history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-01-01 do 2019-06-21

§ 100. [76] (uchylony).

[76] § 100 uchylony przez § 1 pkt 36 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

Wersja obowiązująca od 2015-01-01 do 2019-06-21

§ 100. [76] (uchylony).

[76] § 100 uchylony przez § 1 pkt 36 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.U.M.S. poz. 182). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2014-12-31

§ 100. 1. Jeżeli sprawa wiąże się ściśle z określoną osobą, w rubryce „Oznaczenie przedmiotu sprawy” należy wpisać również nazwisko tej osoby, np.: „o stwierdzenie nabycia spadku po XY”, „o uznanie za zmarłego XY”.

2. W przypadku gdy postępowanie składa się z kilku samodzielnych części objętych jednym wnioskiem, w rubryce, o której mowa w ust. 1, należy wymienić wszystkie poszczególne części postępowania, oznaczając je kolejnymi literami alfabetu.

Za samodzielne części postępowania spadkowego uważa się np. sprawy:

a) o wyjawienie przedmiotów spadkowych,

b) o ogłoszenie testamentu,

c) o zarząd spadku nieobjętego,

d) o odebranie oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku,

e) dotyczące wykonawcy testamentu,

f) o stwierdzenie nabycia spadku,

g) o dział spadku,

h) o uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku.

3. Każdą ze spraw wymienionych w ust. 2 uważa się za sprawę odrębną tylko wówczas, gdy została objęta oddzielnym wnioskiem.