Wersja obowiązująca od 2015-07-01 do 2019-06-21
1. Tablice sprawozdawcze z ewidencji spraw sprawdza się formalnie i rachunkowo w zakresie każdego rodzaju sprawy lub innej cechy.
2. [90] Sprawdzenie formalne polega na skontrolowaniu, czy wszystkie pola formularza sprawozdawczego są wypełnione.
3. Sprawdzenie rachunkowe:
1) do liczby pozostałości z poprzedniego okresu sprawozdawczego dodaje się wpływ, a następnie od tej sumy odejmuje się załatwienia, wobec czego różnica powinna stanowić liczbę spraw pozostających do załatwienia na następny okres sprawozdawczy,
2) według instrukcji podanych na sprawozdaniach w poszczególnych wierszach i rubrykach.
4. Tablice sprawozdawcze inne niż z ewidencji sprawdza się według objaśnień podanych na formularzach.
5. [91] Kontrola rachunkowa i logiczna sprawozdania odbywa się w aplikacji statystycznej przy wykorzystaniu mechanizmów walidacyjnych zaimplementowanych w systemie.
[90] § 477 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 51 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 172). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2015 r.
[91] § 477 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 51 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 172). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2015 r.
Wersja obowiązująca od 2015-07-01 do 2019-06-21
1. Tablice sprawozdawcze z ewidencji spraw sprawdza się formalnie i rachunkowo w zakresie każdego rodzaju sprawy lub innej cechy.
2. [90] Sprawdzenie formalne polega na skontrolowaniu, czy wszystkie pola formularza sprawozdawczego są wypełnione.
3. Sprawdzenie rachunkowe:
1) do liczby pozostałości z poprzedniego okresu sprawozdawczego dodaje się wpływ, a następnie od tej sumy odejmuje się załatwienia, wobec czego różnica powinna stanowić liczbę spraw pozostających do załatwienia na następny okres sprawozdawczy,
2) według instrukcji podanych na sprawozdaniach w poszczególnych wierszach i rubrykach.
4. Tablice sprawozdawcze inne niż z ewidencji sprawdza się według objaśnień podanych na formularzach.
5. [91] Kontrola rachunkowa i logiczna sprawozdania odbywa się w aplikacji statystycznej przy wykorzystaniu mechanizmów walidacyjnych zaimplementowanych w systemie.
[90] § 477 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 51 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 172). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2015 r.
[91] § 477 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 51 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 172). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2015-06-30
1. Tablice sprawozdawcze z ewidencji spraw sprawdza się formalnie i rachunkowo w zakresie każdego rodzaju sprawy lub innej cechy.
2. Sprawdzenie formalne polega na skontrolowaniu, czy wszystkie pola formularza sprawozdawczego są wypełnione:
1) w tablicach sprawozdawczych, w których występują pola bilansujące się, a więc takie, z których dodane liczby z wierszy i z rubryk dają tę samą wartość, nie należy wpisywać kresek, zer lub innych znaków oznaczających wypełnienie danego pola,
2) w tablicach sprawozdawczych, w których podawane są wartości niezależne, bez korelacji z innymi polami sprawozdawczymi, a także tam, gdzie wykazuje się liczby „w tym” – muszą być wpisane poziome kreski oznaczające, że nie występuje dana cecha. Inne znaki nie są właściwe. W szczególności nie wpisuje się zer („0”), mimo że w sądach funkcjonują programy komputerowe, które powodują automatyczne uzupełnienie pól, w których nie występują liczby.
3. Sprawdzenie rachunkowe:
1) do liczby pozostałości z poprzedniego okresu sprawozdawczego dodaje się wpływ, a następnie od tej sumy odejmuje się załatwienia, wobec czego różnica powinna stanowić liczbę spraw pozostających do załatwienia na następny okres sprawozdawczy,
2) według instrukcji podanych na sprawozdaniach w poszczególnych wierszach i rubrykach.
4. Tablice sprawozdawcze inne niż z ewidencji sprawdza się według objaśnień podanych na formularzach.