history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01

§ 27. [29] 1. Celem inspekcji w banku w szczególności jest:

1) ocena procesu zarządzania ryzykami;

2) weryfikacja danych, w szczególności przekazywanych przez banki do Narodowego Banku Polskiego;

3) ocena zgodności działalności banków z przepisami ustawy – Prawo bankowe, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2005 r. Nr 1 poz. 2 z późn. zm.8), statutem oraz decyzją o wydaniu zezwolenia na utworzenie banku;

4) ocena realizacji zaleceń Komisji;

5) dokonanie inwentaryzacji dokumentów w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku.

2. Inspekcje mają charakter problemowy lub kompleksowy. Inspekcje problemowe dotyczą wybranych obszarów działalności banku. Inspekcje kompleksowe dotyczą całokształtu sytuacji ekonomiczno-finansowej banku.

3. Inspekcje kompleksowe obejmują w szczególności badanie:

1) jakości aktywów;

2) płynności;

3) ryzyka stopy procentowej, w tym ryzyka wynikającego z portfela bankowego;

4) ryzyka operacji walutowych;

5) wyniku finansowego;

6) kapitału, w tym procesu szacowania i utrzymywania kapitału wewnętrznego;

7) ryzyka operacyjnego;

8) systemu zarządzania i systemu kontroli wewnętrznej oraz przestrzegania przepisów regulujących działalność banków, statutów i warunków określonych w zezwoleniu na utworzenie banku.

4. W wyniku inspekcji kompleksowej bankowi jest nadawana ocena w systemie oceny punktowej.

[29] § 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 24 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01

§ 27. [29] 1. Celem inspekcji w banku w szczególności jest:

1) ocena procesu zarządzania ryzykami;

2) weryfikacja danych, w szczególności przekazywanych przez banki do Narodowego Banku Polskiego;

3) ocena zgodności działalności banków z przepisami ustawy – Prawo bankowe, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2005 r. Nr 1 poz. 2 z późn. zm.8), statutem oraz decyzją o wydaniu zezwolenia na utworzenie banku;

4) ocena realizacji zaleceń Komisji;

5) dokonanie inwentaryzacji dokumentów w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku.

2. Inspekcje mają charakter problemowy lub kompleksowy. Inspekcje problemowe dotyczą wybranych obszarów działalności banku. Inspekcje kompleksowe dotyczą całokształtu sytuacji ekonomiczno-finansowej banku.

3. Inspekcje kompleksowe obejmują w szczególności badanie:

1) jakości aktywów;

2) płynności;

3) ryzyka stopy procentowej, w tym ryzyka wynikającego z portfela bankowego;

4) ryzyka operacji walutowych;

5) wyniku finansowego;

6) kapitału, w tym procesu szacowania i utrzymywania kapitału wewnętrznego;

7) ryzyka operacyjnego;

8) systemu zarządzania i systemu kontroli wewnętrznej oraz przestrzegania przepisów regulujących działalność banków, statutów i warunków określonych w zezwoleniu na utworzenie banku.

4. W wyniku inspekcji kompleksowej bankowi jest nadawana ocena w systemie oceny punktowej.

[29] § 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 24 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-03-30 do 2007-03-31

§ 27. 1. Celem inspekcji w banku jest:

1) ocena procesu zarządzania ryzykami,

2) weryfikacja danych, w szczególności przekazywanych przez banki do NBP,

3) ocena zgodności działalności banków z przepisami ustawy – Prawo bankowe, ustawy o NBP, statutem oraz decyzją o wydaniu zezwolenia na utworzenie banku,

4) dokonanie inwentaryzacji dokumentów w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku.

2. Inspekcje mogą mieć charakter problemowy lub kompleksowy. Inspekcje problemowe dotyczą wybranych obszarów działalności banku, inspekcje kompleksowe zaś – całokształtu działalności banku.

3. Inspekcje kompleksowe obejmują w szczególności badanie:

1) jakości aktywów,

2) płynności,

3) ryzyka stopy procentowej,

4) ryzyka operacji walutowych,

5) wyniku finansowego,

6) kapitału,

7) zarządzania oraz przestrzegania przepisów regulujących działalność banków, statutów i warunków określonych w zezwoleniu na utworzenie banku.