

[55] § 559 uchylony przez § 1 pkt 28 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 236). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-01-01

§ 559. [55] (uchylony)

[55] § 559 uchylony przez § 1 pkt 28 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 236). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2023-12-31

§ 559. 1. Przekazanie akt spraw ostatecznie załatwionych do archiwum zakładowego następuje na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego.

2. Spis zdawczo-odbiorczy powinien zawierać w szczególności następujące dane:

1) oznaczenie komórki organizacyjnej administracji sądowej przekazującej akta;

2) oznaczenie komórki organizacyjnej administracji sądowej, która akta wytworzyła;

3) spis przekazywanych akt;

4) imię, nazwisko i podpis kierownika komórki organizacyjnej administracji sądowej przekazującej akta oraz pracownika przygotowującego spis, jeśli nie jest nim kierownik komórki organizacyjnej administracji sądowej;

5) imię, nazwisko i podpis członka personelu archiwum zakładowego przejmującego akta;

6) datę sporządzenia spisu;

7) datę przyjęcia spisu przez archiwum.

3. Każda pozycja spisu zdawczo-odbiorczego powinna zawierać:

1) liczbę porządkową;

2) znak teczki;

3) pełny tytuł teczki zgodny z hasłem klasyfikacyjnym rzeczowego wykazu akt;

4) daty skrajne;

5) informację o wszystkich dokumentach, innych niż postaci papierowej zgromadzonych w sprawie;

6) liczba tomów akt przekazanych w ramach jednej pozycji spisu;

7) oznaczenie kategorii archiwalnej;

8) miejsce przechowywania akt;

9) data wybrakowania albo przekazania do archiwum państwowego;

10) uwagi.

4. Spis zdawczo-odbiorczy sporządza pracownik albo pracownicy komórki organizacyjnej administracji sądowej, którzy przygotowują akta spraw do przekazania do archiwum zakładowego, a dane wymienione w ust. 2 pkt 7 i ust. 3 pkt 8–10 odnotowuje pracownik archiwum zakładowego.

5. Spis zdawczo-odbiorczy sporządza się oddzielnie dla akt spraw ostatecznie załatwionych zakwalifikowanych do kategorii A i kategorii B oraz każdego urządzenia ewidencyjnego w sprawach dyscyplinarnych i nadzoru, w którym zarejestrowano sprawę, której akta podlegają przekazaniu do archiwum zakładowego. Gdy archiwum zakładowe nie prowadzi elektronicznego systemu ewidencji, spis zdawczo-odbiorczy dla akt spraw sądowych kategorii A sporządza się w 4 egzemplarzach, a dla akt spraw sądowych kategorii B – w trzech.