Wersja obowiązująca od 2024-10-26
1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4) Centrum Informacyjne Rządu;
5) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7) (uchylony)
8) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10) Departament Nadzoru i Kontroli;
11) Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
11a) [1] Departament Planowania i Koordynacji Odbudowy;
12) Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13) Departament Polityki Senioralnej;
14) Departament Prawa Unii Europejskiej;
15) Departament Prawny;
16) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17) Departament Służby Cywilnej;
18) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19) Departament Spraw Parlamentarnych;
20) Departament do spraw Równego Traktowania;
21) Departament Spraw Zagranicznych;
22) Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
22a) [2] Departament Współpracy i Monitoringu Odbudowy;
23) (uchylony)
24) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25) Biuro Dyrektora Generalnego;
26) Biuro Informatyki;
27) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28) Biuro Ochrony.
2. Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.
[1] § 8 ust. 1 pkt 11a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 107 Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 904). Zmiana weszła w życie 26 października 2024 r.
[2] § 8 ust. 1 pkt 22a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 107 Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 904). Zmiana weszła w życie 26 października 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-10-26
1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4) Centrum Informacyjne Rządu;
5) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7) (uchylony)
8) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10) Departament Nadzoru i Kontroli;
11) Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
11a) [1] Departament Planowania i Koordynacji Odbudowy;
12) Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13) Departament Polityki Senioralnej;
14) Departament Prawa Unii Europejskiej;
15) Departament Prawny;
16) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17) Departament Służby Cywilnej;
18) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19) Departament Spraw Parlamentarnych;
20) Departament do spraw Równego Traktowania;
21) Departament Spraw Zagranicznych;
22) Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
22a) [2] Departament Współpracy i Monitoringu Odbudowy;
23) (uchylony)
24) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25) Biuro Dyrektora Generalnego;
26) Biuro Informatyki;
27) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28) Biuro Ochrony.
2. Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.
[1] § 8 ust. 1 pkt 11a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 107 Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 904). Zmiana weszła w życie 26 października 2024 r.
[2] § 8 ust. 1 pkt 22a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 107 Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 904). Zmiana weszła w życie 26 października 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-10-02 do 2024-10-25
1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4) Centrum Informacyjne Rządu;
5) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7) (uchylony)
8) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10) Departament Nadzoru i Kontroli;
11) Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
11a) [1] Departament Planowania i Koordynacji Działań Popowodziowych;
12) Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13) Departament Polityki Senioralnej;
14) Departament Prawa Unii Europejskiej;
15) Departament Prawny;
16) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17) Departament Służby Cywilnej;
18) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19) Departament Spraw Parlamentarnych;
20) Departament do spraw Równego Traktowania;
21) Departament Spraw Zagranicznych;
22) Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
22a) [2] Departament Współpracy i Monitoringu Postępu Działań Popowodziowych;
23) (uchylony)
24) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25) Biuro Dyrektora Generalnego;
26) Biuro Informatyki;
27) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28) Biuro Ochrony.
2. Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.
[1] § 8 ust. 1 pkt 11a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 101 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 857). Zmiana weszła w życie 2 października 2024 r., z mocą od 30 września 2024 r.
[2] § 8 ust. 1 pkt 22a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 101 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 857). Zmiana weszła w życie 2 października 2024 r., z mocą od 30 września 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-07-03 do 2024-10-01
1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4) Centrum Informacyjne Rządu;
5) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7) [1] (uchylony)
8) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10) Departament Nadzoru i Kontroli;
11) Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
12) Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13) Departament Polityki Senioralnej;
14) Departament Prawa Unii Europejskiej;
15) Departament Prawny;
16) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17) Departament Służby Cywilnej;
18) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19) Departament Spraw Parlamentarnych;
20) Departament do spraw Równego Traktowania;
21) Departament Spraw Zagranicznych;
22) Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
23) [2] (uchylony)
24) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25) Biuro Dyrektora Generalnego;
26) Biuro Informatyki;
27) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28) Biuro Ochrony.
2. Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.
[1] § 8 ust. 1 pkt 7 uchylony przez § 1 zarządzenia nr 77 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 561). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2024 r., z mocą od 1 lipca 2024 r.
[2] § 8 ust. 1 pkt 23 uchylony przez § 1 zarządzenia nr 77 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 561). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2024 r., z mocą od 1 lipca 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-02-22 do 2024-07-02
1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4) Centrum Informacyjne Rządu;
5) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7) Departament Instrumentów Rozwojowych;
8) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10) Departament Nadzoru i Kontroli;
11) Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
12) Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13) Departament Polityki Senioralnej;
14) Departament Prawa Unii Europejskiej;
15) Departament Prawny;
16) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17) Departament Służby Cywilnej;
18) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19) Departament Spraw Parlamentarnych;
20) Departament do spraw Równego Traktowania;
21) Departament Spraw Zagranicznych;
22) Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
23) Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;
24) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25) Biuro Dyrektora Generalnego;
26) Biuro Informatyki;
27) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28) Biuro Ochrony.
2. Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.