history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-03-04

§ 3. 1. System teleinformatyczny umożliwia w szczególności:

1) wprowadzenie i przechowywanie danych o terytorialnym zasięgu działania komisarzy wyborczych;

2) wprowadzenie i przechowywanie danych o urzędnikach wyborczych powołanych w poszczególnych gminach;

3) wprowadzenie, przechowywanie i aktualizację danych o komitetach wyborczych, listach kandydatów i kandydatach na radnych oraz o kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;

4) weryfikację danych, o których mowa w pkt 3, w szczególności w zakresie naruszenia zakazu kandydowania w wyborach członków komisji wyborczych, zakazu wielokrotnego kandydowania, jak i posiadania praw wyborczych;

5) pomoc w nadawaniu numerów listom kandydatów;

6) wprowadzenie i przechowywanie danych o okręgach wyborczych i obwodach głosowania oraz o składach terytorialnych i obwodowych komisji wyborczych;

7) pobranie z Centralnego Rejestru Wyborców oraz przechowywanie danych o liczbie mieszkańców oraz wyborców, o liczbie sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz o liczbie wysłanych pakietów wyborczych, a także wspomaganie użytkowników w przygotowaniu tych pakietów;

8) przygotowanie danych do składu obwieszczeń o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych i o zarejestrowanych kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz danych niezbędnych do sporządzenia kart do głosowania;

9) druk formularzy protokołów głosowania w obwodzie dla właściwej obwodowej komisji wyborczej;

10) przekazanie, w trakcie głosowania, danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania ujętych w spisach wyborców oraz o liczbie kart do głosowania wydanych wyborcom w stałych obwodach głosowania;

11) wprowadzenie wszystkich danych zawartych w projektach protokołów głosowania w obwodzie;

12) wydruk projektów protokołów głosowania w obwodzie z ewentualnym zestawieniem błędów oraz raportem ostrzeżeń, ułatwiającymi sprawdzenie poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodzie, a w szczególności zgodności arytmetycznej danych;

13) wprowadzenie danych z podpisanych protokołów głosowania w obwodzie do sieci elektronicznego przekazywania danych;

14) zapisanie danych z protokołów głosowania w obwodzie w postaci pliku na elektronicznym nośniku danych w przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do sieci elektronicznego przekazywania danych;

15) potwierdzenie przez koordynatora gminnego (miejskiego, dzielnicowego) oraz powiatowego ds. informatyki zgodności danych elektronicznych otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z protokołami [1] głosowania w obwodzie przekazanymi przez tę obwodową komisję wyborczą;

16) weryfikację i zatwierdzenie danych z protokołów głosowania w obwodzie na poziomie właściwego komisarza wyborczego;

17) sporządzenie, w formie wydruków, projektów zestawień wyników głosowania i projektów protokołów z wyborów;

18) zatwierdzenie danych z protokołów z wyborów na poziomie właściwego komisarza wyborczego;

19) gromadzenie i przekazywanie skanów protokołów głosowania w obwodzie, zestawień wyników głosowania oraz protokołów z wyborów;

20) sporządzenie przez komisarza wyborczego o charakterze ogólnowojewódzkim projektu obwieszczenia o wynikach wyborów do rad oraz o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa;

21) sporządzenie wyciągów, o których mowa w art. 169 Kodeksu wyborczego;

22) sporządzenie projektów obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej o wynikach wyborów do rad na obszarze kraju oraz o zbiorczych wynikach wyborów wójtów na obszarze kraju;

23) przygotowanie zaświadczeń o wyborze dla radnych oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;

24) przechowywanie danych zawartych w protokołach głosowania w obwodach, w okręgach wyborczych, na poziomie jednostki samorządu terytorialnego, na poziomie właściwości komisarza wyborczego i w skali kraju.

2. System teleinformatyczny umożliwia komisarzowi wyborczemu nadzór nad poprawnością ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów przez komisje wyborcze z obszaru jego właściwości terytorialnej.

3. System teleinformatyczny zapewnia wgląd Państwowej Komisji Wyborczej we wszystkie wprowadzone do niego dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników, a komisarzowi wyborczemu w dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników z całego obszaru właściwości terytorialnej.

4. System teleinformatyczny zapewnia wprowadzenie danych do sieci elektronicznego przekazywania danych oraz ich przesyłanie, z zapewnieniem bezpieczeństwa komunikacji i autoryzacji oraz poprawności i integralności przekazanych danych.

5. W systemie teleinformatycznym prowadzona jest ewidencja osób posiadających dostęp do niego oraz ich uprawnień.

[1] § 3 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 uchwały nr 101/2024 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 4 marca 2024 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków oraz sposobu pomocniczego wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. (M.P. poz. 277). Zmiana weszła w życie 4 marca 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-03-04

§ 3. 1. System teleinformatyczny umożliwia w szczególności:

1) wprowadzenie i przechowywanie danych o terytorialnym zasięgu działania komisarzy wyborczych;

2) wprowadzenie i przechowywanie danych o urzędnikach wyborczych powołanych w poszczególnych gminach;

3) wprowadzenie, przechowywanie i aktualizację danych o komitetach wyborczych, listach kandydatów i kandydatach na radnych oraz o kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;

4) weryfikację danych, o których mowa w pkt 3, w szczególności w zakresie naruszenia zakazu kandydowania w wyborach członków komisji wyborczych, zakazu wielokrotnego kandydowania, jak i posiadania praw wyborczych;

5) pomoc w nadawaniu numerów listom kandydatów;

6) wprowadzenie i przechowywanie danych o okręgach wyborczych i obwodach głosowania oraz o składach terytorialnych i obwodowych komisji wyborczych;

7) pobranie z Centralnego Rejestru Wyborców oraz przechowywanie danych o liczbie mieszkańców oraz wyborców, o liczbie sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz o liczbie wysłanych pakietów wyborczych, a także wspomaganie użytkowników w przygotowaniu tych pakietów;

8) przygotowanie danych do składu obwieszczeń o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych i o zarejestrowanych kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz danych niezbędnych do sporządzenia kart do głosowania;

9) druk formularzy protokołów głosowania w obwodzie dla właściwej obwodowej komisji wyborczej;

10) przekazanie, w trakcie głosowania, danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania ujętych w spisach wyborców oraz o liczbie kart do głosowania wydanych wyborcom w stałych obwodach głosowania;

11) wprowadzenie wszystkich danych zawartych w projektach protokołów głosowania w obwodzie;

12) wydruk projektów protokołów głosowania w obwodzie z ewentualnym zestawieniem błędów oraz raportem ostrzeżeń, ułatwiającymi sprawdzenie poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodzie, a w szczególności zgodności arytmetycznej danych;

13) wprowadzenie danych z podpisanych protokołów głosowania w obwodzie do sieci elektronicznego przekazywania danych;

14) zapisanie danych z protokołów głosowania w obwodzie w postaci pliku na elektronicznym nośniku danych w przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do sieci elektronicznego przekazywania danych;

15) potwierdzenie przez koordynatora gminnego (miejskiego, dzielnicowego) oraz powiatowego ds. informatyki zgodności danych elektronicznych otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z protokołami [1] głosowania w obwodzie przekazanymi przez tę obwodową komisję wyborczą;

16) weryfikację i zatwierdzenie danych z protokołów głosowania w obwodzie na poziomie właściwego komisarza wyborczego;

17) sporządzenie, w formie wydruków, projektów zestawień wyników głosowania i projektów protokołów z wyborów;

18) zatwierdzenie danych z protokołów z wyborów na poziomie właściwego komisarza wyborczego;

19) gromadzenie i przekazywanie skanów protokołów głosowania w obwodzie, zestawień wyników głosowania oraz protokołów z wyborów;

20) sporządzenie przez komisarza wyborczego o charakterze ogólnowojewódzkim projektu obwieszczenia o wynikach wyborów do rad oraz o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa;

21) sporządzenie wyciągów, o których mowa w art. 169 Kodeksu wyborczego;

22) sporządzenie projektów obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej o wynikach wyborów do rad na obszarze kraju oraz o zbiorczych wynikach wyborów wójtów na obszarze kraju;

23) przygotowanie zaświadczeń o wyborze dla radnych oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;

24) przechowywanie danych zawartych w protokołach głosowania w obwodach, w okręgach wyborczych, na poziomie jednostki samorządu terytorialnego, na poziomie właściwości komisarza wyborczego i w skali kraju.

2. System teleinformatyczny umożliwia komisarzowi wyborczemu nadzór nad poprawnością ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów przez komisje wyborcze z obszaru jego właściwości terytorialnej.

3. System teleinformatyczny zapewnia wgląd Państwowej Komisji Wyborczej we wszystkie wprowadzone do niego dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników, a komisarzowi wyborczemu w dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników z całego obszaru właściwości terytorialnej.

4. System teleinformatyczny zapewnia wprowadzenie danych do sieci elektronicznego przekazywania danych oraz ich przesyłanie, z zapewnieniem bezpieczeństwa komunikacji i autoryzacji oraz poprawności i integralności przekazanych danych.

5. W systemie teleinformatycznym prowadzona jest ewidencja osób posiadających dostęp do niego oraz ich uprawnień.

[1] § 3 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 uchwały nr 101/2024 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 4 marca 2024 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków oraz sposobu pomocniczego wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. (M.P. poz. 277). Zmiana weszła w życie 4 marca 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-02-07 do 2024-03-03

§ 3. 1. System teleinformatyczny umożliwia w szczególności:

1) wprowadzenie i przechowywanie danych o terytorialnym zasięgu działania komisarzy wyborczych;

2) wprowadzenie i przechowywanie danych o urzędnikach wyborczych powołanych w poszczególnych gminach;

3) wprowadzenie, przechowywanie i aktualizację danych o komitetach wyborczych, listach kandydatów i kandydatach na radnych oraz o kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;

4) weryfikację danych, o których mowa w pkt 3, w szczególności w zakresie naruszenia zakazu kandydowania w wyborach członków komisji wyborczych, zakazu wielokrotnego kandydowania, jak i posiadania praw wyborczych;

5) pomoc w nadawaniu numerów listom kandydatów;

6) wprowadzenie i przechowywanie danych o okręgach wyborczych i obwodach głosowania oraz o składach terytorialnych i obwodowych komisji wyborczych;

7) pobranie z Centralnego Rejestru Wyborców oraz przechowywanie danych o liczbie mieszkańców oraz wyborców, o liczbie sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz o liczbie wysłanych pakietów wyborczych, a także wspomaganie użytkowników w przygotowaniu tych pakietów;

8) przygotowanie danych do składu obwieszczeń o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych i o zarejestrowanych kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz danych niezbędnych do sporządzenia kart do głosowania;

9) druk formularzy protokołów głosowania w obwodzie dla właściwej obwodowej komisji wyborczej;

10) przekazanie, w trakcie głosowania, danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania ujętych w spisach wyborców oraz o liczbie kart do głosowania wydanych wyborcom w stałych obwodach głosowania;

11) wprowadzenie wszystkich danych zawartych w projektach protokołów głosowania w obwodzie;

12) wydruk projektów protokołów głosowania w obwodzie z ewentualnym zestawieniem błędów oraz raportem ostrzeżeń, ułatwiającymi sprawdzenie poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodzie, a w szczególności zgodności arytmetycznej danych;

13) wprowadzenie danych z podpisanych protokołów głosowania w obwodzie do sieci elektronicznego przekazywania danych;

14) zapisanie danych z protokołów głosowania w obwodzie w postaci pliku na elektronicznym nośniku danych w przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do sieci elektronicznego przekazywania danych;

15) potwierdzenie przez koordynatora gminnego (miejskiego, dzielnicowego) oraz powiatowego ds. informatyki zgodności danych elektronicznych otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z kopiami protokołów głosowania w obwodzie przekazanymi przez tę obwodową komisję wyborczą;

16) weryfikację i zatwierdzenie danych z protokołów głosowania w obwodzie na poziomie właściwego komisarza wyborczego;

17) sporządzenie, w formie wydruków, projektów zestawień wyników głosowania i projektów protokołów z wyborów;

18) zatwierdzenie danych z protokołów z wyborów na poziomie właściwego komisarza wyborczego;

19) gromadzenie i przekazywanie skanów protokołów głosowania w obwodzie, zestawień wyników głosowania oraz protokołów z wyborów;

20) sporządzenie przez komisarza wyborczego o charakterze ogólnowojewódzkim projektu obwieszczenia o wynikach wyborów do rad oraz o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa;

21) sporządzenie wyciągów, o których mowa w art. 169 Kodeksu wyborczego;

22) sporządzenie projektów obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej o wynikach wyborów do rad na obszarze kraju oraz o zbiorczych wynikach wyborów wójtów na obszarze kraju;

23) przygotowanie zaświadczeń o wyborze dla radnych oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;

24) przechowywanie danych zawartych w protokołach głosowania w obwodach, w okręgach wyborczych, na poziomie jednostki samorządu terytorialnego, na poziomie właściwości komisarza wyborczego i w skali kraju.

2. System teleinformatyczny umożliwia komisarzowi wyborczemu nadzór nad poprawnością ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów przez komisje wyborcze z obszaru jego właściwości terytorialnej.

3. System teleinformatyczny zapewnia wgląd Państwowej Komisji Wyborczej we wszystkie wprowadzone do niego dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników, a komisarzowi wyborczemu w dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników z całego obszaru właściwości terytorialnej.

4. System teleinformatyczny zapewnia wprowadzenie danych do sieci elektronicznego przekazywania danych oraz ich przesyłanie, z zapewnieniem bezpieczeństwa komunikacji i autoryzacji oraz poprawności i integralności przekazanych danych.

5. W systemie teleinformatycznym prowadzona jest ewidencja osób posiadających dostęp do niego oraz ich uprawnień.