Wersja obowiązująca od 2005-11-25
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa podlaskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 71 z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Badań Żywności, Przedmiotów Użytku i Struktury Żywienia,
b) Sekcja Badań Powietrza, Wody i Gleby,
c) Sekcja Badań i Pomiarów w Zakresie Higieny Radiacyjnej ze stanowiskami pracy ds. pomiarów radiacyjnych w Łomży,
d) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,
e) Sekcja Analizy Instrumentalnej,
f) Sekcja Badań Mikrobiologicznych, w skład której wchodzą:
– Pracownia Badań Bakteriologiczno-Parazytologicznych i Przygotowania Podłoży,
– Pracownia Badań Wirusologiczno-Serologicznych,
– Pracownia Badań Mikrobiologicznych Żywności, Wody i Przedmiotów Użytku,
– Pracownia Badań Żywności Genetycznie Modyfikowanej;
2) Oddział Epidemiologii;
3) Oddział Higieny Pracy;
4) Oddział Higieny Komunalnej;
5) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6) Oddział Promocji Zdrowia;
7) Oddział Higieny Radiacyjnej;
8) Sekcja ds. Systemu Jakości;
9) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
10) Sekcja Statystyki, Informacji i Analiz;
11) Sekcja Nadzoru Zapobiegawczego;
12) Sekcja Kadr i Szkolenia;
13) Dział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Oddział Ekonomiczny,
b) Oddział Administracyjny,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy – Audytor Wewnętrzny;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;
16) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontaktów z Mediami;
18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;
19) Stanowiska Pracy Radców Prawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji."
2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Epidemiologii,
c) Sekcja Higieny Komunalnej,
d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,
e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego,
g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu i Statystyki Medycznej;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;
4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
19) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Epidemiologii;
2) Oddział Higieny Pracy;
3) Oddział Higieny Komunalnej;
4) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
5) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja ds. Pracowniczych i Administracyjnych;
6) Laboratorium Badań Materiału Biologicznego;
7) Sekcja Promocji Zdrowia;
8) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
9) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10) Sekcja Statystyki i Zapewnienia Jakości;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
12) Stanowisko Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:
a) [1] § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grajewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higie-niczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Epidemiologii,
c) Sekcja Higieny Komunalnej,
d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
e) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,
f) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,
g) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej, Kadr i Obsługi Sekretariatu,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Technicznych i Gospodarczych,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,
e) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
4) w załączniku nr 7 do zarządzenia:
f) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
g) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
3) Sekcja Epidemiologii i Oświaty Zdrowotnej;
4) Sekcja Higieny Środowiska;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy – Sekretarka;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy – Kierowca – Dezynfektor;
8) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
5) w załączniku nr 8 do zarządzenia:
a) § 3 otrzymuje brzmienie:
„3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Łomża.
2. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru zapobiegawczego i bieżącego jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża.
3. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie badań laboratoryjnych jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża, powiat zambrowski, kolneński, grajewski i wysokomazowiecki."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia,
g) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego;
2) Oddział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,
b) Sekcja Badań Fizykochemicznych Żywności i Wody,
c) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Materiału Biologicznego i Przygotowywania Podłoży,
d) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności i Wody,
e) Stanowiska Pracy ds. Przyjmowania Próbek;
3) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Ekonomiczna,
b) Sekcja Administracyjna,
c) Sekcja Kadr i Szkoleń;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontroli Wewnętrznej;
8) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Systemu Jakości;
9) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
6) w załączniku nr 11 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Sekcja Higieny Pracy,
d) Stanowisko Pracy ds. Epidemiologii;
e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,
g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,
h) Stanowisko Pracy ds. Statystyki;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
8) w załączniku nr 12 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Epidemiologii;
2) Oddział Higieny Środowiskowej, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Pracy,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
3) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
4) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości i Kadr,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy Kierowca – Dezynfektor,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Informacji Niejawnych;
8) Stanowisko Radcy Prawnego;
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
10) w załączniku nr 14 do zarządzenia:
a) [2] § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wysokiem Mazowieckiem, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Sekcja Epidemiologii;
2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
3) Sekcja Higieny Komunalnej;
4) Sekcja Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Inwestycyjnego Nadzoru Zapobiegawczego;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki;
10) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;
12) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;
13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;
16) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.".
[1] § 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.
[2] § 1 pkt 10 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.
Wersja obowiązująca od 2005-11-25
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa podlaskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 71 z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Badań Żywności, Przedmiotów Użytku i Struktury Żywienia,
b) Sekcja Badań Powietrza, Wody i Gleby,
c) Sekcja Badań i Pomiarów w Zakresie Higieny Radiacyjnej ze stanowiskami pracy ds. pomiarów radiacyjnych w Łomży,
d) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,
e) Sekcja Analizy Instrumentalnej,
f) Sekcja Badań Mikrobiologicznych, w skład której wchodzą:
– Pracownia Badań Bakteriologiczno-Parazytologicznych i Przygotowania Podłoży,
– Pracownia Badań Wirusologiczno-Serologicznych,
– Pracownia Badań Mikrobiologicznych Żywności, Wody i Przedmiotów Użytku,
– Pracownia Badań Żywności Genetycznie Modyfikowanej;
2) Oddział Epidemiologii;
3) Oddział Higieny Pracy;
4) Oddział Higieny Komunalnej;
5) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6) Oddział Promocji Zdrowia;
7) Oddział Higieny Radiacyjnej;
8) Sekcja ds. Systemu Jakości;
9) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
10) Sekcja Statystyki, Informacji i Analiz;
11) Sekcja Nadzoru Zapobiegawczego;
12) Sekcja Kadr i Szkolenia;
13) Dział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Oddział Ekonomiczny,
b) Oddział Administracyjny,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy – Audytor Wewnętrzny;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;
16) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontaktów z Mediami;
18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;
19) Stanowiska Pracy Radców Prawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji."
2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Epidemiologii,
c) Sekcja Higieny Komunalnej,
d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,
e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego,
g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu i Statystyki Medycznej;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;
4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
19) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Epidemiologii;
2) Oddział Higieny Pracy;
3) Oddział Higieny Komunalnej;
4) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
5) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja ds. Pracowniczych i Administracyjnych;
6) Laboratorium Badań Materiału Biologicznego;
7) Sekcja Promocji Zdrowia;
8) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
9) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10) Sekcja Statystyki i Zapewnienia Jakości;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
12) Stanowisko Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:
a) [1] § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grajewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higie-niczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Epidemiologii,
c) Sekcja Higieny Komunalnej,
d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
e) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,
f) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,
g) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej, Kadr i Obsługi Sekretariatu,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Technicznych i Gospodarczych,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,
e) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
4) w załączniku nr 7 do zarządzenia:
f) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
g) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
3) Sekcja Epidemiologii i Oświaty Zdrowotnej;
4) Sekcja Higieny Środowiska;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy – Sekretarka;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy – Kierowca – Dezynfektor;
8) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
5) w załączniku nr 8 do zarządzenia:
a) § 3 otrzymuje brzmienie:
„3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Łomża.
2. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru zapobiegawczego i bieżącego jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża.
3. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie badań laboratoryjnych jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża, powiat zambrowski, kolneński, grajewski i wysokomazowiecki."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia,
g) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego;
2) Oddział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,
b) Sekcja Badań Fizykochemicznych Żywności i Wody,
c) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Materiału Biologicznego i Przygotowywania Podłoży,
d) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności i Wody,
e) Stanowiska Pracy ds. Przyjmowania Próbek;
3) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Ekonomiczna,
b) Sekcja Administracyjna,
c) Sekcja Kadr i Szkoleń;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontroli Wewnętrznej;
8) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Systemu Jakości;
9) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
6) w załączniku nr 11 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Sekcja Higieny Pracy,
d) Stanowisko Pracy ds. Epidemiologii;
e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,
g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,
h) Stanowisko Pracy ds. Statystyki;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
8) w załączniku nr 12 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Epidemiologii;
2) Oddział Higieny Środowiskowej, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Pracy,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
3) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
4) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości i Kadr,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy Kierowca – Dezynfektor,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Informacji Niejawnych;
8) Stanowisko Radcy Prawnego;
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
10) w załączniku nr 14 do zarządzenia:
a) [2] § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wysokiem Mazowieckiem, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Sekcja Epidemiologii;
2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
3) Sekcja Higieny Komunalnej;
4) Sekcja Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Inwestycyjnego Nadzoru Zapobiegawczego;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki;
10) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;
12) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;
13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;
16) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.".
[1] § 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.
[2] § 1 pkt 10 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-29 do 2005-11-24
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa podlaskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 71 z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Badań Żywności, Przedmiotów Użytku i Struktury Żywienia,
b) Sekcja Badań Powietrza, Wody i Gleby,
c) Sekcja Badań i Pomiarów w Zakresie Higieny Radiacyjnej ze stanowiskami pracy ds. pomiarów radiacyjnych w Łomży,
d) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,
e) Sekcja Analizy Instrumentalnej,
f) Sekcja Badań Mikrobiologicznych, w skład której wchodzą:
– Pracownia Badań Bakteriologiczno-Parazytologicznych i Przygotowania Podłoży,
– Pracownia Badań Wirusologiczno-Serologicznych,
– Pracownia Badań Mikrobiologicznych Żywności, Wody i Przedmiotów Użytku,
– Pracownia Badań Żywności Genetycznie Modyfikowanej;
2) Oddział Epidemiologii;
3) Oddział Higieny Pracy;
4) Oddział Higieny Komunalnej;
5) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6) Oddział Promocji Zdrowia;
7) Oddział Higieny Radiacyjnej;
8) Sekcja ds. Systemu Jakości;
9) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
10) Sekcja Statystyki, Informacji i Analiz;
11) Sekcja Nadzoru Zapobiegawczego;
12) Sekcja Kadr i Szkolenia;
13) Dział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Oddział Ekonomiczny,
b) Oddział Administracyjny,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy – Audytor Wewnętrzny;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;
16) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontaktów z Mediami;
18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;
19) Stanowiska Pracy Radców Prawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji."
2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Epidemiologii,
c) Sekcja Higieny Komunalnej,
d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,
e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego,
g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu i Statystyki Medycznej;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;
4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
19) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Epidemiologii;
2) Oddział Higieny Pracy;
3) Oddział Higieny Komunalnej;
4) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
5) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja ds. Pracowniczych i Administracyjnych;
6) Laboratorium Badań Materiału Biologicznego;
7) Sekcja Promocji Zdrowia;
8) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
9) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10) Sekcja Statystyki i Zapewnienia Jakości;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
12) Stanowisko Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higie-niczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Epidemiologii,
c) Sekcja Higieny Komunalnej,
d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
e) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,
f) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,
g) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej, Kadr i Obsługi Sekretariatu,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Technicznych i Gospodarczych,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,
e) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
4) w załączniku nr 7 do zarządzenia:
f) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
g) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
3) Sekcja Epidemiologii i Oświaty Zdrowotnej;
4) Sekcja Higieny Środowiska;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy – Sekretarka;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy – Kierowca – Dezynfektor;
8) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
5) w załączniku nr 8 do zarządzenia:
a) § 3 otrzymuje brzmienie:
„3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Łomża.
2. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru zapobiegawczego i bieżącego jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża.
3. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie badań laboratoryjnych jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża, powiat zambrowski, kolneński, grajewski i wysokomazowiecki."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia,
g) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego;
2) Oddział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,
b) Sekcja Badań Fizykochemicznych Żywności i Wody,
c) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Materiału Biologicznego i Przygotowywania Podłoży,
d) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności i Wody,
e) Stanowiska Pracy ds. Przyjmowania Próbek;
3) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Ekonomiczna,
b) Sekcja Administracyjna,
c) Sekcja Kadr i Szkoleń;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontroli Wewnętrznej;
8) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Systemu Jakości;
9) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
6) w załączniku nr 11 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Sekcja Higieny Pracy,
d) Stanowisko Pracy ds. Epidemiologii;
e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,
g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,
h) Stanowisko Pracy ds. Statystyki;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
8) w załączniku nr 12 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Epidemiologii;
2) Oddział Higieny Środowiskowej, w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Higieny Pracy,
b) Sekcja Higieny Komunalnej,
c) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
3) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
4) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:
a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości i Kadr,
b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,
c) Samodzielne Stanowisko Pracy Kierowca – Dezynfektor,
d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Informacji Niejawnych;
8) Stanowisko Radcy Prawnego;
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."
10) w załączniku nr 14 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wysokiem Mazowieckiem, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4) zdrowotnymi żywności i żywienia;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
3) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Sekcja Epidemiologii;
2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
3) Sekcja Higieny Komunalnej;
4) Sekcja Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Inwestycyjnego Nadzoru Zapobiegawczego;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki;
10) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;
12) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;
13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;
16) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.".