Wersja obowiązująca od 2024-09-06 (M.P.2024.806 tekst jednolity)
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
2a) informacje o wynikach analiz możliwości osiągnięcia celu projektu za pomocą innych środków;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców, a zwłaszcza mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
d) sytuację ekonomiczną i społeczną rodziny, a także osób niepełnosprawnych oraz osób starszych;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
2a. OSR projektu aktu normatywnego, który określa zasady podejmowania, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej, zawiera także:
1) wyniki analizy zgodności projektu z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236 i 1222);
2) informację o zastosowaniu proporcjonalnych ograniczeń obowiązków administracyjnych wobec przedsiębiorców albo uzasadnienie braku możliwości zastosowania takich ograniczeń, o których mowa w art. 68 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
3. OSR projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wersja obowiązująca od 2024-09-06 (M.P.2024.806 tekst jednolity)
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
2a) informacje o wynikach analiz możliwości osiągnięcia celu projektu za pomocą innych środków;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców, a zwłaszcza mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
d) sytuację ekonomiczną i społeczną rodziny, a także osób niepełnosprawnych oraz osób starszych;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
2a. OSR projektu aktu normatywnego, który określa zasady podejmowania, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej, zawiera także:
1) wyniki analizy zgodności projektu z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236 i 1222);
2) informację o zastosowaniu proporcjonalnych ograniczeń obowiązków administracyjnych wobec przedsiębiorców albo uzasadnienie braku możliwości zastosowania takich ograniczeń, o których mowa w art. 68 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
3. OSR projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-14 do 2024-09-05 (M.P.2022.348 tekst jednolity)
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
2a) informacje o wynikach analiz możliwości osiągnięcia celu projektu za pomocą innych środków;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców, a zwłaszcza mikro-przedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
d) sytuację ekonomiczną i społeczną rodziny, a także osób niepełnosprawnych oraz osób starszych;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
2a. OSR projektu aktu normatywnego, który określa zasady podejmowania, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej, zawiera także:
1) wyniki analizy zgodności projektu z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 i 2105 oraz z 2022 r. poz. 24);
2) informację o zastosowaniu proporcjonalnych ograniczeń obowiązków administracyjnych wobec przedsiębiorców albo uzasadnienie braku możliwości zastosowania takich ograniczeń, o których mowa w art. 68 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
3. OSR projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-12-04 do 2022-03-13
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. [8] Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego założeń stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
2a) informacje o wynikach analiz możliwości osiągnięcia celu projektu za pomocą innych środków;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców, a zwłaszcza mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
d) sytuację ekonomiczną i społeczną rodziny, a także osób niepełnosprawnych oraz osób starszych;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
2a. OSR projektu aktu normatywnego, który określa zasady podejmowania, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej, zawiera także:
1) wyniki analizy zgodności projektu z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646, 1479, 1629, 1633 i 2212);
2) informację o zastosowaniu proporcjonalnych ograniczeń obowiązków administracyjnych wobec przedsiębiorców albo uzasadnienie braku możliwości zastosowania takich ograniczeń, o których mowa w art. 68 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
3. OSR projektu ustawy zawiera także: [9]
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. [10] OSR, projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
[8] § 28 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
[9] § 28 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
[10] § 28 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-05 do 2020-12-03
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego oraz odrębną część projektu założeń projektu ustawy stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
2a) [6] informacje o wynikach analiz możliwości osiągnięcia celu projektu za pomocą innych środków;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) [7] konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców, a zwłaszcza mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
d) sytuację ekonomiczną i społeczną rodziny, a także osób niepełnosprawnych oraz osób starszych;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
2a. [8] OSR projektu aktu normatywnego, który określa zasady podejmowania, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej, zawiera także:
1) wyniki analizy zgodności projektu z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646, 1479, 1629, 1633 i 2212);
2) informację o zastosowaniu proporcjonalnych ograniczeń obowiązków administracyjnych wobec przedsiębiorców albo uzasadnienie braku możliwości zastosowania takich ograniczeń, o których mowa w art. 68 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
3. OSR projektu założeń projektu ustawy oraz projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu założeń projektu ustawy, projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
[6] § 28 ust. 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) uchwały nr 10 Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 137). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2019 r.
[7] § 28 ust. 2 pkt 3 lit c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) uchwały nr 10 Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 137). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2019 r.
[8] § 28 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) uchwały nr 10 Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 137). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-03-12 do 2019-02-04
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego oraz odrębną część projektu założeń projektu ustawy stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców,
d) [1] sytuację ekonomiczną i społeczną rodziny, a także osób niepełnosprawnych oraz osób starszych;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
3. OSR projektu założeń projektu ustawy oraz projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu założeń projektu ustawy, projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
[1] § 28 ust. 2 pkt 3 lit. d) dodana przez § 1 uchwały nr 43 Rady Ministrów z dnia 1 marca 2018 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 278). Zmiana weszła w życie 12 marca 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-27 do 2018-03-11 (M.P.2016.1006 tekst jednolity)
[Ocena skutków regulacji „OSR”] 1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego oraz odrębną część projektu założeń projektu ustawy stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
3. OSR projektu założeń projektu ustawy oraz projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu założeń projektu ustawy, projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-22 do 2016-10-26
1. [7] Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego oraz odrębną część projektu założeń projektu ustawy stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz wpływu projektu [8] na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
3. [9] OSR projektu założeń projektu ustawy oraz projektu ustawy zawiera także:
1) zidentyfikowanie rozwiązywanego problemu;
2) określenie celu i istoty interwencji;
3) porównanie z rozwiązaniami przyjętymi w innych krajach.
4. OSR projektu założeń projektu ustawy, projektu ustawy [10] albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
[7] § 28 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) uchwały nr 62 Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 494). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2016 r.
[8] § 28 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) uchwały nr 62 Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 494). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2016 r.
[9] § 28 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) uchwały nr 62 Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 494). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2016 r.
[10] § 28 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. d) uchwały nr 62 Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 494). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2016-06-21
1. Odrębną część uzasadnienia projektu aktu normatywnego stanowi ocena skutków regulacji, która przedstawia wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych aktu normatywnego, o której mowa w § 24 ust. 3, zwana dalej „OSR”.
2. OSR zawiera w szczególności:
1) wskazanie podmiotów, na które oddziałuje projektowany akt normatywny;
2) informacje o konsultacjach przeprowadzonych przed opracowaniem projektu, a także o zakresie konsultacji publicznych i opiniowania projektu, w tym o obowiązku zasięgnięcia opinii określonych podmiotów wynikającym z przepisów odrębnych;
3) przedstawienie wyników analizy wpływu projektowanego aktu normatywnego na podmioty, o których mowa w pkt 1, oraz na istotne obszary oddziaływania, w szczególności na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorców;
4) wskazanie źródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego;
5) wskazanie źródeł danych i przyjętych do obliczeń założeń.
3. OSR projektu ustawy zawiera także informacje umożliwiające porównanie z danymi zawartymi w teście regulacyjnym, o którym mowa w § 102 i § 128.
4. OSR projektu ustawy albo projektu rozporządzenia, który nie jest przedstawiany do konsultacji publicznych, zawiera wskazanie przyczyn rezygnacji z prowadzenia konsultacji publicznych.
5. OSR przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.