Wersja obowiązująca od 2022-07-01
1. Do zakresu działania oddziału administracyjnego (samodzielnej sekcji administracyjnej) w sądzie rejonowym należą w szczególności:
1) sprawy kadrowe pracowników, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych organów;
2) sprawy socjalno-bytowe pracowników sądu rejonowego;
3) sprawy kuratorów społecznych;
4) sprawy wewnętrznej organizacji sądu, w tym sprawy ławników;
5) sprawy usprawnień organizacji i techniki pracy sekretariatów;
6) sporządzanie jednostkowych sprawozdań statystycznych o ewidencji spraw, wydanych orzeczeniach i przestępczości;
7) prowadzenia biura podawczego, biblioteki i ewidencji depozytów;
8) nadzór nad archiwum zakładowym, gdy nie stanowi ono odrębnej komórki organizacyjnej administracji sądowej;
9) prowadzenie sekretariatu prezesa(ów) sądu;
10) opracowywanie projektu budżetu sądu;
11) wykonywanie budżetu sądu;
12) kontrola przestrzegania zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa i dyscypliny finansów publicznych;
13) prowadzenie rachunkowości sądu;
14) sprawy zaopatrzenia sądu w sprzęt, urządzenia i materiały niezbędne do pracy sądu;
15) administrowanie nieruchomościami sądu;
16) sprawy z zakresu ochrony przeciwpożarowej sądu;
17) prowadzenie powielarni;
18) zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa obiektów sądowych;
19) prowadzenie sekretariatu dyrektora sądu, w razie jego powołania.
2. [2] Czynności wymienione w ust. 1, które należą do wyłącznej kompetencji dyrektora sądu, mogą być częściowo realizowane przez oddział, o którym mowa w § 533, gdy w sądzie rejonowym utworzono samodzielną sekcję administracyjną.
[2] § 536 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 czerwca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 137). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-07-01
1. Do zakresu działania oddziału administracyjnego (samodzielnej sekcji administracyjnej) w sądzie rejonowym należą w szczególności:
1) sprawy kadrowe pracowników, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych organów;
2) sprawy socjalno-bytowe pracowników sądu rejonowego;
3) sprawy kuratorów społecznych;
4) sprawy wewnętrznej organizacji sądu, w tym sprawy ławników;
5) sprawy usprawnień organizacji i techniki pracy sekretariatów;
6) sporządzanie jednostkowych sprawozdań statystycznych o ewidencji spraw, wydanych orzeczeniach i przestępczości;
7) prowadzenia biura podawczego, biblioteki i ewidencji depozytów;
8) nadzór nad archiwum zakładowym, gdy nie stanowi ono odrębnej komórki organizacyjnej administracji sądowej;
9) prowadzenie sekretariatu prezesa(ów) sądu;
10) opracowywanie projektu budżetu sądu;
11) wykonywanie budżetu sądu;
12) kontrola przestrzegania zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa i dyscypliny finansów publicznych;
13) prowadzenie rachunkowości sądu;
14) sprawy zaopatrzenia sądu w sprzęt, urządzenia i materiały niezbędne do pracy sądu;
15) administrowanie nieruchomościami sądu;
16) sprawy z zakresu ochrony przeciwpożarowej sądu;
17) prowadzenie powielarni;
18) zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa obiektów sądowych;
19) prowadzenie sekretariatu dyrektora sądu, w razie jego powołania.
2. [2] Czynności wymienione w ust. 1, które należą do wyłącznej kompetencji dyrektora sądu, mogą być częściowo realizowane przez oddział, o którym mowa w § 533, gdy w sądzie rejonowym utworzono samodzielną sekcję administracyjną.
[2] § 536 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 czerwca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 137). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2022-06-30
1. Do zakresu działania oddziału administracyjnego (samodzielnej sekcji administracyjnej) w sądzie rejonowym należą w szczególności:
1) sprawy kadrowe pracowników, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych organów;
2) sprawy socjalno-bytowe pracowników sądu rejonowego;
3) sprawy kuratorów społecznych;
4) sprawy wewnętrznej organizacji sądu, w tym sprawy ławników;
5) sprawy usprawnień organizacji i techniki pracy sekretariatów;
6) sporządzanie jednostkowych sprawozdań statystycznych o ewidencji spraw, wydanych orzeczeniach i przestępczości;
7) prowadzenia biura podawczego, biblioteki i ewidencji depozytów;
8) nadzór nad archiwum zakładowym, gdy nie stanowi ono odrębnej komórki organizacyjnej administracji sądowej;
9) prowadzenie sekretariatu prezesa(ów) sądu;
10) opracowywanie projektu budżetu sądu;
11) wykonywanie budżetu sądu;
12) kontrola przestrzegania zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa i dyscypliny finansów publicznych;
13) prowadzenie rachunkowości sądu;
14) sprawy zaopatrzenia sądu w sprzęt, urządzenia i materiały niezbędne do pracy sądu;
15) administrowanie nieruchomościami sądu;
16) sprawy z zakresu ochrony przeciwpożarowej sądu;
17) prowadzenie powielarni;
18) zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa obiektów sądowych;
19) prowadzenie sekretariatu dyrektora sądu, w razie jego powołania.
2. Czynności wymienione w ust. 1, które należą do wyłącznej kompetencji dyrektora sądu, mogą być częściowo realizowane przez oddział, o którym mowa w § 531, gdy w sądzie rejonowym utworzono samodzielną sekcję administracyjną.