Wersja obowiązująca od 2024-09-06 (M.P.2024.806 tekst jednolity)
[Czynności w ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego] 1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32. Przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
2. W ramach uzgodnień projektu ustawy albo projektu rozporządzenia mających na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej lub mających służyć stosowaniu tego prawa, minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
3. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie lub mającej służyć stosowaniu prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
4. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2 minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
5. Wystąpienie, o którym mowa w ust. 4, zawiera uzasadnienie obejmujące wskazanie zagadnienia lub przepisów projektu, które wymagają dokonania oceny, oraz powodów, dla których powstały wątpliwości co do ich zgodności z prawem Unii Europejskiej.
6. Minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej może przedstawić opinię o zgodności z prawem Unii Europejskiej projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2, z własnej inicjatywy.
Wersja obowiązująca od 2024-09-06 (M.P.2024.806 tekst jednolity)
[Czynności w ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego] 1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32. Przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
2. W ramach uzgodnień projektu ustawy albo projektu rozporządzenia mających na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej lub mających służyć stosowaniu tego prawa, minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
3. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie lub mającej służyć stosowaniu prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
4. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2 minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
5. Wystąpienie, o którym mowa w ust. 4, zawiera uzasadnienie obejmujące wskazanie zagadnienia lub przepisów projektu, które wymagają dokonania oceny, oraz powodów, dla których powstały wątpliwości co do ich zgodności z prawem Unii Europejskiej.
6. Minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej może przedstawić opinię o zgodności z prawem Unii Europejskiej projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2, z własnej inicjatywy.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-08-20 do 2024-09-05
[Czynności w ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego] 1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32. Przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
2. W ramach uzgodnień projektu ustawy albo projektu rozporządzenia mających na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej lub mających służyć stosowaniu tego prawa, [16] minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
3. W przypadku projektu ustawy lub mającej służyć stosowaniu [17] prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
4. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2 minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
5. Wystąpienie, o którym mowa w ust. 4, zawiera uzasadnienie obejmujące wskazanie zagadnienia lub przepisów projektu, które wymagają dokonania oceny, oraz powodów, dla których powstały wątpliwości co do ich zgodności z prawem Unii Europejskiej.
6. Minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej może przedstawić opinię o zgodności z prawem Unii Europejskiej projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2, z własnej inicjatywy.
[16] § 42 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 lit. a) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
[17] § 42 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 lit. b) uchwały nr 90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 sierpnia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-14 do 2024-08-19 (M.P.2022.348 tekst jednolity)
[Czynności w ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego] 1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32. Przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
2. W ramach uzgodnień projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej albo projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej, minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
3. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
4. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2 minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
5. Wystąpienie, o którym mowa w ust. 4, zawiera uzasadnienie obejmujące wskazanie zagadnienia lub przepisów projektu, które wymagają dokonania oceny, oraz powodów, dla których powstały wątpliwości co do ich zgodności z prawem Unii Europejskiej.
6. Minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej może przedstawić opinię o zgodności z prawem Unii Europejskiej projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2, z własnej inicjatywy.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-12-04 do 2022-03-13
[Czynności w ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego] [17] 1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32. Przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
2. W ramach uzgodnień projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej albo projektu rozporządzenia mającego na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej, minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
3. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
4. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2 minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
5. Wystąpienie, o którym mowa w ust. 4, zawiera uzasadnienie obejmujące wskazanie zagadnienia lub przepisów projektu, które wymagają dokonania oceny, oraz powodów, dla których powstały wątpliwości co do ich zgodności z prawem Unii Europejskiej.
6. Minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej może przedstawić opinię o zgodności z prawem Unii Europejskiej projektu aktu normatywnego innego niż wymieniony w ust. 2, z własnej inicjatywy.
[17] § 42 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-27 do 2020-12-03 (M.P.2016.1006 tekst jednolity)
[Czynności w ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego ] 1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego:
1) koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32; przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio;
2) minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
2. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
3. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż ustawa lub rozporządzenie opinię, o której mowa w ust. 1 pkt 2, przedstawia się, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-22 do 2016-10-26
1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego:
1) [18] koordynator OSR zajmuje stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że ocena została dokonana zgodnie z § 32; przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio;
2) minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
2. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
3. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż ustawa lub rozporządzenie opinię, o której mowa w ust. 1 pkt 2, przedstawia się, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
[18] § 42 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 uchwały nr 62 Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 494). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2016-06-21
1. W ramach uzgodnień projektu aktu normatywnego:
1) Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zajmuje dodatkowo stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji publicznych i opiniowania projektu, chyba że jej ocena została dokonana zgodnie z § 32; przepis § 33 ust. 1 stosuje się odpowiednio;
2) minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej przedstawia dodatkowo opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej.
2. W przypadku projektu ustawy mającej na celu wdrożenie prawa Unii Europejskiej w opinii, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wskazuje się również regulacje projektu, które wykraczają poza ten cel.
3. W przypadku projektu aktu normatywnego innego niż ustawa lub rozporządzenie opinię, o której mowa w ust. 1 pkt 2, przedstawia się, jeżeli wystąpi o to organ wnioskujący, Prezes Rządowego Centrum Legislacji lub Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.