Wersja obowiązująca od 2024-09-06 (M.P.2024.806 tekst jednolity)
[Wnoszenie projektu dokumentu rządowego oraz wniosek o jego rozpatrzenie] 1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) (uchylony);
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
2a) w przypadku projektu ustawy opracowanego przez podmiot, o którym mowa w § 25aa ust. 1, informację o opracowaniu projektu ustawy przez ten podmiot wraz z wskazaniem nazwy podmiotu;
2b) informację o zgodności projektu z wpisem do właściwego wykazu prac, a w przypadku niezgodności z wpisem – uzasadnienie wprowadzonych zmian;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów;
7) informację o skierowaniu projektu do rozpatrzenia w wyniku zalecenia, w przypadku, o którym mowa w § 76 ust. 2, i opis zmian wprowadzonych w projekcie wykraczających poza zakres ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona zgodnie z § 42 ust. 2, 4 albo 6, wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie lub mającej służyć stosowaniu prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie lub mającego służyć stosowaniu prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty podstawowych aktów wykonawczych, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej lub mającej służyć stosowaniu tego prawa – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
Wersja obowiązująca od 2024-09-06 (M.P.2024.806 tekst jednolity)
[Wnoszenie projektu dokumentu rządowego oraz wniosek o jego rozpatrzenie] 1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) (uchylony);
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
2a) w przypadku projektu ustawy opracowanego przez podmiot, o którym mowa w § 25aa ust. 1, informację o opracowaniu projektu ustawy przez ten podmiot wraz z wskazaniem nazwy podmiotu;
2b) informację o zgodności projektu z wpisem do właściwego wykazu prac, a w przypadku niezgodności z wpisem – uzasadnienie wprowadzonych zmian;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów;
7) informację o skierowaniu projektu do rozpatrzenia w wyniku zalecenia, w przypadku, o którym mowa w § 76 ust. 2, i opis zmian wprowadzonych w projekcie wykraczających poza zakres ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona zgodnie z § 42 ust. 2, 4 albo 6, wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie lub mającej służyć stosowaniu prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie lub mającego służyć stosowaniu prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty podstawowych aktów wykonawczych, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej lub mającej służyć stosowaniu tego prawa – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-08-20 do 2024-09-05
[Wnoszenie projektu dokumentu rządowego oraz wniosek o jego rozpatrzenie] 1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) (uchylony);
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
2a) w przypadku projektu ustawy opracowanego przez podmiot, o którym mowa w § 25aa ust. 1, informację o opracowaniu projektu ustawy przez ten podmiot wraz z wskazaniem nazwy podmiotu;
2b) [20] informację o zgodności projektu z wpisem do właściwego wykazu prac, a w przypadku niezgodności z wpisem – uzasadnienie wprowadzonych zmian;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów;
7) [21] informację o skierowaniu projektu do rozpatrzenia w wyniku zalecenia, w przypadku, o którym mowa w § 76 ust. 2, i opis zmian wprowadzonych w projekcie wykraczających poza zakres ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona zgodnie z § 42 ust. 2, 4 albo 6, wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy lub mającej służyć stosowaniu [22] prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie lub mającego służyć stosowaniu [23] prawa Unii Europejskiej;
7) [24] jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty podstawowych aktów wykonawczych, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej lub mającej służyć stosowaniu tego prawa – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
[20] § 60 ust. 2 pkt 2b dodany przez § 1 pkt 15 lit. a) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
[21] § 60 ust. 2 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 15 lit. a) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
[22] § 60 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 lit. b) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
[23] § 60 ust. 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 lit. b) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
[24] § 60 ust. 3 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 lit. b) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-14 do 2024-08-19 (M.P.2022.348 tekst jednolity)
[Wnoszenie projektu dokumentu rządowego oraz wniosek o jego rozpatrzenie] 1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) (uchylony);
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
2a) w przypadku projektu ustawy opracowanego przez podmiot, o którym mowa w § 25aa ust. 1, informację o opracowaniu projektu ustawy przez ten podmiot wraz z wskazaniem nazwy podmiotu;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona zgodnie z § 42 ust. 2, 4 albo 6, wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty takich aktów o podstawowym znaczeniu dla proponowanej regulacji, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-12-04 do 2022-03-13
[Wnoszenie projektu dokumentu rządowego oraz wniosek o jego rozpatrzenie ] 1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) [21] (uchylony)
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
2a) [22] w przypadku projektu ustawy opracowanego przez podmiot, o którym mowa w § 25aa ust. 1, informację o opracowaniu projektu ustawy przez ten podmiot wraz z wskazaniem nazwy podmiotu;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) [23] opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona zgodnie z § 42 ust. 2, 4 albo 6, wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty takich aktów o podstawowym znaczeniu dla proponowanej regulacji, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
[21] § 60 ust. 2 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 18 lit. a) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
[22] § 60 ust. 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 18 lit. a) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
[23] § 60 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. b) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-27 do 2020-12-03 (M.P.2016.1006 tekst jednolity)
[Wnoszenie projektu dokumentu rządowego oraz wniosek o jego rozpatrzenie ] 1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) w przypadku projektu ustawy opracowanego na podstawie założeń projektu ustawy – informację o dacie przyjęcia założeń przez Radę Ministrów;
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej i stanowisko organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty takich aktów o podstawowym znaczeniu dla proponowanej regulacji, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-22 do 2016-10-26
1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) [20] w przypadku projektu ustawy opracowanego na podstawie założeń projektu ustawy – informację o dacie przyjęcia założeń przez Radę Ministrów;
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej i stanowisko organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty takich aktów o podstawowym znaczeniu dla proponowanej regulacji, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.
[20] § 60 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 uchwały nr 62 Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 494). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2016-06-21
1. Projekt dokumentu rządowego wnosi się do rozpatrzenia za pośrednictwem Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów.
2. Wniosek o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego powinien, w sposób możliwie zwięzły, określać jego istotę i cel oraz wskazywać inne okoliczności mające istotny wpływ na podjęcie rozstrzygnięcia lub wyrażenie opinii przez Stały Komitet Rady Ministrów, a także przedstawiać:
1) w przypadku projektu ustawy – informację o opracowaniu projektu na podstawie założeń projektu ustawy albo bez uprzedniego przyjęcia założeń;
2) informację o pozycji projektu dokumentu rządowego we właściwym wykazie prac legislacyjnych lub wykazie prac programowych Rady Ministrów oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu, jeżeli termin został określony;
3) w przypadku projektu dokumentu rządowego, do którego nie jest sporządzana OSR, informację o przewidywanych skutkach społeczno-gospodarczych projektu, w tym o jego wpływie na sektor finansów publicznych;
4) informację o wynikach przeprowadzonych uzgodnień;
5) informację o stanowisku organu wnioskującego wobec opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
6) informację na temat ustaleń właściwych komitetów.
3. Do wniosku o rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego przez Stały Komitet Rady Ministrów dołącza się:
1) tekst projektu wraz z jego uzasadnieniem, w tym OSR;
2) protokół rozbieżności, zestawienie uwag, o którym mowa w § 50 ust. 3, oraz raport z konsultacji;
3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej i stanowisko organu wnioskującego w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;
4) opinię Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów wraz ze stanowiskiem organu wnioskującego;
5) tabelę zgodności, odwróconą tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
6) tabelę zgodności oraz wyjaśnienie terminu wejścia w życie – w przypadku projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej;
7) jeżeli projekt ustawy przewiduje wydanie aktów wykonawczych – projekty takich aktów o podstawowym znaczeniu dla proponowanej regulacji, a w przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej – projekty aktów wykonawczych, których obowiązek wydania przewiduje projekt ustawy;
8) opinie, analizy i inne materiały wymagane lub niezbędne ze względu na przedmiot projektu.