Wersja obowiązująca od 2015-08-01 do 2015-10-01
1. W urzędach mogą być tworzone:
1) wewnętrzne komórki organizacyjne:
a) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym,
b) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym,
c) jednoosobowe stanowiska pracy;
2) zewnętrzne komórki organizacyjne – oddziały celne;
3) terenowe komórki organizacyjne wyodrębnione z komórek dozoru, z wyłączeniem możliwości ich tworzenia w miejscowościach, w których funkcjonują oddziały celne, komórek kontroli przedsiębiorców oraz komórek dochodzeniowo-śledczych.
2. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c, mogą działać jako samodzielne komórki organizacyjne albo wchodzić w skład referatu.
3. W oddziałach celnych mogą być tworzone:
1) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym;
2) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym;
3) jednoosobowe stanowiska pracy.
4. [38] Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 30 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników.
5. Referatami i oddziałami celnymi kierują wyznaczeni kierownicy, a sekcją kieruje osoba wyznaczona odpowiednio przez naczelnika urzędu albo kierownika oddziału celnego.
6. W przypadku oddziałów celnych, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 60 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników, kierownik oddziału celnego może kierować pracą oddziału przy pomocy jednego zastępcy kierownika oddziału celnego.
[38] § 15 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 53 Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym (Dz.U.M.F. poz. 50). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2015 r.
Wersja obowiązująca od 2015-08-01 do 2015-10-01
1. W urzędach mogą być tworzone:
1) wewnętrzne komórki organizacyjne:
a) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym,
b) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym,
c) jednoosobowe stanowiska pracy;
2) zewnętrzne komórki organizacyjne – oddziały celne;
3) terenowe komórki organizacyjne wyodrębnione z komórek dozoru, z wyłączeniem możliwości ich tworzenia w miejscowościach, w których funkcjonują oddziały celne, komórek kontroli przedsiębiorców oraz komórek dochodzeniowo-śledczych.
2. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c, mogą działać jako samodzielne komórki organizacyjne albo wchodzić w skład referatu.
3. W oddziałach celnych mogą być tworzone:
1) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym;
2) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym;
3) jednoosobowe stanowiska pracy.
4. [38] Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 30 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników.
5. Referatami i oddziałami celnymi kierują wyznaczeni kierownicy, a sekcją kieruje osoba wyznaczona odpowiednio przez naczelnika urzędu albo kierownika oddziału celnego.
6. W przypadku oddziałów celnych, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 60 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników, kierownik oddziału celnego może kierować pracą oddziału przy pomocy jednego zastępcy kierownika oddziału celnego.
[38] § 15 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 53 Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym (Dz.U.M.F. poz. 50). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-05-22 do 2015-07-31
1. W urzędach mogą być tworzone:
1) wewnętrzne komórki organizacyjne:
a) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym,
b) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym,
c) jednoosobowe stanowiska pracy;
2) zewnętrzne komórki organizacyjne – oddziały celne;
3) [5] terenowe komórki organizacyjne wyodrębnione z komórek dozoru, z wyłączeniem możliwości ich tworzenia w miejscowościach, w których funkcjonują oddziały celne, komórek kontroli przedsiębiorców oraz komórek dochodzeniowo-śledczych.
2. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c, mogą działać jako samodzielne komórki organizacyjne albo wchodzić w skład referatu.
3. W oddziałach celnych mogą być tworzone:
1) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym;
2) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym;
3) jednoosobowe stanowiska pracy.
4. Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach celnych, w których:
1) pełni służbę oraz jest zatrudnionych ponad 30 funkcjonariuszy celnych i pracowników;
2) służba lub praca nie są wykonywane w systemie zmianowym.
5. Referatami i oddziałami celnymi kierują wyznaczeni kierownicy, a sekcją kieruje osoba wyznaczona odpowiednio przez naczelnika urzędu albo kierownika oddziału celnego.
6. [6] W przypadku oddziałów celnych, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 60 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników, kierownik oddziału celnego może kierować pracą oddziału przy pomocy jednego zastępcy kierownika oddziału celnego.
[5] § 15 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 35 Ministra Finansów z dnia 22 maja 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym (Dz.U.M.F. poz. 36). Zmiana weszła w życie 22 maja 2015 r.
[6] § 15 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 35 Ministra Finansów z dnia 22 maja 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym (Dz.U.M.F. poz. 36). Zmiana weszła w życie 22 maja 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-19 do 2015-05-21 (DUMF2014.56 tekst jednolity)
1. W urzędach mogą być tworzone:
1) wewnętrzne komórki organizacyjne:
a) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym,
b) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym,
c) jednoosobowe stanowiska pracy;
2) zewnętrzne komórki organizacyjne – oddziały celne;
3) terenowe komórki organizacyjne wyodrębnione z komórek dozoru, kontroli przedsiębiorców oraz dochodzeniowo-śledczych.
2. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c, mogą działać jako samodzielne komórki organizacyjne albo wchodzić w skład referatu.
3. W oddziałach celnych mogą być tworzone:
1) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym;
2) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym;
3) jednoosobowe stanowiska pracy.
4. Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach celnych, w których:
1) pełni służbę oraz jest zatrudnionych ponad 30 funkcjonariuszy celnych i pracowników;
2) służba lub praca nie są wykonywane w systemie zmianowym.
5. Referatami i oddziałami celnymi kierują wyznaczeni kierownicy, a sekcją kieruje osoba wyznaczona odpowiednio przez naczelnika urzędu albo kierownika oddziału celnego.
6. W przypadku oddziałów celnych, w których pełni służbę oraz jest zatrudnionych ponad 80 funkcjonariuszy celnych i pracowników, kierownik oddziału celnego może kierować pracą oddziału przy pomocy jednego zastępcy kierownika.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-01 do 2014-12-18
1. W urzędach mogą być tworzone:
1) wewnętrzne komórki organizacyjne:
a) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym,
b) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym,
c) jednoosobowe stanowiska pracy;
2) zewnętrzne komórki organizacyjne – oddziały celne;
3) terenowe komórki organizacyjne wyodrębnione z komórek dozoru, kontroli przedsiębiorców oraz dochodzeniowo-śledczych.
2. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c, mogą działać jako samodzielne komórki organizacyjne albo wchodzić w skład referatu.
3. W oddziałach celnych mogą być tworzone:
1) referaty – składające się z co najmniej 5 osób, włącznie z kierującym;
2) sekcje – składające się z co najmniej 2 osób, włącznie z kierującym;
3) jednoosobowe stanowiska pracy.
4. Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach celnych, w których:
1) pełni służbę oraz jest zatrudnionych ponad 30 funkcjonariuszy celnych i pracowników;
2) służba lub praca nie są wykonywane w systemie zmianowym.
5. Referatami i oddziałami celnymi kierują wyznaczeni kierownicy, a sekcją kieruje osoba wyznaczona odpowiednio przez naczelnika urzędu albo kierownika oddziału celnego.
6. W przypadku oddziałów celnych, w których pełni służbę oraz jest zatrudnionych ponad 80 funkcjonariuszy celnych i pracowników, kierownik oddziału celnego może kierować pracą oddziału przy pomocy jednego zastępcy kierownika.