Wersja obowiązująca od 2018-01-01 do 2019-06-21
1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji spraw, w których sąd skierował strony do mediacji oraz protokołów z przebiegu mediacji w tych sprawach, a także w sprawach, w których mediacja była prowadzona na podstawie umowy o mediację i strona wystąpiła wnioskiem o zatwierdzenie mediacji.
2. [13] W wykazie „Med” odnotowuje się w szczególności:
1) sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji;
2) datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji;
3) oznaczenie mediatora i stron mediacji;
4) datę, do której mediacja ma być zakończona;
5) datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji;
6) datę wniosku, jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji;
7) datę, do której przedłużono mediację;
8) datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
2a. [14] Jeżeli mediator złożył rachunek, w wykazie odnotowuje się ponadto:
1) datę złożenia i wysokość rachunku za przeprowadzenie mediacji;
2) datę wezwania do uzupełnienia braków złożonego rachunku;
3) datę uzupełnienia braków złożonego rachunku;
4) datę postanowienia o przyznaniu wynagrodzenia;
5) datę uprawomocnienia się postanowienia o przyznaniu wynagrodzenia;
6) datę skierowania złożonego rachunku do właściwej komórki organizacyjnej administracji sądowej w celu realizacji;
7) informację o źródle płatności wynagrodzenia za przeprowadzenie mediacji („SP” – Skarb Państwa, „poz. dep.” – strony).
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
4. [15] Numer porządkowy w wykazie „Med” zakreśla się z datą złożenia protokołu przez mediatora lub złożenia przez stronę oświadczenia o braku zgody na mediację, a przypadku złożenia rachunku po odnotowaniu skierowania rachunku do właściwej komórki organizacyjnej administracji sądowej w celu realizacji.
[13] § 120d ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 208). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
[14] § 120d ust. 2a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 208). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
[15] § 120d ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 208). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
Wersja obowiązująca od 2018-01-01 do 2019-06-21
1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji spraw, w których sąd skierował strony do mediacji oraz protokołów z przebiegu mediacji w tych sprawach, a także w sprawach, w których mediacja była prowadzona na podstawie umowy o mediację i strona wystąpiła wnioskiem o zatwierdzenie mediacji.
2. [13] W wykazie „Med” odnotowuje się w szczególności:
1) sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji;
2) datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji;
3) oznaczenie mediatora i stron mediacji;
4) datę, do której mediacja ma być zakończona;
5) datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji;
6) datę wniosku, jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji;
7) datę, do której przedłużono mediację;
8) datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
2a. [14] Jeżeli mediator złożył rachunek, w wykazie odnotowuje się ponadto:
1) datę złożenia i wysokość rachunku za przeprowadzenie mediacji;
2) datę wezwania do uzupełnienia braków złożonego rachunku;
3) datę uzupełnienia braków złożonego rachunku;
4) datę postanowienia o przyznaniu wynagrodzenia;
5) datę uprawomocnienia się postanowienia o przyznaniu wynagrodzenia;
6) datę skierowania złożonego rachunku do właściwej komórki organizacyjnej administracji sądowej w celu realizacji;
7) informację o źródle płatności wynagrodzenia za przeprowadzenie mediacji („SP” – Skarb Państwa, „poz. dep.” – strony).
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
4. [15] Numer porządkowy w wykazie „Med” zakreśla się z datą złożenia protokołu przez mediatora lub złożenia przez stronę oświadczenia o braku zgody na mediację, a przypadku złożenia rachunku po odnotowaniu skierowania rachunku do właściwej komórki organizacyjnej administracji sądowej w celu realizacji.
[13] § 120d ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 208). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
[14] § 120d ust. 2a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 208). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
[15] § 120d ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 208). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-01 do 2017-12-31
1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji spraw, w których sąd skierował strony do mediacji oraz protokołów z przebiegu mediacji w tych sprawach, a także w sprawach, w których mediacja była prowadzona na podstawie umowy o mediację i strona wystąpiła wnioskiem o zatwierdzenie mediacji.
2. [4] W wykazie „Med” odnotowuje się w szczególności: sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji, datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji, oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę, do której mediacja ma być zakończona, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji, a jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji – datę wniosku, datę, do której przedłużono mediację, datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
4. Numer porządkowy w wykazie „Med” zakreśla się z datą złożenia protokołu przez mediatora lub złożenia przez stronę oświadczenia o braku zgody na mediację.
[4] § 120d ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 218). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-01 do 2016-12-31
1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji spraw, w których sąd skierował strony do mediacji oraz protokołów z przebiegu mediacji w tych sprawach, a także w sprawach, w których mediacja była prowadzona na podstawie umowy o mediację i strona wystąpiła wnioskiem o zatwierdzenie mediacji.
2. W wykazie „Med” odnotowuje się: sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji, datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji, oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę, do której mediacja ma być zakończona, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji, a jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji – datę wniosku, datę, do której przedłużono mediację, datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
4. [9] Numer porządkowy w wykazie „Med” zakreśla się z datą złożenia protokołu przez mediatora lub złożenia przez stronę oświadczenia o braku zgody na mediację.
[9] § 120d ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 czerwca 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 122). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2016-06-30
1. [72] Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji spraw, w których sąd skierował strony do mediacji oraz protokołów z przebiegu mediacji w tych sprawach, a także w sprawach, w których mediacja była prowadzona na podstawie umowy o mediację i strona wystąpiła wnioskiem o zatwierdzenie mediacji.
2. [73] W wykazie „Med” odnotowuje się: sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji, datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji, oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę, do której mediacja ma być zakończona, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji, a jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji – datę wniosku, datę, do której przedłużono mediację, datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
4. [74] Numer porządkowy w wykazie „Med” zakreśla się z datą złożenia protokołu przez mediatora.
[72] § 120d ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 37 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 266). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
[73] § 120d ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 37 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 266). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
[74] § 120d ust. 4 dodany przez § 1 pkt 37 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 266). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-01 do 2015-12-31
1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji protokołów z przebiegu mediacji w sprawach, w których sąd skierował strony do mediacji, oraz w sprawach, w których mediacja była wszczęta i przeprowadzona na podstawie umowy o mediację (art. 1831 k.p.c.).
2. [98] W wykazie „Med” odnotowuje się: sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji, datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji, oznaczenie mediatora i stron mediacji, czas trwania mediacji (datę, do której mediacja ma być zakończona), datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji, a jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji – datę wniosku, datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
[98] § 120d ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 50 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-01 do 2014-12-31
[2] 1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji protokołów z przebiegu mediacji w sprawach, w których sąd skierował strony do mediacji, oraz w sprawach, w których mediacja była wszczęta i przeprowadzona na podstawie umowy o mediację (art. 1831 k.p.c.).
2. W wykazie „Med” wpisuje się: sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji, datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji, oznaczenie mediatora i stron mediacji, czas trwania mediacji (datę, do której mediacja ma być zakończona), datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji, a jeżeli strony wnosiły o przedłużenie czasu mediacji, datę wniosku odnotowuje się w rubryce „data wnioskowana przez strony”; w rubryce „uwagi” wpisuje się datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator (art. 18313 k.p.c.) w wykazie odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
[2] § 120d w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. Nr 9, poz. 158). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-01 do 2011-06-30
[20] 1. Wykaz mediacji „Med” przeznaczony jest do ewidencji protokołów mediacji w sprawach, w których sąd skierował strony do mediacji oraz w sprawach, w których mediacja była prowadzona na podstawie umowy.
2. W wykazie „Med” wpisuje się: sygnaturę akt sprawy, w której sąd skierował strony do mediacji, datę postanowienia sądu o skierowaniu stron do mediacji, oznaczenie mediatora i stron mediacji, czas trwania mediacji (datę, do której mediacja ma być zakończona), datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji; jeżeli strony wniosły o przedłużenie czasu mediacji, datę wniosku odnotowuje się w rubryce „data wnioskowana przez strony”.
3. Jeżeli protokół z przebiegu mediacji składa w sądzie mediator, w wykazie „Med” odnotowuje się odpowiednio: oznaczenie mediatora i stron mediacji, datę złożenia protokołu przez mediatora i wynik mediacji.
4. W rubryce „uwagi” wpisuje się datę postanowienia zatwierdzającego ugodę zawartą przed mediatorem lub datę nadania klauzuli wykonalności.
[20] Oddział 2b w rozdziale 2 w dziale III dodany przez § 1 pkt 3 lit. j) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. Nr 5, poz. 112). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2006 r.