history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-04-29 do 2017-09-06

§ 12. [17] 1. Komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką, występuje odpowiednio do: Ministra, Sekretarza Stanu, właściwego Podsekretarza Stanu w Ministerstwie albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa, z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego albo projektem założeń projektu ustawy. Do wniosku dotyczącego projektu aktu normatywnego załącza się projekt tego aktu oraz ocenę skutków regulacji, zaś w przypadku projektu założeń projektu ustawy – projekt tych założeń oraz test regulacyjny.

2. W szczególnych przypadkach komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką, może, za uprzednią zgodą Przewodniczącego Zespołu, złożyć wniosek, o którym mowa w ust. 1, bez projektu aktu normatywnego albo założeń projektu ustawy.

3. Komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką składając wniosek, o którym mowa w ust. 1, kieruje go jednocześnie do Przewodniczącego Zespołu celem uzyskania opinii o projektowanej ocenie skutków regulacji albo teście regulacyjnym. Tryb sporządzania opinii Zespołu regulują przepisy Rozdziału 2.

4. Członek Kierownictwa Ministerstwa, o którym mowa w ust. 1, może zadecydować o braku zasadności prowadzenia prac legislacyjnych w danym zakresie, informując o tym komórkę organizacyjną albo jednostkę organizacyjną za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką oraz Dyrektora Departamentu Prawnego.

5. Przewodniczący Zespołu, po zaopiniowaniu przekazanych projektów ocen skutków regulacji albo testów regulacyjnych, przedstawia opinię Zespołu i przekazuje ją odpowiednio do: Ministra, Sekretarza Stanu, właściwego Podsekretarza Stanu w Ministerstwie albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa, który podejmuje, z zastrzeżeniem ust. 4, decyzję w przedmiocie wyrażenia zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego albo projektem założeń projektu ustawy.

6. W przypadku, gdy pomimo negatywnej opinii Zespołu odnośnie przekazanej oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego – Sekretarz Stanu, właściwy Podsekretarz Stanu w Ministerstwie albo Dyrektor Generalny Ministerstwa wyrazi zgodę na prowadzenie prac nad projektem, obowiązany jest dodatkowo uzyskać akceptację Ministra na prowadzenie prac.

[17] Rozdział 2a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 14 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 14 kwietnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych i procedowanych w resorcie spraw wewnętrznych (Dz.U.MSW. poz. 23). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-04-29 do 2017-09-06

§ 12. [17] 1. Komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką, występuje odpowiednio do: Ministra, Sekretarza Stanu, właściwego Podsekretarza Stanu w Ministerstwie albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa, z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego albo projektem założeń projektu ustawy. Do wniosku dotyczącego projektu aktu normatywnego załącza się projekt tego aktu oraz ocenę skutków regulacji, zaś w przypadku projektu założeń projektu ustawy – projekt tych założeń oraz test regulacyjny.

2. W szczególnych przypadkach komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką, może, za uprzednią zgodą Przewodniczącego Zespołu, złożyć wniosek, o którym mowa w ust. 1, bez projektu aktu normatywnego albo założeń projektu ustawy.

3. Komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką składając wniosek, o którym mowa w ust. 1, kieruje go jednocześnie do Przewodniczącego Zespołu celem uzyskania opinii o projektowanej ocenie skutków regulacji albo teście regulacyjnym. Tryb sporządzania opinii Zespołu regulują przepisy Rozdziału 2.

4. Członek Kierownictwa Ministerstwa, o którym mowa w ust. 1, może zadecydować o braku zasadności prowadzenia prac legislacyjnych w danym zakresie, informując o tym komórkę organizacyjną albo jednostkę organizacyjną za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką oraz Dyrektora Departamentu Prawnego.

5. Przewodniczący Zespołu, po zaopiniowaniu przekazanych projektów ocen skutków regulacji albo testów regulacyjnych, przedstawia opinię Zespołu i przekazuje ją odpowiednio do: Ministra, Sekretarza Stanu, właściwego Podsekretarza Stanu w Ministerstwie albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa, który podejmuje, z zastrzeżeniem ust. 4, decyzję w przedmiocie wyrażenia zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego albo projektem założeń projektu ustawy.

6. W przypadku, gdy pomimo negatywnej opinii Zespołu odnośnie przekazanej oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego – Sekretarz Stanu, właściwy Podsekretarz Stanu w Ministerstwie albo Dyrektor Generalny Ministerstwa wyrazi zgodę na prowadzenie prac nad projektem, obowiązany jest dodatkowo uzyskać akceptację Ministra na prowadzenie prac.

[17] Rozdział 2a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 14 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 14 kwietnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych i procedowanych w resorcie spraw wewnętrznych (Dz.U.MSW. poz. 23). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-11-06 do 2014-04-28

§ 12. W przypadku, gdy pomimo negatywnej opinii członka Kierownictwa Ministerstwa wykonującego czynności kierownictwa wobec Departamentu Prawnego odnośnie przekazanej oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego – Sekretarz Stanu, właściwy Podsekretarz Stanu w Ministerstwie albo Dyrektor Generalny Ministerstwa udzieli wstępnej zgody na prowadzenie prac nad projektem, obowiązany jest dodatkowo uzyskać akceptację Ministra na prowadzenie prac.