Wersja obowiązująca od 2022-01-01 do 2024-06-27
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 42) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1 w § 5 w ust. 1 w pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 17 w brzmieniu:
„17) Departament Zarządzania Portfelem Projektów (DZPP).”;
2) w załączniku nr 2:
a) w § 2 w ust. 6:
- uchyla się pkt 6,
- w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 12 w brzmieniu:
„12) Departament Zarządzania Portfelem Projektów.”,
b) [1] w § 3 w ust. 4 w pkt 1 po lit. c średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. d w brzmieniu:
„d) Departamentu Zamówień Publicznych;”,
c) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Bezpośrednim przełożonym Głównego Księgowego jest Dyrektor Departamentu Finansowo-Kadrowego.”,
d) § 21 otrzymuje brzmienie:
„§ 21. Do zadań Departamentu Wsparcia Organizacji należy:
1) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze organizacyjnym i finansowym;
2) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze organizacyjnym i finansowym;
3) zarządzanie kontraktami, kontrola i rozliczanie zawartych umów w zakresie budowy, wdrażania, utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych Centrum oraz działań informacyjnych i promocyjnych Centrum;
4) monitorowanie stanu informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
5) obsługa zapytań, interpelacji i wniosków o dostęp do informacji publicznej;
6) realizowanie zadań wynikających z pełnienia przez Centrum funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i innych projektów.”,
e) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:
„§ 21a. Do zadań Departamentu Zarządzania Portfelem Projektów należy:
1) nadzór i wsparcie zarządcze portfela projektów realizowanych w Centrum;
2) zarządzanie relacjami z interesariuszami biznesowymi systemów tworzonych przez Centrum;
3) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;
4) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;
5) tworzenie oraz doskonalenie standardów dla zarządzania projektami, programami i portfolio;
6) standaryzacja, mapowanie oraz optymalizacja procesów realizowanych w Centrum oraz okresowe przeglądy ich realizacji;
7) koordynowanie sporządzenia sprawozdania z funkcjonowania Systemu Informacji w Ochronie Zdrowia, sprawozdania z działalności Centrum i innych dokumentów składanych ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;
8) współpraca i prowadzenie korespondencji ze wszystkimi interesariuszami projektów i systemów teleinformatycznych Centrum;
9) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby uruchamiania nowych projektów;
10) projektowanie spójnej architektury korporacyjnej systemów ochrony zdrowia;
11) zarządzanie relacjami z dostawcami systemów informatycznych w ochronie zdrowia;
12) monitorowanie trendów i analizowanie innowacji technologicznych oraz organizacyjnych.”.
[1] § 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany zarządzenia zmieniającego zarządzenie w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz.Urz.MZ. poz. 108). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2022-01-01 do 2024-06-27
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 42) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1 w § 5 w ust. 1 w pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 17 w brzmieniu:
„17) Departament Zarządzania Portfelem Projektów (DZPP).”;
2) w załączniku nr 2:
a) w § 2 w ust. 6:
- uchyla się pkt 6,
- w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 12 w brzmieniu:
„12) Departament Zarządzania Portfelem Projektów.”,
b) [1] w § 3 w ust. 4 w pkt 1 po lit. c średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. d w brzmieniu:
„d) Departamentu Zamówień Publicznych;”,
c) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Bezpośrednim przełożonym Głównego Księgowego jest Dyrektor Departamentu Finansowo-Kadrowego.”,
d) § 21 otrzymuje brzmienie:
„§ 21. Do zadań Departamentu Wsparcia Organizacji należy:
1) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze organizacyjnym i finansowym;
2) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze organizacyjnym i finansowym;
3) zarządzanie kontraktami, kontrola i rozliczanie zawartych umów w zakresie budowy, wdrażania, utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych Centrum oraz działań informacyjnych i promocyjnych Centrum;
4) monitorowanie stanu informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
5) obsługa zapytań, interpelacji i wniosków o dostęp do informacji publicznej;
6) realizowanie zadań wynikających z pełnienia przez Centrum funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i innych projektów.”,
e) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:
„§ 21a. Do zadań Departamentu Zarządzania Portfelem Projektów należy:
1) nadzór i wsparcie zarządcze portfela projektów realizowanych w Centrum;
2) zarządzanie relacjami z interesariuszami biznesowymi systemów tworzonych przez Centrum;
3) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;
4) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;
5) tworzenie oraz doskonalenie standardów dla zarządzania projektami, programami i portfolio;
6) standaryzacja, mapowanie oraz optymalizacja procesów realizowanych w Centrum oraz okresowe przeglądy ich realizacji;
7) koordynowanie sporządzenia sprawozdania z funkcjonowania Systemu Informacji w Ochronie Zdrowia, sprawozdania z działalności Centrum i innych dokumentów składanych ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;
8) współpraca i prowadzenie korespondencji ze wszystkimi interesariuszami projektów i systemów teleinformatycznych Centrum;
9) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby uruchamiania nowych projektów;
10) projektowanie spójnej architektury korporacyjnej systemów ochrony zdrowia;
11) zarządzanie relacjami z dostawcami systemów informatycznych w ochronie zdrowia;
12) monitorowanie trendów i analizowanie innowacji technologicznych oraz organizacyjnych.”.
[1] § 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany zarządzenia zmieniającego zarządzenie w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz.Urz.MZ. poz. 108). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2021 r.