Wersja obowiązująca od 2016-05-13 do 2017-05-25 (DUMF2016.39 tekst jednolity)
1. Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) przyjmowanie założeń projektów informatycznych oraz powoływanie struktur organizacyjnych do realizacji projektów;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) (uchylony);
6a) ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
8a) sprawowanie strategicznego nadzoru nad budową, rozwojem i utrzymywaniem Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym funkcjonującym w Ministerstwie Finansów powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
2a. W celu wykonywania zadań Rada może, w drodze uchwały, powoływać komitety, rady, zespoły, w szczególności Komitet Zmiany Biznesowej i Komitet Operacyjny.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 min złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3-6 wykonuje Sekretarz Rady.
4. Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
Wersja obowiązująca od 2016-05-13 do 2017-05-25 (DUMF2016.39 tekst jednolity)
1. Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) przyjmowanie założeń projektów informatycznych oraz powoływanie struktur organizacyjnych do realizacji projektów;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) (uchylony);
6a) ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
8a) sprawowanie strategicznego nadzoru nad budową, rozwojem i utrzymywaniem Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym funkcjonującym w Ministerstwie Finansów powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
2a. W celu wykonywania zadań Rada może, w drodze uchwały, powoływać komitety, rady, zespoły, w szczególności Komitet Zmiany Biznesowej i Komitet Operacyjny.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 min złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3-6 wykonuje Sekretarz Rady.
4. Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-06-17 do 2016-05-12
Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) [2] przyjmowanie założeń projektów informatycznych oraz powoływanie struktur organizacyjnych do realizacji projektów;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) (uchylony);
6a) ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
8a) [3] sprawowanie strategicznego nadzoru nad budową, rozwojem i utrzymywaniem Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. [4] Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym funkcjonującym w Ministerstwie Finansów powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
2a. [5] W celu wykonywania zadań Rada może, w drodze uchwały, powoływać komitety, rady, zespoły, w szczególności Komitet Zmiany Biznesowej i Komitet Operacyjny.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3–6 wykonuje Sekretarz Rady.
4. Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
[2] § 3 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 43 Ministra Finansów z dnia 17 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 43). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2015 r.
[3] § 3 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 43 Ministra Finansów z dnia 17 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 43). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2015 r.
[4] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 43 Ministra Finansów z dnia 17 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 43). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2015 r.
[5] § 3 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 43 Ministra Finansów z dnia 17 czerwca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 43). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-03 do 2015-06-16 (DUMF2014.35 tekst jednolity)
Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) powoływanie zespołów projektowych oraz zatwierdzanie założeń projektów informatycznych;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) (uchylony);
6a) ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3–6 wykonuje Sekretarz Rady.
4. Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-28 do 2014-10-02
1. Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) powoływanie zespołów projektowych oraz zatwierdzanie założeń projektów informatycznych;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym w szczególności nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) [2] (uchylony);
6a) [3] ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 min złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3-6 wykonuje sekretarz Rady.
4. [4] Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
[2] § 3 ust. 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 41 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 29). Zmiana weszła w życie 28 sierpnia 2014 r.
[3] § 3 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 41 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 29). Zmiana weszła w życie 28 sierpnia 2014 r.
[4] § 3 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 41 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 29). Zmiana weszła w życie 28 sierpnia 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-12-21 do 2014-08-27 (DUMF2012.59 tekst jednolity)
1. Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) powoływanie zespołów projektowych oraz zatwierdzanie założeń projektów informatycznych;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym w szczególności nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) podejmowanie decyzji o przekazaniu do eksploatacji wdrożonych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 min złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3-6 wykonuje sekretarz Rady.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-02 do 2012-12-20
1. [2] Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) powoływanie zespołów projektowych oraz zatwierdzanie założeń projektów informatycznych;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym w szczególności nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) podejmowanie decyzji o przekazaniu do eksploatacji wdrożonych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
3. [3] W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3–6 wykonuje sekretarz Rady.
[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 1 Ministra Finansów z dnia 2 stycznia 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 2). Zmiana weszła w życie 2 stycznia 2012 r.
[3] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 1 Ministra Finansów z dnia 2 stycznia 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz.U.M.F. poz. 2). Zmiana weszła w życie 2 stycznia 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-02-05 do 2012-01-01
1. Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów;
2) definiowanie planów strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów;
3) nadzorowanie realizacji zadań z zakresu strategii informatyzacji resortu finansów;
4) opiniowanie, dla Kierownictwa Ministerstwa Finansów, projektów decyzji związanych z informatyzacją resortu finansów;
5) akceptowanie założeń i planów zadań dotyczących informatyzacji, w tym planów ich finansowania;
6) kontrola wykonania zadań dotyczących informatyzacji resortu finansów, w tym realizacji wydatków;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów powołania programów dotyczących informatyzacji i założeń tych programów;
8) wyznaczanie priorytetów dla programów i nadzorowanie osiągania korzyści biznesowych dostarczanych przez programy;
9) inicjowanie współpracy międzyresortowej przy realizacji zadań wynikających ze strategii informatyzacji państwa i strategii informatyzacji resortu;
10) okresowe przedstawienie Ministrowi Finansów informacji o stanie spraw będących przedmiotem prac Rady, nie rzadziej niż co 6 miesięcy;
11) powoływanie i rozwiązywanie struktur do zarządzania projektami informatycznymi oraz struktur do świadczenia usług informatycznych, spośród pracowników Ministerstwa Finansów lub jednostek organizacyjnych resortu finansów;
12) zatwierdzanie założeń projektowych projektów informatycznych i budżetów na ich realizacje;
13) nadzorowanie realizacji programów i projektów informatycznych w resorcie finansów.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza 1 roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 11–13 wykonuje sekretarz Rady.