Wersja obowiązująca od 2024-01-01
[54] (uchylony)
[54] § 558 uchylony przez § 1 pkt 28 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 236). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-01-01
[54] (uchylony)
[54] § 558 uchylony przez § 1 pkt 28 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 236). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2023-12-31
1. Przed przekazaniem akt spraw ostatecznie załatwionych do archiwum zakładowego pracownik albo pracownicy komórki organizacyjnej administracji sądowej, która je przechowuje, powinni dokonać ich uporządkowania.
2. Uporządkowanie, o którym mowa w ust. 1, polega w szczególności na:
1) w odniesieniu do materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej o okresie przechowywania dłuższym niż 10 lat:
a) ułożeniu akt spraw w teczce aktowej w kolejności zgodnej z numeracją w spisie spraw, a w ramach spraw chronologicznie, począwszy od pierwszego pisma w pierwszej sprawie na górze teczki aktowej, odzwierciedlając przebieg ich załatwiania i rozstrzygania, przy czym dla teczek akt osobowych obowiązuje układ ustalony na mocy przepisów odrębnych,
b) ułożeniu teczek aktowych w kolejności haseł rzeczowego wykazu akt,
c) opisaniu teczek aktowych przez umieszczenie na tytułowej (wierzchniej) stronie:
– na środku u góry – nazwy jednostki organizacyjnej i komórki organizacyjnej administracji sądowej, w której akta powstały,
– w lewym górnym rogu, poniżej informacji, o której mowa w tiret pierwszym – znaku teczki składającego się z symbolu komórki organizacyjnej administracji sądowej i symbolu hasła klasyfikacyjnego w rzeczowym wykazie akt, właściwego dla spraw złożonych w teczce aktowej,
– w prawym górnym rogu, poniżej informacji, o której mowa w tiret pierwszym – kategorii archiwalnej właściwej dla hasła klasyfikacyjnego z rzeczowego wykazu akt, właściwego dla spraw złożonych w teczce aktowej,
– na środku, poniżej informacji, o których mowa w tiret pierwszym, drugim i trzecim – tytułu teczki składającego się z hasła klasyfikacyjnego z rzeczowego wykazu akt, właściwego dla spraw złożonych w teczce aktowej wraz z jego rozszerzeniem,
– pod tytułem teczki – dat skrajnych,
– poniżej dat skrajnych – oznaczenia numeru tomu teczki aktowej, o ile występuje więcej niż jeden tom,
d) usunięciu z akt części metalowych oraz opakowań foliowych,
e) złożeniu arkuszy o wymiarach większych od formatu A-4 równolegle do brzegów pozostałych kart,
f) trwałym złączeniu akt;
2) w odniesieniu do dokumentacji innej niż wskazana w pkt 1 stosuje się przepis pkt 1 lit. a-c i e.
3. W przypadku materiałów archiwalnych uporządkowanie dokumentacji oznacza również ponumerowanie kart w aktach i podanie ich ostatecznej liczby na wewnętrznej części tylnej okładki w następujący sposób: „Niniejsza teczka zawiera ... kart kolejno ponumerowanych, [miejscowość, data, podpis osoby numerującej akta].