history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-11-25

§ 1

W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa podlaskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 71 z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Dział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Badań Żywności, Przedmiotów Użytku i Struktury Żywienia,

b) Sekcja Badań Powietrza, Wody i Gleby,

c) Sekcja Badań i Pomiarów w Zakresie Higieny Radiacyjnej ze stanowiskami pracy ds. pomiarów radiacyjnych w Łomży,

d) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,

e) Sekcja Analizy Instrumentalnej,

f) Sekcja Badań Mikrobiologicznych, w skład której wchodzą:

– Pracownia Badań Bakteriologiczno-Parazytologicznych i Przygotowania Podłoży,

– Pracownia Badań Wirusologiczno-Serologicznych,

– Pracownia Badań Mikrobiologicznych Żywności, Wody i Przedmiotów Użytku,

– Pracownia Badań Żywności Genetycznie Modyfikowanej;

2) Oddział Epidemiologii;

3) Oddział Higieny Pracy;

4) Oddział Higieny Komunalnej;

5) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

6) Oddział Promocji Zdrowia;

7) Oddział Higieny Radiacyjnej;

8) Sekcja ds. Systemu Jakości;

9) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

10) Sekcja Statystyki, Informacji i Analiz;

11) Sekcja Nadzoru Zapobiegawczego;

12) Sekcja Kadr i Szkolenia;

13) Dział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Oddział Ekonomiczny,

b) Oddział Administracyjny,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy – Audytor Wewnętrzny;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;

16) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontaktów z Mediami;

18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;

19) Stanowiska Pracy Radców Prawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji."

2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Epidemiologii,

c) Sekcja Higieny Komunalnej,

d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,

e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego,

g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu i Statystyki Medycznej;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;

4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

19) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Epidemiologii;

2) Oddział Higieny Pracy;

3) Oddział Higieny Komunalnej;

4) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

5) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja ds. Pracowniczych i Administracyjnych;

6) Laboratorium Badań Materiału Biologicznego;

7) Sekcja Promocji Zdrowia;

8) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

9) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

10) Sekcja Statystyki i Zapewnienia Jakości;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

12) Stanowisko Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:

a) [1] § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grajewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higie-niczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Epidemiologii,

c) Sekcja Higieny Komunalnej,

d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

e) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,

f) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,

g) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej, Kadr i Obsługi Sekretariatu,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Technicznych i Gospodarczych,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,

e) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

4) w załączniku nr 7 do zarządzenia:

f) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

g) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;

2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

3) Sekcja Epidemiologii i Oświaty Zdrowotnej;

4) Sekcja Higieny Środowiska;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy – Sekretarka;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy – Kierowca – Dezynfektor;

8) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

5) w załączniku nr 8 do zarządzenia:

a) § 3 otrzymuje brzmienie:

„3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Łomża.

2. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru zapobiegawczego i bieżącego jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża.

3. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie badań laboratoryjnych jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża, powiat zambrowski, kolneński, grajewski i wysokomazowiecki."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia,

g) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego;

2) Oddział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,

b) Sekcja Badań Fizykochemicznych Żywności i Wody,

c) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Materiału Biologicznego i Przygotowywania Podłoży,

d) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności i Wody,

e) Stanowiska Pracy ds. Przyjmowania Próbek;

3) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Ekonomiczna,

b) Sekcja Administracyjna,

c) Sekcja Kadr i Szkoleń;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontroli Wewnętrznej;

8) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Systemu Jakości;

9) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

6) w załączniku nr 11 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Sekcja Higieny Pracy,

d) Stanowisko Pracy ds. Epidemiologii;

e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,

g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,

h) Stanowisko Pracy ds. Statystyki;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

8) w załączniku nr 12 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Epidemiologii;

2) Oddział Higieny Środowiskowej, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Pracy,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

3) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

4) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości i Kadr,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy Kierowca – Dezynfektor,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Informacji Niejawnych;

8) Stanowisko Radcy Prawnego;

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

10) w załączniku nr 14 do zarządzenia:

a) [2] § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wysokiem Mazowieckiem, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Sekcja Epidemiologii;

2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

3) Sekcja Higieny Komunalnej;

4) Sekcja Higieny Pracy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Inwestycyjnego Nadzoru Zapobiegawczego;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki;

10) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;

12) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;

13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;

16) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.".

[1] § 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.

[2] § 1 pkt 10 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-11-25

§ 1

W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa podlaskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 71 z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Dział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Badań Żywności, Przedmiotów Użytku i Struktury Żywienia,

b) Sekcja Badań Powietrza, Wody i Gleby,

c) Sekcja Badań i Pomiarów w Zakresie Higieny Radiacyjnej ze stanowiskami pracy ds. pomiarów radiacyjnych w Łomży,

d) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,

e) Sekcja Analizy Instrumentalnej,

f) Sekcja Badań Mikrobiologicznych, w skład której wchodzą:

– Pracownia Badań Bakteriologiczno-Parazytologicznych i Przygotowania Podłoży,

– Pracownia Badań Wirusologiczno-Serologicznych,

– Pracownia Badań Mikrobiologicznych Żywności, Wody i Przedmiotów Użytku,

– Pracownia Badań Żywności Genetycznie Modyfikowanej;

2) Oddział Epidemiologii;

3) Oddział Higieny Pracy;

4) Oddział Higieny Komunalnej;

5) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

6) Oddział Promocji Zdrowia;

7) Oddział Higieny Radiacyjnej;

8) Sekcja ds. Systemu Jakości;

9) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

10) Sekcja Statystyki, Informacji i Analiz;

11) Sekcja Nadzoru Zapobiegawczego;

12) Sekcja Kadr i Szkolenia;

13) Dział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Oddział Ekonomiczny,

b) Oddział Administracyjny,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy – Audytor Wewnętrzny;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;

16) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontaktów z Mediami;

18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;

19) Stanowiska Pracy Radców Prawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji."

2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Epidemiologii,

c) Sekcja Higieny Komunalnej,

d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,

e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego,

g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu i Statystyki Medycznej;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;

4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

19) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Epidemiologii;

2) Oddział Higieny Pracy;

3) Oddział Higieny Komunalnej;

4) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

5) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja ds. Pracowniczych i Administracyjnych;

6) Laboratorium Badań Materiału Biologicznego;

7) Sekcja Promocji Zdrowia;

8) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

9) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

10) Sekcja Statystyki i Zapewnienia Jakości;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

12) Stanowisko Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:

a) [1] § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grajewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higie-niczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Epidemiologii,

c) Sekcja Higieny Komunalnej,

d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

e) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,

f) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,

g) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej, Kadr i Obsługi Sekretariatu,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Technicznych i Gospodarczych,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,

e) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

4) w załączniku nr 7 do zarządzenia:

f) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

g) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;

2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

3) Sekcja Epidemiologii i Oświaty Zdrowotnej;

4) Sekcja Higieny Środowiska;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy – Sekretarka;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy – Kierowca – Dezynfektor;

8) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

5) w załączniku nr 8 do zarządzenia:

a) § 3 otrzymuje brzmienie:

„3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Łomża.

2. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru zapobiegawczego i bieżącego jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża.

3. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie badań laboratoryjnych jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża, powiat zambrowski, kolneński, grajewski i wysokomazowiecki."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia,

g) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego;

2) Oddział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,

b) Sekcja Badań Fizykochemicznych Żywności i Wody,

c) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Materiału Biologicznego i Przygotowywania Podłoży,

d) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności i Wody,

e) Stanowiska Pracy ds. Przyjmowania Próbek;

3) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Ekonomiczna,

b) Sekcja Administracyjna,

c) Sekcja Kadr i Szkoleń;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontroli Wewnętrznej;

8) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Systemu Jakości;

9) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

6) w załączniku nr 11 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Sekcja Higieny Pracy,

d) Stanowisko Pracy ds. Epidemiologii;

e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,

g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,

h) Stanowisko Pracy ds. Statystyki;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

8) w załączniku nr 12 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Epidemiologii;

2) Oddział Higieny Środowiskowej, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Pracy,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

3) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

4) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości i Kadr,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy Kierowca – Dezynfektor,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Informacji Niejawnych;

8) Stanowisko Radcy Prawnego;

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

10) w załączniku nr 14 do zarządzenia:

a) [2] § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wysokiem Mazowieckiem, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Sekcja Epidemiologii;

2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

3) Sekcja Higieny Komunalnej;

4) Sekcja Higieny Pracy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Inwestycyjnego Nadzoru Zapobiegawczego;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki;

10) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;

12) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;

13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;

16) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.".

[1] § 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.

[2] § 1 pkt 10 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 20 października 2005 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U.M.Z. Nr 16, poz. 88). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-29 do 2005-11-24

§ 1

W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa podlaskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 71 z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Dział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Badań Żywności, Przedmiotów Użytku i Struktury Żywienia,

b) Sekcja Badań Powietrza, Wody i Gleby,

c) Sekcja Badań i Pomiarów w Zakresie Higieny Radiacyjnej ze stanowiskami pracy ds. pomiarów radiacyjnych w Łomży,

d) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,

e) Sekcja Analizy Instrumentalnej,

f) Sekcja Badań Mikrobiologicznych, w skład której wchodzą:

– Pracownia Badań Bakteriologiczno-Parazytologicznych i Przygotowania Podłoży,

– Pracownia Badań Wirusologiczno-Serologicznych,

– Pracownia Badań Mikrobiologicznych Żywności, Wody i Przedmiotów Użytku,

– Pracownia Badań Żywności Genetycznie Modyfikowanej;

2) Oddział Epidemiologii;

3) Oddział Higieny Pracy;

4) Oddział Higieny Komunalnej;

5) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

6) Oddział Promocji Zdrowia;

7) Oddział Higieny Radiacyjnej;

8) Sekcja ds. Systemu Jakości;

9) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

10) Sekcja Statystyki, Informacji i Analiz;

11) Sekcja Nadzoru Zapobiegawczego;

12) Sekcja Kadr i Szkolenia;

13) Dział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Oddział Ekonomiczny,

b) Oddział Administracyjny,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy – Audytor Wewnętrzny;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;

16) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontaktów z Mediami;

18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;

19) Stanowiska Pracy Radców Prawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji."

2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Epidemiologii,

c) Sekcja Higieny Komunalnej,

d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,

e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego,

g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu i Statystyki Medycznej;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;

4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

19) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Epidemiologii;

2) Oddział Higieny Pracy;

3) Oddział Higieny Komunalnej;

4) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

5) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja ds. Pracowniczych i Administracyjnych;

6) Laboratorium Badań Materiału Biologicznego;

7) Sekcja Promocji Zdrowia;

8) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

9) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

10) Sekcja Statystyki i Zapewnienia Jakości;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

12) Stanowisko Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higie-niczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Epidemiologii,

c) Sekcja Higieny Komunalnej,

d) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

e) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,

f) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy,

g) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej, Kadr i Obsługi Sekretariatu,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Technicznych i Gospodarczych,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy,

e) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

4) w załączniku nr 7 do zarządzenia:

f) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

g) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;

2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

3) Sekcja Epidemiologii i Oświaty Zdrowotnej;

4) Sekcja Higieny Środowiska;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy – Sekretarka;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy – Kierowca – Dezynfektor;

8) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

5) w załączniku nr 8 do zarządzenia:

a) § 3 otrzymuje brzmienie:

„3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Łomża.

2. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru zapobiegawczego i bieżącego jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża.

3. Obszarem działania Powiatowej Stacji w zakresie badań laboratoryjnych jest powiat łomżyński i miasto na prawach powiatu Łomża, powiat zambrowski, kolneński, grajewski i wysokomazowiecki."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowiska Pracy ds. Promocji Zdrowia,

g) Stanowisko Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego;

2) Oddział Laboratoryjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Badań i Pomiarów w Środowisku Pracy,

b) Sekcja Badań Fizykochemicznych Żywności i Wody,

c) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Materiału Biologicznego i Przygotowywania Podłoży,

d) Sekcja Badań Mikrobiologicznych Żywności i Wody,

e) Stanowiska Pracy ds. Przyjmowania Próbek;

3) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Ekonomiczna,

b) Sekcja Administracyjna,

c) Sekcja Kadr i Szkoleń;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kontroli Wewnętrznej;

8) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Systemu Jakości;

9) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

6) w załączniku nr 11 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;

2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Sekcja Higieny Pracy,

d) Stanowisko Pracy ds. Epidemiologii;

e) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego,

g) Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia,

h) Stanowisko Pracy ds. Statystyki;

2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

4) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

8) w załączniku nr 12 do zarządzenia § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Epidemiologii;

2) Oddział Higieny Środowiskowej, w skład którego wchodzą:

a) Sekcja Higieny Pracy,

b) Sekcja Higieny Komunalnej,

c) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

3) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

4) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny, w skład którego wchodzą:

a) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości i Kadr,

b) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych,

c) Samodzielne Stanowisko Pracy Kierowca – Dezynfektor,

d) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Informacji Niejawnych;

8) Stanowisko Radcy Prawnego;

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji."

10) w załączniku nr 14 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wysokiem Mazowieckiem, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;

4) zdrowotnymi żywności i żywienia;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

3) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;

11) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

12) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych."

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Sekcja Epidemiologii;

2) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

3) Sekcja Higieny Komunalnej;

4) Sekcja Higieny Pracy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Inwestycyjnego Nadzoru Zapobiegawczego;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapewnienia Jakości;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki;

10) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obsługi Sekretariatu;

12) Samodzielne Stanowisko Pracy – Informatyk;

13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Obrony Cywilnej;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej;

16) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.".