Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01
[30] 1. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół z inspekcji kompleksowej zawiera ogólną ocenę sytuacji ekonomiczno–finansowej banku oraz oceny poszczególnych badanych obszarów, o których mowa w § 27 ust. 3. Ocena może być także nadawana w przypadku inspekcji problemowej obejmującej jedno lub więcej zagadnień wymienionych w § 27 ust. 3.
2. Protokół zawiera ponadto:
1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej adres;
2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją;
3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania;
4) określenie zakresu podejmowanych czynności, daty, na jaką badane są dokumenty banku oraz okresu objętego kontrolą;
5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk;
6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu;
7) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję;
8) informacje o stanowisku zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole z inspekcji;
9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego;
10) datę i miejsce podpisania protokołu;
11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji ekonomiczno– inansowej banku.
3. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja robocza zawiera informacje uzasadniające ustalenia inspekcji przedstawione w protokole z inspekcji.
4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:
1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej;
2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej;
3) GINB.
5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:
1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu;
2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki;
3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.
6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:
1) 7 dni w jednostkach organizacyjnych banku w ramach inspekcji kompleksowej lub problemowej licząc od dnia przedłożenia do podpisu;
2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu;
3) 7 dni w centrali banku w ramach inspekcji problemowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu.
7. Protokół może być przez bank:
1) podpisany bez zastrzeżeń;
2) podpisany z zastrzeżeniami;
3) niepodpisany.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej jednak niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.
9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektora kierującego inspekcją oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.
10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.
11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.
12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem pkt. 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1 i ust. 4–8.
[30] § 29 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.
Wersja obowiązująca od 2007-04-01 do 2008-01-01
[30] 1. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół z inspekcji kompleksowej zawiera ogólną ocenę sytuacji ekonomiczno–finansowej banku oraz oceny poszczególnych badanych obszarów, o których mowa w § 27 ust. 3. Ocena może być także nadawana w przypadku inspekcji problemowej obejmującej jedno lub więcej zagadnień wymienionych w § 27 ust. 3.
2. Protokół zawiera ponadto:
1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej adres;
2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją;
3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania;
4) określenie zakresu podejmowanych czynności, daty, na jaką badane są dokumenty banku oraz okresu objętego kontrolą;
5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk;
6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu;
7) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję;
8) informacje o stanowisku zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole z inspekcji;
9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego;
10) datę i miejsce podpisania protokołu;
11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji ekonomiczno– inansowej banku.
3. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja robocza zawiera informacje uzasadniające ustalenia inspekcji przedstawione w protokole z inspekcji.
4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:
1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej;
2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej;
3) GINB.
5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:
1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu;
2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki;
3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.
6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:
1) 7 dni w jednostkach organizacyjnych banku w ramach inspekcji kompleksowej lub problemowej licząc od dnia przedłożenia do podpisu;
2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu;
3) 7 dni w centrali banku w ramach inspekcji problemowej, licząc od dnia przedłożenia do podpisu.
7. Protokół może być przez bank:
1) podpisany bez zastrzeżeń;
2) podpisany z zastrzeżeniami;
3) niepodpisany.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej jednak niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.
9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektora kierującego inspekcją oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.
10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.
11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.
12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem pkt. 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1 i ust. 4–8.
[30] § 29 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 uchwały nr 7/2007 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 13 marca 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 3, poz. 9). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-30 do 2007-03-31
1. [43] Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół z inspekcji kompleksowej zawiera ogólną ocenę sytuacji finansowej banku oraz oceny poszczególnych badanych obszarów, o których mowa w § 27 ust. 3, uzasadniające wydanie zaleceń poinspekcyjnych.
2. Protokół zawiera ponadto:
1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej dokładny adres,
2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją,
3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania,
4) [44] określenie zakresu podejmowanych czynności, daty, na jaką badane są dokumenty banku oraz okresu objętego kontrolą,
5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk,
6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu,
7) dane o ilości egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz wzmiankę o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję,
8) [45] informacje o stanowisku zarządu banku/kierownictwa jednostki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole z inspekcji,
9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego,
10) datę i miejsce podpisania protokołu,
11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji banku.
3. [46] Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja robocza zawiera informacje uzasadniające ustalenia inspekcji przedstawione w protokole z inspekcji.
4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:
1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej,
2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej,
3) GINB.
5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:
1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu,
2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki,
3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.
6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:
1) [47] 7 dni w oddziałach banku w ramach inspekcji kompleksowej lub problemowej,
2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej,
3) [48] 7 dni w centrali banku w ramach inspekcji problemowej,
licząc od dnia przedłożenia do podpisu,
7. Protokół może być przez bank:
1) podpisany bez zastrzeżeń,
2) podpisany z zastrzeżeniami,
3) nie podpisany.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.
9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektorów oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.
10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.
11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.
12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem punktów 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1, 4, 5, 6, 7 i 8.
[43] § 29 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. a) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.
[44] § 29 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. b) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.
[45] § 29 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. b) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.
[46] § 29 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. c) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.
[47] § 29 ust. 6 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. d) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.
[48] § 29 ust. 6 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 25 lit. d) uchwały nr 1/2004 Komisji Nadzoru Bankowego z dnia 9 czerwca 2004 r. zmieniającej uchwałę w sprawie trybu wykonywania nadzoru bankowego (Dz.U.NBP. Nr 8, poz. 15). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-03-30 do 2004-06-29
1. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzany jest protokół. Protokół powinien zawierać ogólną ocenę kondycji finansowej banku oraz ocenę zagadnień, o których mowa w § 27 ust. 3, stanowiących podstawę do przedstawienia odpowiednich wniosków w protokole oraz wydania zaleceń poinspekcyjnych.
2. Protokół zawiera ponadto:
1) nazwę jednostki, w której przeprowadzono inspekcję i jej dokładny adres,
2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierującego inspekcją,
3) datę rozpoczęcia i zakończenia inspekcji z wymienieniem ewentualnych przerw w trakcie jej trwania,
4) określenie zakresu podejmowanych czynności oraz okresu objętego inspekcją,
5) imię i nazwisko kierującego jednostką kontrolowaną, a w miarę potrzeby także osób kierujących komórkami organizacyjnymi oraz datę objęcia przez nich stanowisk,
6) wyszczególnienie załączników stanowiących część składową protokołu,
7) dane o ilości egzemplarzy sporządzonego protokołu wraz z załącznikami oraz wzmiankę o doręczeniu jednego egzemplarza kierującemu jednostką kontrolowaną, w której przeprowadzono inspekcję,
8) informacje o stanowisku zarządu banku/kierownictwa jednostki kontrolowanej do uwag, spostrzeżeń i ocen poczynionych włoku inspekcji,
9) zastrzeżenie, że protokół służy tylko do użytku wewnętrznego,
10) datę i miejsce podpisania protokołu,
11) inne elementy niezbędne do oceny sytuacji banku.
3. Z przeprowadzonej inspekcji sporządzana jest dokumentacja robocza. Dokumentacja ta stanowi pisemną ewidencję zastosowanych procedur oraz wniosków z inspekcji wraz z materiałami uzasadniającymi te wnioski.
4. Protokół sporządza się w terminie 30 dni od dnia zakończenia inspekcji i przeznacza dla:
1) zarządu banku i kierownictwa jednostki kontrolowanej,
2) rady nadzorczej – w przypadku inspekcji kompleksowej,
3) GINB.
5. Protokół podpisują kierujący inspekcją oraz:
1) w centrali banku – dwaj członkowie zarządu,
2) w jednostce organizacyjnej banku – dwie osoby spośród osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu tej jednostki,
3) w oddziale banku zagranicznego – dyrektor oddziału.
6. Termin na podpisanie protokołu wynosi:
1) 7 dni w oddziałach banku w ramach inspekcji,
2) 14 dni w centrali banku w ramach inspekcji kompleksowej,
licząc od dnia przedłożenia do podpisu.
7. Protokół może być przez bank:
1) podpisany bez zastrzeżeń,
2) podpisany z zastrzeżeniami,
3) nie podpisany.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierujący inspekcją, na wniosek banku, może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 6, nie dłużej niż odpowiednio o kolejne 7 i 14 dni.
9. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się oddzielne protokoły z każdej jednostki organizacyjnej banku. Protokoły te powinny być podpisane przez inspektorów oraz przez upoważnionego pracownika banku, bezpośrednio po zakończeniu inspekcji.
10. Po zakończeniu realizacji czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku, w terminie 7 dni, inspektorzy sporządzają pisemne sprawozdania.
11. Protokoły i sprawozdania z inspekcji w związku z realizacją czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządzane są w 2 egzemplarzach, które pozostają w aktach GINB.
12. Protokoły z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku sporządza się zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, z wyłączeniem punktów 7, 8 i 11. Do protokołów z czynności kontrolnych związanych z zawieszeniem działalności banku nie stosuje się przepisów ust. 1, 4, 5, 6, 7 i 8.