Wersja obowiązująca od 2021-07-01
1. Przed przekazaniem do archiwum zakładowego zakończonych akt spraw sądowych w postaci papierowej [31] , pracownik (pracownicy) komórki organizacyjnej, zamierzającej przekazać akta do archiwum zakładowego, dokonuje (dokonują) uporządkowania tych akt.
2. Uporządkowanie akt spraw sądowych polega w szczególności na:
1) usunięciu z akt zbędnych identycznych kopii dokumentów;
2) usunięciu z okładki (okładek) akt i złożonych w aktach kart dokumentacji części metalowych oraz opakowań foliowych, które nie stanowią dowodów rzeczowych w sprawie;
3) złożeniu arkuszy papieru o wymiarach większych od formatu A-4 równolegle do brzegów pozostałych kart;
4) ułożeniu chronologicznym tomów w ramach akt sprawy wielotomowej;
5) ułożeniu akt w podziale na:
a) materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną,
b) urządzenia ewidencyjne, w których sprawy zostały zarejestrowane, i zgodnie z kolejnością wpisu w urządzeniu ewidencyjnym pisma wszczynającego postępowanie w danej sprawie.
3. W przypadku akt spraw sądowych stanowiących dokumentację niearchiwalną przechowywanych przez okres 10 lat i krótszy dopuszcza się możliwość odstąpienia od czynności, o której mowa w ust. 2 pkt 2.
4. Uporządkowanie, o którym mowa w ust. 2, oznacza również sprawdzenie czy wszystkie dokumenty złożone w aktach spraw sądowych zostały połączone i ponumerowane zgodnie z § 37 ust. 2, a w przypadku akt spraw sądowych stanowiących materiały archiwalne – dodatkowo sprawdzenie czy informacja o ilości kart w tomie, o której mowa w § 42 ust. 1 jest zgodna ze stanem faktycznym.
[31] § 51 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 19 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-07-01
1. Przed przekazaniem do archiwum zakładowego zakończonych akt spraw sądowych w postaci papierowej [31] , pracownik (pracownicy) komórki organizacyjnej, zamierzającej przekazać akta do archiwum zakładowego, dokonuje (dokonują) uporządkowania tych akt.
2. Uporządkowanie akt spraw sądowych polega w szczególności na:
1) usunięciu z akt zbędnych identycznych kopii dokumentów;
2) usunięciu z okładki (okładek) akt i złożonych w aktach kart dokumentacji części metalowych oraz opakowań foliowych, które nie stanowią dowodów rzeczowych w sprawie;
3) złożeniu arkuszy papieru o wymiarach większych od formatu A-4 równolegle do brzegów pozostałych kart;
4) ułożeniu chronologicznym tomów w ramach akt sprawy wielotomowej;
5) ułożeniu akt w podziale na:
a) materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną,
b) urządzenia ewidencyjne, w których sprawy zostały zarejestrowane, i zgodnie z kolejnością wpisu w urządzeniu ewidencyjnym pisma wszczynającego postępowanie w danej sprawie.
3. W przypadku akt spraw sądowych stanowiących dokumentację niearchiwalną przechowywanych przez okres 10 lat i krótszy dopuszcza się możliwość odstąpienia od czynności, o której mowa w ust. 2 pkt 2.
4. Uporządkowanie, o którym mowa w ust. 2, oznacza również sprawdzenie czy wszystkie dokumenty złożone w aktach spraw sądowych zostały połączone i ponumerowane zgodnie z § 37 ust. 2, a w przypadku akt spraw sądowych stanowiących materiały archiwalne – dodatkowo sprawdzenie czy informacja o ilości kart w tomie, o której mowa w § 42 ust. 1 jest zgodna ze stanem faktycznym.
[31] § 51 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 19 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-06-22 do 2021-06-30
1. Przed przekazaniem do archiwum zakładowego zakończonych akt spraw sądowych, pracownik (pracownicy) komórki organizacyjnej, zamierzającej przekazać akta do archiwum zakładowego, dokonuje (dokonują) uporządkowania tych akt.
2. Uporządkowanie akt spraw sądowych polega w szczególności na:
1) usunięciu z akt zbędnych identycznych kopii dokumentów;
2) usunięciu z okładki (okładek) akt i złożonych w aktach kart dokumentacji części metalowych oraz opakowań foliowych, które nie stanowią dowodów rzeczowych w sprawie;
3) złożeniu arkuszy papieru o wymiarach większych od formatu A-4 równolegle do brzegów pozostałych kart;
4) ułożeniu chronologicznym tomów w ramach akt sprawy wielotomowej;
5) ułożeniu akt w podziale na:
a) materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną,
b) urządzenia ewidencyjne, w których sprawy zostały zarejestrowane, i zgodnie z kolejnością wpisu w urządzeniu ewidencyjnym pisma wszczynającego postępowanie w danej sprawie.
3. W przypadku akt spraw sądowych stanowiących dokumentację niearchiwalną przechowywanych przez okres 10 lat i krótszy dopuszcza się możliwość odstąpienia od czynności, o której mowa w ust. 2 pkt 2.
4. Uporządkowanie, o którym mowa w ust. 2,
oznacza również sprawdzenie czy wszystkie dokumenty złożone w aktach spraw
sądowych zostały połączone i ponumerowane zgodnie z § 37 ust.