history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01

§ 29. [30] 1. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół z inspekcji kompleksowej zawiera ogólną ocenę sytuacji ekonomiczno–finansowej banku oraz oceny poszczególnych badanych obszarów, o których mowa w § 27 ust. 3. Ocena może być także nadawana w przypadku inspekcji problemowej obejmującej jedno lub więcej zagadnień wymienionych w § 27 ust. 3.

2. Protokół zawiera ponadto:

1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej adres;

2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją;

3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania;

4) określenie zakresu podejmowanych czynności, daty, na jaką badane są dokumenty banku oraz okresu objętego kontrolą;

5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk;

6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu;

7) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję;

8) informacje o stanowisku zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole z inspekcji;

9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego;

10) datę i miejsce podpisania protokołu;

11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji ekonomiczno– inansowej banku.

3. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja robocza zawiera informacje uzasadniające ustalenia inspekcji przedstawione w protokole z inspekcji.

4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:

1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej;

2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej;

3) GINB.

5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:

1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu;

2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki;

3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.

6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:

1) 7 dni w jednostkach organizacyjnych banku w ramach inspekcji kompleksowej lub problemowej licząc od dnia przedłożenia do podpisu;

2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu;

3) 7 dni w centrali banku w ramach inspekcji problemowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu.

7. Protokół może być przez bank:

1) podpisany bez zastrzeżeń;

2) podpisany z zastrzeżeniami;

3) niepodpisany.

8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej jednak niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.

9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektora kierującego inspekcją oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.

10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.

11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.

12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem pkt. 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1 i ust. 4–8.

[30] § 29 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01

§ 29. [30] 1. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół z inspekcji kompleksowej zawiera ogólną ocenę sytuacji ekonomiczno–finansowej banku oraz oceny poszczególnych badanych obszarów, o których mowa w § 27 ust. 3. Ocena może być także nadawana w przypadku inspekcji problemowej obejmującej jedno lub więcej zagadnień wymienionych w § 27 ust. 3.

2. Protokół zawiera ponadto:

1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej adres;

2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją;

3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania;

4) określenie zakresu podejmowanych czynności, daty, na jaką badane są dokumenty banku oraz okresu objętego kontrolą;

5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk;

6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu;

7) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję;

8) informacje o stanowisku zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole z inspekcji;

9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego;

10) datę i miejsce podpisania protokołu;

11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji ekonomiczno– inansowej banku.

3. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja robocza zawiera informacje uzasadniające ustalenia inspekcji przedstawione w protokole z inspekcji.

4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:

1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej;

2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej;

3) GINB.

5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:

1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu;

2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki;

3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.

6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:

1) 7 dni w jednostkach organizacyjnych banku w ramach inspekcji kompleksowej lub problemowej licząc od dnia przedłożenia do podpisu;

2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu;

3) 7 dni w centrali banku w ramach inspekcji problemowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu.

7. Protokół może być przez bank:

1) podpisany bez zastrzeżeń;

2) podpisany z zastrzeżeniami;

3) niepodpisany.

8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej jednak niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.

9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektora kierującego inspekcją oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.

10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.

11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.

12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem pkt. 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1 i ust. 4–8.

[30] § 29 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-30 do 2007-03-31

§ 29. 1. [43] Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół z inspekcji kompleksowej zawiera ogólną ocenę sytuacji finansowej banku oraz oceny poszczególnych badanych obszarów, o których mowa w § 27 ust. 3, uzasadniające wydanie zaleceń poinspekcyjnych.

2. Protokół zawiera ponadto:

1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej dokładny adres,

2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją,

3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania,

4) [44] określenie zakresu podejmowanych czynności, daty, na jaką badane są dokumenty banku oraz okresu objętego kontrolą,

5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk,

6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu,

7) dane o ilości egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz wzmiankę o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję,

8) [45] informacje o stanowisku zarządu banku/kierownictwa jednostki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole z inspekcji,

9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego,

10) datę i miejsce podpisania protokołu,

11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji banku.

3. [46] Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja robocza zawiera informacje uzasadniające ustalenia inspekcji przedstawione w protokole z inspekcji.

4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:

1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej,

2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej,

3) GINB.

5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:

1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu,

2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki,

3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.

6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:

1) [47] 7 dni w oddziałach banku w ramach inspekcji kompleksowej lub problemowej,

2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej,

3) [48] 7 dni w centrali banku w ramach inspekcji problemowej,

licząc od dnia przedłożenia do podpisu,

7. Protokół może być przez bank:

1) podpisany bez zastrzeżeń,

2) podpisany z zastrzeżeniami,

3) nie podpisany.

8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.

9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektorów oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.

10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.

11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.

12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem punktów 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1, 4, 5, 6, 7 i 8.

[43] § 29 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. a) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.

[44] § 29 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. b) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.

[45] § 29 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. b) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.

[46] § 29 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. c) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.

[47] § 29 ust. 6 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. d) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.

[48] § 29 ust. 6 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 25 lit. d) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-03-30 do 2004-06-29

§ 29. 1. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół powinien zawierać ogólną ocenę kondycji finansowej banku oraz ocenę zagadnień, o których mowa w § 27 ust. 3, stanowiących podstawę do przedstawienia odpowiednich wniosków w protokole oraz wydania zaleceń poinspekcyjnych.

2. Protokół zawiera ponadto:

1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej dokładny adres,

2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją,

3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania,

4) określenie zakresu podejmowanych czynności oraz okresu objętego inspekcją,

5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk,

6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu,

7) dane o ilości egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz wzmiankę o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję,

8) informacje o stanowisku zarządu banku/kierownictwa jednostki kontrolowanej do uwag, spostrzeżeń i ocen poczynionych włoku inspekcji,

9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego,

10) datę i miejsce podpisania protokołu,

11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji banku.

3. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja ta stanowi pisemną ewidencję zastosowanych procedur oraz wniosków z inspekcji wraz z materiałami uzasadniającymi te wnioski.

4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:

1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej,

2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej,

3) GINB.

5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:

1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu,

2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki,

3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.

6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:

1) 7 dni w oddziałach banku w ramach inspekcji,

2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej,

licząc od dnia przedłożenia do podpisu.

7. Protokół może być przez bank:

1) podpisany bez zastrzeżeń,

2) podpisany z zastrzeżeniami,

3) nie podpisany.

8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.

9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektorów oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.

10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.

11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.

12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem punktów 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1, 4, 5, 6, 7 i 8.