Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01
[29] 1. Celem inspekcji w banku w szczególności jest:
1) ocena procesu zarządzania ryzykami;
2) weryfikacja danych, w szczególności przekazywanych przez banki do Narodowego Banku Polskiego;
3) ocena zgodności działalności banków z przepisami ustawy – Prawo bankowe, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2005 r. Nr 1 poz. 2 z późn. zm.8), statutem oraz decyzją o wydaniu zezwolenia na utworzenie banku;
4) ocena realizacji zaleceń Komisji;
5) dokonanie inwentaryzacji dokumentów w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku.
2. Inspekcje mają charakter problemowy lub kompleksowy. Inspekcje problemowe dotyczą wybranych obszarów działalności banku. Inspekcje kompleksowe dotyczą całokształtu sytuacji ekonomiczno-finansowej banku.
3. Inspekcje kompleksowe obejmują w szczególności badanie:
1) jakości aktywów;
2) płynności;
3) ryzyka stopy procentowej, w tym ryzyka wynikającego z portfela bankowego;
4) ryzyka operacji walutowych;
5) wyniku finansowego;
6) kapitału, w tym procesu szacowania i utrzymywania kapitału wewnętrznego;
7) ryzyka operacyjnego;
8) systemu zarządzania i systemu kontroli wewnętrznej oraz przestrzegania przepisów regulujących działalność banków, statutów i warunków określonych w zezwoleniu na utworzenie banku.
4. W wyniku inspekcji kompleksowej bankowi jest nadawana ocena w systemie oceny punktowej.
[29] § 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 24 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.
Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01
[29] 1. Celem inspekcji w banku w szczególności jest:
1) ocena procesu zarządzania ryzykami;
2) weryfikacja danych, w szczególności przekazywanych przez banki do Narodowego Banku Polskiego;
3) ocena zgodności działalności banków z przepisami ustawy – Prawo bankowe, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2005 r. Nr 1 poz. 2 z późn. zm.8), statutem oraz decyzją o wydaniu zezwolenia na utworzenie banku;
4) ocena realizacji zaleceń Komisji;
5) dokonanie inwentaryzacji dokumentów w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku.
2. Inspekcje mają charakter problemowy lub kompleksowy. Inspekcje problemowe dotyczą wybranych obszarów działalności banku. Inspekcje kompleksowe dotyczą całokształtu sytuacji ekonomiczno-finansowej banku.
3. Inspekcje kompleksowe obejmują w szczególności badanie:
1) jakości aktywów;
2) płynności;
3) ryzyka stopy procentowej, w tym ryzyka wynikającego z portfela bankowego;
4) ryzyka operacji walutowych;
5) wyniku finansowego;
6) kapitału, w tym procesu szacowania i utrzymywania kapitału wewnętrznego;
7) ryzyka operacyjnego;
8) systemu zarządzania i systemu kontroli wewnętrznej oraz przestrzegania przepisów regulujących działalność banków, statutów i warunków określonych w zezwoleniu na utworzenie banku.
4. W wyniku inspekcji kompleksowej bankowi jest nadawana ocena w systemie oceny punktowej.
[29] § 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 24 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-03-30 do 2007-03-31
1. Celem inspekcji w banku jest:
1) ocena procesu zarządzania ryzykami,
2) weryfikacja danych, w szczególności przekazywanych przez banki do NBP,
3) ocena zgodności działalności banków z przepisami ustawy – Prawo bankowe, ustawy o NBP, statutem oraz decyzją o wydaniu zezwolenia na utworzenie banku,
4) dokonanie inwentaryzacji dokumentów w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku.
2. Inspekcje mogą mieć charakter problemowy lub kompleksowy. Inspekcje problemowe dotyczą wybranych obszarów działalności banku, inspekcje kompleksowe zaś – całokształtu działalności banku.
3. Inspekcje kompleksowe obejmują w szczególności badanie:
1) jakości aktywów,
2) płynności,
3) ryzyka stopy procentowej,
4) ryzyka operacji walutowych,
5) wyniku finansowego,
6) kapitału,
7) zarządzania oraz przestrzegania przepisów regulujących działalność banków, statutów i warunków określonych w zezwoleniu na utworzenie banku.