history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-02-07 do 2023-12-01

§ 3. 1. Komórki właściwe, organy administracji rządowej nadzorowane przez Ministra i jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra są obowiązane analizować akty prawne należące do ich właściwości pod względem ich obowiązywania, aktualności, celowości i skuteczności, w tym w zakresie przeciwdziałania korupcji.

2. Komórka właściwa jest obowiązana do współpracy z:

1) [5]  Departamentem Prawnym Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Prawnym”, w zakresie:

a) sporządzania projektów ocen skutków regulacji, zwanych dalej „OSR”, lub projektów ocen skutków regulacji ex post, zwanych dalej „OSR ex post”,

b) przekazywania projektu Komitetowi Ekonomicznemu Rady Ministrów, Stałemu Komitetowi Rady Ministrów i Radzie Ministrów,

c) określonym zarządzeniem oraz przepisami Regulaminu pracy Rady Ministrów;

2) [6]  Departamentem Budżetu i Finansów Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Budżetu”, w zakresie skutków projektu dla budżetu państwa;

3) [7]  (uchylony)

4) [8]  Departamentem Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Współpracy Międzynarodowej”, w zakresie:

a) zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej,

b) przekazywania projektu Komitetowi do Spraw Europejskich;

5) [9]  Departamentem Dialogu Społecznego Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Dialogu Społecznego”, w zakresie przekazywania projektu Radzie Dialogu Społecznego, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Trójstronnemu Zespołowi Spraw Ochrony Zdrowia oraz Komitetowi Społecznemu Rady Ministrów;

6) [10]  Departamentem e-Zdrowia Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem e-Zdrowia”, w zakresie przekazywania projektu Komitetowi Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;

7) [11]  Biurem Komunikacji Ministerstwa, zwanym dalej „Biurem Komunikacji”, w zakresie udostępniania dokumentów na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa albo Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji w serwisie Rządowy Proces Legislacyjny;

8) [12]  Inspektorem Ochrony Danych w Ministerstwie, zwanym dalej „Inspektorem Ochrony Danych”, w zakresie zapewnienia, zgodnej z przepisami prawa, ochrony danych osobowych, jeżeli projekt dotyczy przetwarzania danych, o którym mowa w art. 4 pkt 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1);

9) Rządowym Centrum Legislacji w zakresie udzielania wyjaśnień merytorycznych do projektu lub projektu założeń.

[5] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[6] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[7] § 3 ust. 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[8] § 3 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[9] § 3 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[10] § 3 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[11] § 3 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[12] § 3 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019-02-07 do 2023-12-01

§ 3. 1. Komórki właściwe, organy administracji rządowej nadzorowane przez Ministra i jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra są obowiązane analizować akty prawne należące do ich właściwości pod względem ich obowiązywania, aktualności, celowości i skuteczności, w tym w zakresie przeciwdziałania korupcji.

2. Komórka właściwa jest obowiązana do współpracy z:

1) [5]  Departamentem Prawnym Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Prawnym”, w zakresie:

a) sporządzania projektów ocen skutków regulacji, zwanych dalej „OSR”, lub projektów ocen skutków regulacji ex post, zwanych dalej „OSR ex post”,

b) przekazywania projektu Komitetowi Ekonomicznemu Rady Ministrów, Stałemu Komitetowi Rady Ministrów i Radzie Ministrów,

c) określonym zarządzeniem oraz przepisami Regulaminu pracy Rady Ministrów;

2) [6]  Departamentem Budżetu i Finansów Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Budżetu”, w zakresie skutków projektu dla budżetu państwa;

3) [7]  (uchylony)

4) [8]  Departamentem Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Współpracy Międzynarodowej”, w zakresie:

a) zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej,

b) przekazywania projektu Komitetowi do Spraw Europejskich;

5) [9]  Departamentem Dialogu Społecznego Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Dialogu Społecznego”, w zakresie przekazywania projektu Radzie Dialogu Społecznego, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Trójstronnemu Zespołowi Spraw Ochrony Zdrowia oraz Komitetowi Społecznemu Rady Ministrów;

6) [10]  Departamentem e-Zdrowia Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem e-Zdrowia”, w zakresie przekazywania projektu Komitetowi Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;

7) [11]  Biurem Komunikacji Ministerstwa, zwanym dalej „Biurem Komunikacji”, w zakresie udostępniania dokumentów na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa albo Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji w serwisie Rządowy Proces Legislacyjny;

8) [12]  Inspektorem Ochrony Danych w Ministerstwie, zwanym dalej „Inspektorem Ochrony Danych”, w zakresie zapewnienia, zgodnej z przepisami prawa, ochrony danych osobowych, jeżeli projekt dotyczy przetwarzania danych, o którym mowa w art. 4 pkt 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1);

9) Rządowym Centrum Legislacji w zakresie udzielania wyjaśnień merytorycznych do projektu lub projektu założeń.

[5] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[6] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[7] § 3 ust. 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[8] § 3 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[9] § 3 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[10] § 3 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[11] § 3 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

[12] § 3 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad i trybu prowadzenia prac legislacyjnych w Ministerstwie Zdrowia (Dz.U.M.Z. poz. 14). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-05-01 do 2019-02-06

§ 3. 1. Komórki właściwe, organy administracji rządowej nadzorowane przez Ministra i jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra są obowiązane analizować akty prawne należące do ich właściwości pod względem ich obowiązywania, aktualności, celowości i skuteczności, w tym w zakresie przeciwdziałania korupcji.

2. Komórka właściwa jest obowiązana do współpracy z:

1) Departamentem Analiz i Strategii Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Analiz”, w zakresie sporządzania testów regulacyjnych, ocen skutków regulacji, zwanych dalej „OSR”, lub ocen skutków regulacji ex post, zwanych dalej „OSR ex post”;

2) Departamentem Budżetu, Finansów i Inwestycji Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Budżetu”, w zakresie skutków projektu dla budżetu państwa;

3) Departamentem Prawnym Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Prawnym”, w zakresie określonym zarządzeniem oraz przepisami Regulaminu pracy Rady Ministrów;

4) Departamentem Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Współpracy Międzynarodowej”, w zakresie zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej;

5) Departamentem Dialogu Społecznego Ministerstwa, w zakresie przekazywania projektu Radzie Dialogu Społecznego, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz Trójstronnemu Zespołowi do Spraw Ochrony Zdrowia;

6) Departamentem Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwa, zwanym dalej „Departamentem Infrastruktury i e-Zdrowia”, w zakresie przekazywania projektu Komitetowi Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;

7) Biurem Prasy i Promocji Ministerstwa, zwanym dalej „Biurem Prasy i Promocji”, w zakresie udostępniania dokumentów w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa;

8) Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w Ministerstwie, zwanym dalej „Administratorem Bezpieczeństwa Informacji”, w zakresie zapewnienia, zgodnej z przepisami prawa, ochrony danych osobowych, jeżeli projekt dotyczy przetwarzania danych, o którym mowa w art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 i 2281 oraz z 2016 r. poz. 195);

9) Rządowym Centrum Legislacji w zakresie udzielania wyjaśnień merytorycznych do projektu lub projektu założeń.