history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-01-01 do 2024-06-27

§ 1. W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 42) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 w § 5 w ust. 1 w pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 17 w brzmieniu:

„17) Departament Zarządzania Portfelem Projektów (DZPP).”;

2) w załączniku nr 2:

a) w § 2 w ust. 6:

- uchyla się pkt 6,

- w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 12 w brzmieniu:

„12) Departament Zarządzania Portfelem Projektów.”,

b) [1] w § 3 w ust. 4 w pkt 1 po lit. c średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. d w brzmieniu:

„d) Departamentu Zamówień Publicznych;”,

c) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Bezpośrednim przełożonym Głównego Księgowego jest Dyrektor Departamentu Finansowo-Kadrowego.”,

d) § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21. Do zadań Departamentu Wsparcia Organizacji należy:

1) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze organizacyjnym i finansowym;

2) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze organizacyjnym i finansowym;

3) zarządzanie kontraktami, kontrola i rozliczanie zawartych umów w zakresie budowy, wdrażania, utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych Centrum oraz działań informacyjnych i promocyjnych Centrum;

4) monitorowanie stanu informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą;

5) obsługa zapytań, interpelacji i wniosków o dostęp do informacji publicznej;

6) realizowanie zadań wynikających z pełnienia przez Centrum funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i innych projektów.”,

e) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:

„§ 21a. Do zadań Departamentu Zarządzania Portfelem Projektów należy:

1) nadzór i wsparcie zarządcze portfela projektów realizowanych w Centrum;

2) zarządzanie relacjami z interesariuszami biznesowymi systemów tworzonych przez Centrum;

3) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;

4) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;

5) tworzenie oraz doskonalenie standardów dla zarządzania projektami, programami i portfolio;

6) standaryzacja, mapowanie oraz optymalizacja procesów realizowanych w Centrum oraz okresowe przeglądy ich realizacji;

7) koordynowanie sporządzenia sprawozdania z funkcjonowania Systemu Informacji w Ochronie Zdrowia, sprawozdania z działalności Centrum i innych dokumentów składanych ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;

8) współpraca i prowadzenie korespondencji ze wszystkimi interesariuszami projektów i systemów teleinformatycznych Centrum;

9) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby uruchamiania nowych projektów;

10) projektowanie spójnej architektury korporacyjnej systemów ochrony zdrowia;

11) zarządzanie relacjami z dostawcami systemów informatycznych w ochronie zdrowia;

12) monitorowanie trendów i analizowanie innowacji technologicznych oraz organizacyjnych.”.

[1] § 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany zarządzenia zmieniającego zarządzenie w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz.Urz.MZ. poz. 108). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2022-01-01 do 2024-06-27

§ 1. W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 42) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 w § 5 w ust. 1 w pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 17 w brzmieniu:

„17) Departament Zarządzania Portfelem Projektów (DZPP).”;

2) w załączniku nr 2:

a) w § 2 w ust. 6:

- uchyla się pkt 6,

- w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 12 w brzmieniu:

„12) Departament Zarządzania Portfelem Projektów.”,

b) [1] w § 3 w ust. 4 w pkt 1 po lit. c średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. d w brzmieniu:

„d) Departamentu Zamówień Publicznych;”,

c) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Bezpośrednim przełożonym Głównego Księgowego jest Dyrektor Departamentu Finansowo-Kadrowego.”,

d) § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21. Do zadań Departamentu Wsparcia Organizacji należy:

1) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze organizacyjnym i finansowym;

2) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze organizacyjnym i finansowym;

3) zarządzanie kontraktami, kontrola i rozliczanie zawartych umów w zakresie budowy, wdrażania, utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych Centrum oraz działań informacyjnych i promocyjnych Centrum;

4) monitorowanie stanu informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą;

5) obsługa zapytań, interpelacji i wniosków o dostęp do informacji publicznej;

6) realizowanie zadań wynikających z pełnienia przez Centrum funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i innych projektów.”,

e) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:

„§ 21a. Do zadań Departamentu Zarządzania Portfelem Projektów należy:

1) nadzór i wsparcie zarządcze portfela projektów realizowanych w Centrum;

2) zarządzanie relacjami z interesariuszami biznesowymi systemów tworzonych przez Centrum;

3) wspieranie kierowników projektów w zakresie zarządzania w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;

4) wspieranie obszaru utrzymania systemów teleinformatycznych Centrum w obszarze sprawozdawczym i dokumentacyjnym;

5) tworzenie oraz doskonalenie standardów dla zarządzania projektami, programami i portfolio;

6) standaryzacja, mapowanie oraz optymalizacja procesów realizowanych w Centrum oraz okresowe przeglądy ich realizacji;

7) koordynowanie sporządzenia sprawozdania z funkcjonowania Systemu Informacji w Ochronie Zdrowia, sprawozdania z działalności Centrum i innych dokumentów składanych ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;

8) współpraca i prowadzenie korespondencji ze wszystkimi interesariuszami projektów i systemów teleinformatycznych Centrum;

9) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby uruchamiania nowych projektów;

10) projektowanie spójnej architektury korporacyjnej systemów ochrony zdrowia;

11) zarządzanie relacjami z dostawcami systemów informatycznych w ochronie zdrowia;

12) monitorowanie trendów i analizowanie innowacji technologicznych oraz organizacyjnych.”.

[1] § 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany zarządzenia zmieniającego zarządzenie w sprawie Centrum e-Zdrowia (Dz.Urz.MZ. poz. 108). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2021 r.