history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-02-25 do 2015-09-11

[5] 1. Komórka legislacyjna dokonuje analizy zakresu projektowanej regulacji oraz występuje do Departamentu Strategii i Deregulacji o:

1) przedstawienie opinii na temat zgodności projektowanej regulacji z celami strategicznymi Ministra Sprawiedliwości;

2) opracowanie testu regulacyjnego – w przypadku projektu założeń projektu ustawy i projektu ustawy – przekazując informacje, wyjaśnienia i dane, o których mowa w § 4 ust. 2.

2. Komórka legislacyjna określa termin na dokonanie przez Departament Strategii i Deregulacji czynności, o których mowa w ust. 1; termin ten może być krótszy niż 7 dni tylko w wyjątkowych przypadkach.

3. Departament Strategii i Deregulacji opracowując test regulacyjny może wystąpić do komórki merytorycznej lub legislacyjnej o przedstawienie informacji niezbędnych w pracach nad testem, w szczególności danych statystycznych, a także do Departamentu Budżetu i Efektywności Finansowej o ustalenie skutków finansowych projektu.

[5] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 lutego 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Sprawiedliwości (Dz.U.M.S. poz. 73). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-02-25 do 2015-09-11

[5] 1. Komórka legislacyjna dokonuje analizy zakresu projektowanej regulacji oraz występuje do Departamentu Strategii i Deregulacji o:

1) przedstawienie opinii na temat zgodności projektowanej regulacji z celami strategicznymi Ministra Sprawiedliwości;

2) opracowanie testu regulacyjnego – w przypadku projektu założeń projektu ustawy i projektu ustawy – przekazując informacje, wyjaśnienia i dane, o których mowa w § 4 ust. 2.

2. Komórka legislacyjna określa termin na dokonanie przez Departament Strategii i Deregulacji czynności, o których mowa w ust. 1; termin ten może być krótszy niż 7 dni tylko w wyjątkowych przypadkach.

3. Departament Strategii i Deregulacji opracowując test regulacyjny może wystąpić do komórki merytorycznej lub legislacyjnej o przedstawienie informacji niezbędnych w pracach nad testem, w szczególności danych statystycznych, a także do Departamentu Budżetu i Efektywności Finansowej o ustalenie skutków finansowych projektu.

[5] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 lutego 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Sprawiedliwości (Dz.U.M.S. poz. 73). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-02-13 do 2014-02-24

1. Komórka legislacyjna dokonuje analizy zakresu projektowanej regulacji oraz występuje do Departamentu Strategii i Deregulacji z wnioskiem o przedstawienie:

1) opinii na temat zgodności projektowanej regulacji z celami strategicznymi Ministra Sprawiedliwości;

2) propozycji metodologii opracowania oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego.

2. Po przedstawieniu przez Departament Strategii i Deregulacji opinii i propozycji, o których mowa w ust. 1, komórka legislacyjna może przekazać je komórce merytorycznej, o ile zachodzi potrzeba uzupełnienia danych, o których mowa w § 4 ust. 2, niezbędnych do opracowania oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego.