history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-03-28 do 2019-06-21

§ 184. 1. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” [st] oraz prowadzenie biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się zgodnie z przepisami niniejszego zarządzenia, z tym że:

1) akta sprawy zakładane są przez upoważnionego pracownika sekretariatu po nadaniu sygnatury sprawie;

2) nadanie sygnatury sprawie odbywa się automatycznie w systemie informatycznym, w chwili wstępnego zarejestrowania sprawy, z zastrzeżeniem pkt 2a; pozostałe dane zamieszcza się w wykazie w czasie szczegółowej rejestracji sprawy;

2a) [4] w przypadku konieczności weryfikacji danych wpisanych już do rejestru w oparciu o informacje przekazane z Krajowego Rejestru Karnego lub otrzymania informacji za pośrednictwem systemu integracji rejestrów dotyczących przedsiębiorcy zagranicznego, o których mowa w art. 21d ustawy o KRS, rejestracja sprawy z urzędu i nadanie sygnatury następuje automatycznie przez system informatyczny;

3) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym, a także sprawy z urzędu;

4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami;

5) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wprowadzonych danych lub konieczności zmiany danych dane wprowadzone do wykazu należy niezwłocznie poprawić;

6) wszelkie czynności w sprawie, których odnotowanie przewiduje system informatyczny, w szczególności związane z korespondencją, powinny być odnotowane niezwłocznie po ich wykonaniu;

7) każda decyzja podjęta w sprawie powinna być niezwłocznie po jej wydaniu odnotowana wraz z datą jej wydania, w sposób zgodny z przyjętymi wymogami systemu informatycznego, w szczególności w sposób umożliwiający prawidłowe uwzględnienie tej decyzji w zestawieniach statystycznych;

8) zakreślenie sprawy w wykazie „Ns-Rej. KRS” następuje poprzez odnotowanie faktu wydania postanowienia lub zarządzenia kończącego sprawę;

9) po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego sprawę sprawa powinna być niezwłocznie przeniesiona do składnicy akt rejestrowych, a fakt ten odnotowany w systemie informatycznym.

2. Po wydaniu zarządzenia o zwrocie wniosku zakreśla się numer porządkowy sprawy jako zakończonej.

3. Po wszczęciu z urzędu postępowania w trybie art. 24 ust. 1 ustawy o KRS numer porządkowy sprawy zakreśla się po wydaniu postanowienia o umorzeniu postępowania. Numer porządkowy sprawy zakreśla się również stosownie do przepisów § 65 ust. 1 pkt 3 i 4.

3a. [5] W przypadku wpisu informacji otrzymywanych za pośrednictwem systemu integracji rejestrów dotyczących przedsiębiorcy zagranicznego, o których mowa w art. 21d pkt 1–3 ustawy o KRS, zamieszczanego automatycznie w Krajowym Rejestrze Sądowym, zakreślenie numeru porządkowego sprawy następuje automatycznie przez system informatyczny, po wygenerowaniu zaświadczenia o dokonaniu wpisu.

4. W pozostałym zakresie do zakreślania numerów porządkowych spraw w wykazie „Ns–Rej.KRS” stosuje się odpowiednio przepisy §§ 65, 126, 127a i § 124 ust. 1.

[4] § 184 ust. 1 pkt 2a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 162). Zmiana weszła w życie 28 marca 2018 r.

[5] § 184 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 162). Zmiana weszła w życie 28 marca 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-03-28 do 2019-06-21

§ 184. 1. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” [st] oraz prowadzenie biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się zgodnie z przepisami niniejszego zarządzenia, z tym że:

1) akta sprawy zakładane są przez upoważnionego pracownika sekretariatu po nadaniu sygnatury sprawie;

2) nadanie sygnatury sprawie odbywa się automatycznie w systemie informatycznym, w chwili wstępnego zarejestrowania sprawy, z zastrzeżeniem pkt 2a; pozostałe dane zamieszcza się w wykazie w czasie szczegółowej rejestracji sprawy;

2a) [4] w przypadku konieczności weryfikacji danych wpisanych już do rejestru w oparciu o informacje przekazane z Krajowego Rejestru Karnego lub otrzymania informacji za pośrednictwem systemu integracji rejestrów dotyczących przedsiębiorcy zagranicznego, o których mowa w art. 21d ustawy o KRS, rejestracja sprawy z urzędu i nadanie sygnatury następuje automatycznie przez system informatyczny;

3) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym, a także sprawy z urzędu;

4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami;

5) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wprowadzonych danych lub konieczności zmiany danych dane wprowadzone do wykazu należy niezwłocznie poprawić;

6) wszelkie czynności w sprawie, których odnotowanie przewiduje system informatyczny, w szczególności związane z korespondencją, powinny być odnotowane niezwłocznie po ich wykonaniu;

7) każda decyzja podjęta w sprawie powinna być niezwłocznie po jej wydaniu odnotowana wraz z datą jej wydania, w sposób zgodny z przyjętymi wymogami systemu informatycznego, w szczególności w sposób umożliwiający prawidłowe uwzględnienie tej decyzji w zestawieniach statystycznych;

8) zakreślenie sprawy w wykazie „Ns-Rej. KRS” następuje poprzez odnotowanie faktu wydania postanowienia lub zarządzenia kończącego sprawę;

9) po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego sprawę sprawa powinna być niezwłocznie przeniesiona do składnicy akt rejestrowych, a fakt ten odnotowany w systemie informatycznym.

2. Po wydaniu zarządzenia o zwrocie wniosku zakreśla się numer porządkowy sprawy jako zakończonej.

3. Po wszczęciu z urzędu postępowania w trybie art. 24 ust. 1 ustawy o KRS numer porządkowy sprawy zakreśla się po wydaniu postanowienia o umorzeniu postępowania. Numer porządkowy sprawy zakreśla się również stosownie do przepisów § 65 ust. 1 pkt 3 i 4.

3a. [5] W przypadku wpisu informacji otrzymywanych za pośrednictwem systemu integracji rejestrów dotyczących przedsiębiorcy zagranicznego, o których mowa w art. 21d pkt 1–3 ustawy o KRS, zamieszczanego automatycznie w Krajowym Rejestrze Sądowym, zakreślenie numeru porządkowego sprawy następuje automatycznie przez system informatyczny, po wygenerowaniu zaświadczenia o dokonaniu wpisu.

4. W pozostałym zakresie do zakreślania numerów porządkowych spraw w wykazie „Ns–Rej.KRS” stosuje się odpowiednio przepisy §§ 65, 126, 127a i § 124 ust. 1.

[4] § 184 ust. 1 pkt 2a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 162). Zmiana weszła w życie 28 marca 2018 r.

[5] § 184 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 162). Zmiana weszła w życie 28 marca 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2018-03-27

§ 184. 1. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” [st] oraz prowadzenie biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się zgodnie z przepisami niniejszego zarządzenia, z tym że:

1) akta sprawy zakładane są przez upoważnionego pracownika sekretariatu po nadaniu sygnatury sprawie;

2) [95] nadanie sygnatury sprawie odbywa się automatycznie w systemie informatycznym, w chwili wstępnego zarejestrowania sprawy, z zastrzeżeniem pkt 2a; pozostałe dane zamieszcza się w wykazie w czasie szczegółowej rejestracji sprawy;

2a) w przypadku konieczności weryfikacji danych wpisanych już do rejestru w oparciu o informacje przekazane z Krajowego Rejestru Karnego, nadanie sygnatury sprawy z urzędu następuje automatycznie przez system informatyczny;

3) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym, a także sprawy z urzędu;

4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami;

5) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wprowadzonych danych lub konieczności zmiany danych dane wprowadzone do wykazu należy niezwłocznie poprawić;

6) wszelkie czynności w sprawie, których odnotowanie przewiduje system informatyczny, w szczególności związane z korespondencją, powinny być odnotowane niezwłocznie po ich wykonaniu;

7) każda decyzja podjęta w sprawie powinna być niezwłocznie po jej wydaniu odnotowana wraz z datą jej wydania, w sposób zgodny z przyjętymi wymogami systemu informatycznego, w szczególności w sposób umożliwiający prawidłowe uwzględnienie tej decyzji w zestawieniach statystycznych;

8) zakreślenie sprawy w wykazie „Ns-Rej. KRS” następuje poprzez odnotowanie faktu wydania postanowienia lub zarządzenia kończącego sprawę;

9) po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego sprawę sprawa powinna być niezwłocznie przeniesiona do składnicy akt rejestrowych, a fakt ten odnotowany w systemie informatycznym.

2. Po wydaniu zarządzenia o zwrocie wniosku zakreśla się numer porządkowy sprawy jako zakończonej.

3. Po wszczęciu z urzędu postępowania w trybie art. 24 ust. 1 ustawy o KRS numer porządkowy sprawy zakreśla się po wydaniu postanowienia o umorzeniu postępowania. Numer porządkowy sprawy zakreśla się również stosownie do przepisów § 65 ust. 1 pkt 3 i 4.

4. W pozostałym zakresie do zakreślania numerów porządkowych spraw w wykazie „Ns–Rej.KRS” stosuje się odpowiednio przepisy §§ 65, 126, 127a i § 124 ust. 1.

[95] § 184 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 57 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 266). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-01 do 2015-12-31

§ 184. 1. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” [st] oraz prowadzenie biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się zgodnie z przepisami niniejszego zarządzenia, z tym że:

1) akta sprawy zakładane są przez upoważnionego pracownika sekretariatu po nadaniu sygnatury sprawie;

2) [112] nadanie sygnatury sprawie odbywa się automatycznie w systemie informatycznym, w chwili wstępnego zarejestrowania sprawy, z zastrzeżeniem ust. 2a; pozostałe dane zamieszcza się w wykazie w czasie szczegółowej rejestracji sprawy;

2a) [113] w przypadku konieczności weryfikacji danych wpisanych już do rejestru w oparciu o informacje przekazane z Krajowego Rejestru Karnego, nadanie sygnatury sprawy z urzędu następuje automatycznie przez system informatyczny;

3) [114] pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym, a także sprawy z urzędu;

4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami;

5) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wprowadzonych danych lub konieczności zmiany danych dane wprowadzone do wykazu należy niezwłocznie poprawić;

6) wszelkie czynności w sprawie, których odnotowanie przewiduje system informatyczny, w szczególności związane z korespondencją, powinny być odnotowane niezwłocznie po ich wykonaniu;

7) każda decyzja podjęta w sprawie powinna być niezwłocznie po jej wydaniu odnotowana wraz z datą jej wydania, w sposób zgodny z przyjętymi wymogami systemu informatycznego, w szczególności w sposób umożliwiający prawidłowe uwzględnienie tej decyzji w zestawieniach statystycznych;

8) zakreślenie sprawy w wykazie „Ns-Rej. KRS” następuje poprzez odnotowanie faktu wydania postanowienia lub zarządzenia kończącego sprawę;

9) po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego sprawę sprawa powinna być niezwłocznie przeniesiona do składnicy akt rejestrowych, a fakt ten odnotowany w systemie informatycznym.

2. Po wydaniu zarządzenia o zwrocie wniosku zakreśla się numer porządkowy sprawy jako zakończonej.

3. [115] Po wszczęciu z urzędu postępowania w trybie art. 24 ust. 1 ustawy o KRS numer porządkowy sprawy zakreśla się po wydaniu postanowienia o umorzeniu postępowania. Numer porządkowy sprawy zakreśla się również stosownie do przepisów § 65 ust. 1 pkt 3 i 4.

4. [116] W pozostałym zakresie do zakreślania numerów porządkowych spraw w wykazie „Ns–Rej.KRS” stosuje się odpowiednio przepisy §§ 65, 126, 127a i § 124 ust. 1.

[112] § 184 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 62 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

[113] § 184 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 62 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

[114] § 184 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 62 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

[115] § 184 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 62 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

[116] § 184 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 62 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-12-22 do 2014-12-31

§ 184. 1. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” [st] oraz prowadzenie biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się zgodnie z przepisami niniejszego zarządzenia, z tym że:

1) akta sprawy zakładane są przez upoważnionego pracownika sekretariatu po nadaniu sygnatury sprawie;

2) nadanie sygnatury sprawie odbywa się automatycznie w systemie informatycznym, w chwili wstępnego zarejestrowania sprawy; pozostałe dane zamieszcza się w wykazie w czasie szczegółowej rejestracji sprawy;

3) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym;

4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami;

5) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wprowadzonych danych lub konieczności zmiany danych dane wprowadzone do wykazu należy niezwłocznie poprawić;

6) wszelkie czynności w sprawie, których odnotowanie przewiduje system informatyczny, w szczególności związane z korespondencją, powinny być odnotowane niezwłocznie po ich wykonaniu;

7) każda decyzja podjęta w sprawie powinna być niezwłocznie po jej wydaniu odnotowana wraz z datą jej wydania, w sposób zgodny z przyjętymi wymogami systemu informatycznego, w szczególności w sposób umożliwiający prawidłowe uwzględnienie tej decyzji w zestawieniach statystycznych;

8) zakreślenie sprawy w wykazie „Ns-Rej. KRS” następuje poprzez odnotowanie faktu wydania postanowienia lub zarządzenia kończącego sprawę;

9) po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego sprawę sprawa powinna być niezwłocznie przeniesiona do składnicy akt rejestrowych, a fakt ten odnotowany w systemie informatycznym.

2. [4] Po wydaniu zarządzenia o zwrocie wniosku zakreśla się numer porządkowy sprawy jako zakończonej.

[4] § 184 ust. 2 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 grudnia 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej oraz o zmianie zarządzenia zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 176). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2012-12-21

§ 184. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” [st] oraz prowadzenie biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego odbywa się zgodnie z przepisami niniejszego zarządzenia, z tym że:

1) akta sprawy zakładane są przez upoważnionego pracownika sekretariatu po nadaniu sygnatury sprawie;

2) nadanie sygnatury sprawie odbywa się automatycznie w systemie informatycznym, w chwili wstępnego zarejestrowania sprawy; pozostałe dane zamieszcza się w wykazie w czasie szczegółowej rejestracji sprawy;

3) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym;

4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami;

5) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wprowadzonych danych lub konieczności zmiany danych dane wprowadzone do wykazu należy niezwłocznie poprawić;

6) wszelkie czynności w sprawie, których odnotowanie przewiduje system informatyczny, w szczególności związane z korespondencją, powinny być odnotowane niezwłocznie po ich wykonaniu;

7) każda decyzja podjęta w sprawie powinna być niezwłocznie po jej wydaniu odnotowana wraz z datą jej wydania, w sposób zgodny z przyjętymi wymogami systemu informatycznego, w szczególności w sposób umożliwiający prawidłowe uwzględnienie tej decyzji w zestawieniach statystycznych;

8) zakreślenie sprawy w wykazie „Ns-Rej. KRS” następuje poprzez odnotowanie faktu wydania postanowienia lub zarządzenia kończącego sprawę;

9) po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego sprawę sprawa powinna być niezwłocznie przeniesiona do składnicy akt rejestrowych, a fakt ten odnotowany w systemie informatycznym.