Wersja obowiązująca od 2016-03-03 do 2016-08-20 (DUMF2016.20 tekst jednolity)
1. Danym z poszczególnych dokumentów, które zostały zarejestrowane w ewidencjach, nadawane są numery ewidencyjne według wzoru: symbol ewidencji/kod jednostki administracji celnej/numer pozycji ewidencji/rok.
2. Funkcjonariusz celny, przyjmując dokumenty, na podstawie których dokonuje się wpisów w ewidencjach, wpisuje na nich pozycję ewidencji według wzoru ZZZ/XXXXXX/YYYYYY/RRRR, gdzie:
1) ZZZ – oznacza symbol ewidencji; jeżeli stosowany jest stempel SAD, symbol ten należy wpisać po przystawieniu stempla przed graficznym symbolem „Merkurego”;
2) XXXXXX – oznacza kod urzędu/oddziału celnego;
3) YYYYYY – oznacza numer pozycji ewidencji;
4) RRRR – oznacza rok dokonania wpisu; elementu tego nie należy wpisywać w przypadku stosowania stempla SAD.
Wersja obowiązująca od 2016-03-03 do 2016-08-20 (DUMF2016.20 tekst jednolity)
1. Danym z poszczególnych dokumentów, które zostały zarejestrowane w ewidencjach, nadawane są numery ewidencyjne według wzoru: symbol ewidencji/kod jednostki administracji celnej/numer pozycji ewidencji/rok.
2. Funkcjonariusz celny, przyjmując dokumenty, na podstawie których dokonuje się wpisów w ewidencjach, wpisuje na nich pozycję ewidencji według wzoru ZZZ/XXXXXX/YYYYYY/RRRR, gdzie:
1) ZZZ – oznacza symbol ewidencji; jeżeli stosowany jest stempel SAD, symbol ten należy wpisać po przystawieniu stempla przed graficznym symbolem „Merkurego”;
2) XXXXXX – oznacza kod urzędu/oddziału celnego;
3) YYYYYY – oznacza numer pozycji ewidencji;
4) RRRR – oznacza rok dokonania wpisu; elementu tego nie należy wpisywać w przypadku stosowania stempla SAD.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2016-03-02
1. Danym z poszczególnych dokumentów, które zostały zarejestrowane w ewidencjach, nadawane są numery ewidencyjne według wzoru: symbol ewidencji/kod jednostki administracji celnej/numer pozycji ewidencji/rok.
2. Funkcjonariusz celny, przyjmując dokumenty, na podstawie których dokonuje się wpisów w ewidencjach, wpisuje na nich pozycję ewidencji według wzoru ZZZ/XXXXXX/YYYYYY/RRRR, gdzie:
1) ZZZ – oznacza symbol ewidencji; jeżeli stosowany jest stempel SAD, symbol ten należy wpisać po przystawieniu stempla przed graficznym symbolem „Merkurego”;
2) XXXXXX – oznacza kod urzędu/oddziału celnego;
3) YYYYYY – oznacza numer pozycji ewidencji;
4) RRRR – oznacza rok dokonania wpisu; elementu tego nie należy wpisywać w przypadku stosowania stempla SAD.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-29 do 2015-12-31
1. Danym z poszczególnych dokumentów, które zostały zarejestrowane w ewidencjach, nadawane są numery ewidencyjne według wzoru: symbol ewidencji/kod jednostki administracji celnej/numer pozycji ewidencji/rok.
2. Funkcjonariusz celny, przyjmując dokumenty, na podstawie których dokonuje się wpisów w ewidencjach, wpisuje na nich pozycję ewidencji według wzoru ZZZ/XXXXXX/YYYYYY/RRRR, gdzie:
1) ZZZ – oznacza symbol ewidencji; jeżeli stosowany jest stempel SAD, symbol ten należy wpisać po przystawieniu stempla przed graficznym symbolem „Merkurego”;
2) XXXXXX – oznacza kod urzędu/oddziału celnego;
3) YYYYYY – oznacza numer pozycji ewidencji;
4) RRRR – oznacza rok dokonania wpisu; elementu tego nie należy wpisywać w przypadku stosowania stempla SAD.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-07-04 do 2014-12-28
1. Danym z poszczególnych dokumentów, które zostały zarejestrowane w ewidencjach, nadawane są numery ewidencyjne według wzoru: symbol ewidencji/kod jednostki administracji celnej/numer pozycji ewidencji/rok.
2. Funkcjonariusz celny, przyjmując dokumenty, na podstawie których dokonuje się wpisów w ewidencjach, wpisuje na nich pozycję ewidencji według wzoru ZZZ/XXXXXX/YYYYYY/RRRR, gdzie:
1) ZZZ – oznacza symbol ewidencji; jeżeli stosowany jest stempel SAD, symbol ten należy wpisać po przystawieniu stempla przed graficznym symbolem „Merkurego”;
2) XXXXXX – oznacza kod urzędu/oddziału celnego;
3) YYYYYY – oznacza numer pozycji ewidencji;
4) RRRR – oznacza rok dokonania wpisu; elementu tego nie należy wpisywać w przypadku stosowania stempla SAD.