Wersja obowiązująca od 2023-12-05 (M.P.2023.1336 tekst jednolity)
[Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni od dnia wysłania do Dystrybutorów informacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,
b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a i c, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,
c) 25,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju zestawu kolekcjonerskiego składającego się ze srebrnych monet kolekcjonerskich, przy łącznym zakupie co najmniej 50 sztuk poszczególnego tematu danej wartości kolekcjonerskiej;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,
Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.
Wersja obowiązująca od 2023-12-05 (M.P.2023.1336 tekst jednolity)
[Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni od dnia wysłania do Dystrybutorów informacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,
b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a i c, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,
c) 25,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju zestawu kolekcjonerskiego składającego się ze srebrnych monet kolekcjonerskich, przy łącznym zakupie co najmniej 50 sztuk poszczególnego tematu danej wartości kolekcjonerskiej;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,
Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-22 do 2023-12-04 (M.P.2021.1067 tekst jednolity)
[Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych ] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni, od dnia podania do wiadomości publicznej informacji o jego aktualizacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,
b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,
Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży dla Dystrybutorów; będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-13 do 2021-11-21
[Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) [4] Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) [5] w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni, od dnia podania do wiadomości publicznej informacji o jego aktualizacji;
4) [6] przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich − przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich − przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;
5) [7] przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich − przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich − przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich − przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;
6) [8] Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) [9] przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich − przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,
b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej;
8) [10] w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,
Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) [11] umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.
[4] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
Na podstawie § 2 uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668), § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez ww. uchwałę ma zastosowanie po raz pierwszy do zapotrzebowań rocznych dotyczących wartości kolekcjonerskich emitowanych od 2021 roku.
[5] § 5 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
[6] § 5 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
[7] § 5 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
[8] § 5 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
[9] § 5 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
[10] § 5 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
[11] § 5 ust. 2 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-14 do 2020-08-12 (M.P.2020.182 tekst jednolity)
[Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych ] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 sztuk poszczególnych tematów monet złotych,
b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 sztuk poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,
Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-17 do 2020-02-13 (M.P.2018.877 tekst jednolity)
[Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych ] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,
b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i–temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i–ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,
Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-09 do 2018-09-16 (M.P.2017.13 tekst jednolity)
1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,
b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,
Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2017-01-08
1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;
4) [1] przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;
5) [2] przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;
6) [3] Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,
b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
Ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,
Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.
[1] § 5 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
[2] § 5 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
[3] § 5 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-07 do 2015-12-31
1. [17] Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) [18] Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;
2) [19] (uchylony);
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów monet złotych, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie od 1% do 2,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie co najmniej 3% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów srebrnych monet i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 3% do 7,49% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 7,5% do 9,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie co najmniej 10% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,
b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;
8) [20] w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
Ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,
Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu [21] rocznym.
[17] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.
[18] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.
[19] § 5 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.
[20] § 5 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.
[21] § 5 ust. 2 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-03-01 do 2015-01-06
1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.
2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:
1) Dystrybutorzy składają zamówienia roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, podanym do publicznej wiadomości do dnia 31 lipca roku poprzedzającego rok planowanej emisji;
2) zamówienie na wartości kolekcjonerskie, o których mowa w pkt 1, składa się do dnia 31 października roku poprzedzającego rok emisji;
3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;
4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów monet złotych, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie od 1% do 2,99% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie co najmniej 3% wielkości ich nakładu;
5) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów srebrnych monet i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 3% do 7,49% wielkości ich nakładu,
b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 7,5% do 9,99% wielkości ich nakładu,
c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie co najmniej 10% wielkości ich nakładu;
6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;
7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:
a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,
b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;
8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zamówienia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:
gdzie:
Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,
Ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zamówienie,
H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zamówienia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,
– oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zamówienia,
Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;
9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zamówieniu rocznym.