Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-21 do 2023-06-13
1. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby jest uzależniona od liczby pracowników zatrudnionych w izbie oraz w podległych urzędach.
2. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby wynosi nie więcej niż:
1) dwóch zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników nie przekracza 2000;
2) trzech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 2000 i nie przekracza 3000;
3) czterech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 3000 i nie przekracza 4500 pracowników;
4) pięciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 4500 i nie przekracza 6000;
5) sześciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 6000.
2a. [3] Niezależnie od liczby pracowników zatrudnionych w izbie i podległych urzędach, tworzy się stanowisko zastępcy dyrektora izby, któremu podlega wyłącznie pion personalny.
3. W przypadkach uzasadnionych liczbą lub zakresem wykonywanych zadań, w szczególności w izbach, którym podlegają urzędy celno-skarbowe obsługujące granicę zewnętrzną Unii Europejskiej (UE) oraz w izbach, w których są tworzone centra kompetencyjne lub są wykonywane zadania scentralizowane, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora.
4. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, których rozmiar przekracza możliwość prawidłowego funkcjonowania izby, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu klęski żywiołowej, jednak nie dłuższy niż do 7 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo zniesienia stanu klęski żywiołowej.
5 Dyrektor izby, w drodze zarządzenia, określa zakres zadań zastępcy dyrektora, o którym mowa w ust. 4. O treści zarządzenia dyrektor izby niezwłocznie informuje Szefa KAS.
[3] § 11 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 18 listopada 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji Krajowej Informacji Skarbowej, izby administracji skarbowej, urzędu skarbowego, urzędu celno-skarbowego i Krajowej Szkoły Skarbowości oraz nadania im statutów (Dz.U.MFFiPR. poz. 17). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-21 do 2023-06-13
1. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby jest uzależniona od liczby pracowników zatrudnionych w izbie oraz w podległych urzędach.
2. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby wynosi nie więcej niż:
1) dwóch zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników nie przekracza 2000;
2) trzech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 2000 i nie przekracza 3000;
3) czterech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 3000 i nie przekracza 4500 pracowników;
4) pięciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 4500 i nie przekracza 6000;
5) sześciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 6000.
2a. [3] Niezależnie od liczby pracowników zatrudnionych w izbie i podległych urzędach, tworzy się stanowisko zastępcy dyrektora izby, któremu podlega wyłącznie pion personalny.
3. W przypadkach uzasadnionych liczbą lub zakresem wykonywanych zadań, w szczególności w izbach, którym podlegają urzędy celno-skarbowe obsługujące granicę zewnętrzną Unii Europejskiej (UE) oraz w izbach, w których są tworzone centra kompetencyjne lub są wykonywane zadania scentralizowane, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora.
4. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, których rozmiar przekracza możliwość prawidłowego funkcjonowania izby, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu klęski żywiołowej, jednak nie dłuższy niż do 7 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo zniesienia stanu klęski żywiołowej.
5 Dyrektor izby, w drodze zarządzenia, określa zakres zadań zastępcy dyrektora, o którym mowa w ust. 4. O treści zarządzenia dyrektor izby niezwłocznie informuje Szefa KAS.
[3] § 11 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 18 listopada 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji Krajowej Informacji Skarbowej, izby administracji skarbowej, urzędu skarbowego, urzędu celno-skarbowego i Krajowej Szkoły Skarbowości oraz nadania im statutów (Dz.U.MFFiPR. poz. 17). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-19 do 2020-11-20 (DUMFFiPR2020.16 tekst jednolity)
1. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby jest uzależniona od liczby pracowników zatrudnionych w izbie oraz w podległych urzędach.
2. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby wynosi nie więcej niż:
1) dwóch zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników nie przekracza 2000;
2) trzech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 2000 i nie przekracza 3000;
3) czterech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 3000 i nie przekracza 4500 pracowników;
4) pięciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 4500 i nie przekracza 6000;
5) sześciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 6000.
3. W przypadkach uzasadnionych liczbą lub zakresem wykonywanych zadań, w szczególności w izbach, którym podlegają urzędy celno-skarbowe obsługujące granicę zewnętrzną Unii Europejskiej (UE) oraz w izbach, w których są tworzone centra kompetencyjne lub są wykonywane zadania scentralizowane, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora.
4. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, których rozmiar przekracza możliwość prawidłowego funkcjonowania izby, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu klęski żywiołowej, jednak nie dłuższy niż do 7 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo zniesienia stanu klęski żywiołowej.
5 Dyrektor izby, w drodze zarządzenia, określa zakres zadań zastępcy dyrektora, o którym mowa w ust. 4. O treści zarządzenia dyrektor izby niezwłocznie informuje Szefa KAS.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-06-14 do 2020-11-18 (DUMF2023.61 tekst jednolity)
1. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby jest uzależniona od liczby pracowników zatrudnionych w izbie oraz w podległych urzędach.
2. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby wynosi nie więcej niż:
1) dwóch zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników nie przekracza 2000;
2) trzech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 2000 i nie przekracza 3000;
3) czterech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 3000 i nie przekracza 4500 pracowników;
4) pięciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 4500 i nie przekracza 6000;
5) sześciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 6000.
2a. Niezależnie od liczby pracowników zatrudnionych w izbie i podległych urzędach, tworzy się stanowisko zastępcy dyrektora izby, któremu podlega wyłącznie pion personalny.
3. W przypadkach uzasadnionych liczbą lub zakresem wykonywanych zadań, w szczególności w izbach, którym podlegają urzędy celno-skarbowe obsługujące granicę zewnętrzną Unii Europejskiej (UE) oraz w izbach, w których są tworzone centra kompetencyjne lub są wykonywane zadania scentralizowane, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora.
4. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, których rozmiar przekracza możliwość prawidłowego funkcjonowania izby, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu klęski żywiołowej, jednak nie dłuższy niż do 7 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo zniesienia stanu klęski żywiołowej.
5. Dyrektor izby, w drodze zarządzenia, określa zakres zadań zastępcy dyrektora, o którym mowa w ust. 4. O treści zarządzenia dyrektor izby niezwłocznie informuje Szefa KAS.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-06-06 do 2023-06-13
1. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby jest uzależniona od liczby pracowników zatrudnionych w izbie oraz w podległych urzędach.
2. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby wynosi nie więcej niż:
1) dwóch zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników nie przekracza 2000;
2) trzech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 2000 i nie przekracza 3000;
3) czterech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 3000 i nie przekracza 4500 pracowników;
4) pięciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 4500 i nie przekracza 6000;
5) sześciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 6000.
3. W przypadkach uzasadnionych liczbą lub zakresem wykonywanych zadań, w szczególności w izbach, którym podlegają urzędy celno-skarbowe obsługujące granicę zewnętrzną Unii Europejskiej (UE) oraz w izbach, w których są tworzone centra kompetencyjne lub są wykonywane zadania scentralizowane, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora.
4. [6] W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, których rozmiar przekracza możliwość prawidłowego funkcjonowania izby, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu klęski żywiołowej, jednak nie dłuższy niż do 7 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo zniesienia stanu klęski żywiołowej.
5. [7] Dyrektor izby, w drodze zarządzenia, określa zakres zadań zastępcy dyrektora, o którym mowa w ust. 4. O treści zarządzenia dyrektor izby niezwłocznie informuje Szefa KAS.
[6] § 11 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Finansów z dnia 2 czerwca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji Krajowej Informacji Skarbowej, izby administracji skarbowej, urzędu skarbowego, urzędu celno-skarbowego i Krajowej Szkoły Skarbowości oraz nadania im statutów (Dz.U.M.F. poz. 74). Zmiana weszła w życie 6 czerwca 2020 r.
[7] § 11 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Finansów z dnia 2 czerwca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji Krajowej Informacji Skarbowej, izby administracji skarbowej, urzędu skarbowego, urzędu celno-skarbowego i Krajowej Szkoły Skarbowości oraz nadania im statutów (Dz.U.M.F. poz. 74). Zmiana weszła w życie 6 czerwca 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-05 do 2020-06-05
1. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby jest uzależniona od liczby pracowników zatrudnionych w izbie oraz w podległych urzędach.
2. Liczba stanowisk zastępcy dyrektora izby wynosi nie więcej niż:
1) dwóch zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników nie przekracza 2000;
2) trzech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 2000 i nie przekracza 3000;
3) czterech zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 3000 i nie przekracza 4500 pracowników;
4) pięciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 4500 i nie przekracza 6000;
5) sześciu zastępców dyrektora izby – jeżeli w izbie i podległych urzędach liczba pracowników przekracza 6000.
3. W przypadkach uzasadnionych liczbą lub zakresem wykonywanych zadań, w szczególności w izbach, którym podlegają urzędy celno-skarbowe obsługujące granicę zewnętrzną Unii Europejskiej (UE) oraz w izbach, w których są tworzone centra kompetencyjne lub są wykonywane zadania scentralizowane, dyrektor izby może, za zgodą Ministra, utworzyć dodatkowe stanowisko zastępcy dyrektora.