history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-12-05    (M.P.2023.1336 tekst jednolity)

§ 5. [Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni od dnia wysłania do Dystrybutorów informacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,

b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a i c, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,

c) 25,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju zestawu kolekcjonerskiego składającego się ze srebrnych monet kolekcjonerskich, przy łącznym zakupie co najmniej 50 sztuk poszczególnego tematu danej wartości kolekcjonerskiej;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

image

gdzie:

Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,

 – oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,

Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.

Wersja obowiązująca od 2023-12-05    (M.P.2023.1336 tekst jednolity)

§ 5. [Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni od dnia wysłania do Dystrybutorów informacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,

b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a i c, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,

c) 25,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju zestawu kolekcjonerskiego składającego się ze srebrnych monet kolekcjonerskich, przy łącznym zakupie co najmniej 50 sztuk poszczególnego tematu danej wartości kolekcjonerskiej;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

image

gdzie:

Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,

 – oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,

Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-22 do 2023-12-04    (M.P.2021.1067 tekst jednolity)

§ 5. [Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych ] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni, od dnia podania do wiadomości publicznej informacji o jego aktualizacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,

b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Lioznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

nioznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,

infoRgrafika oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,

Nioznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży dla Dystrybutorów; będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-13 do 2021-11-21

§ 5. [Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) [4] Dystrybutorzy składają zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) [5] w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie 10 dni, od dnia podania do wiadomości publicznej informacji o jego aktualizacji;

4) [6] przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich − przy zakupie od 1,0% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich lub zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich − przy zakupie co najmniej 2,0% wielkości ich nakładu;

5) [7] przy sprzedaży wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w pkt 4, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zapotrzebowanie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zapotrzebowanie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich − przy zakupie od 2,0% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich − przy zakupie od 5,0% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich − przy zakupie co najmniej 8,0% wielkości ich nakładu;

6) [8] Dystrybutorom, którzy złożą dodatkowe zapotrzebowanie roczne na wartości kolekcjonerskie ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Dodatkowe zapotrzebowania roczne będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) [9] przy sprzedaży monet, banknotów i zestawów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia upłynął co najmniej miesiąc od dnia ich emisji, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich oraz zestawów kolekcjonerskich składających się ze złotych monet kolekcjonerskich − przy łącznym zakupie co najmniej 30 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej,

b) 7,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju wartości kolekcjonerskich, z wyłączeniem wartości, o których mowa w lit. a, przy łącznym zakupie co najmniej 150 sztuk poszczególnych tematów danej wartości kolekcjonerskiej;

8) [10] w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę wartości kolekcjonerskich, zapotrzebowania roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

gdzie:

Li – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

ni – oznacza liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zapotrzebowanie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zapotrzebowania na zakup danych wartości kolekcjonerskich,

oznacza sumaryczną liczbę danych wartości kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zapotrzebowania,

Ni – oznacza transzę danych wartości kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) [11] umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów.

[4] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

Na podstawie § 2 uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668), § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez ww. uchwałę ma zastosowanie po raz pierwszy do zapotrzebowań rocznych dotyczących wartości kolekcjonerskich emitowanych od 2021 roku.

[5] § 5 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

[6] § 5 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

[7] § 5 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

[8] § 5 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

[9] § 5 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

[10] § 5 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

[11] § 5 ust. 2 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 33/2020 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 21 lipca 2020 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 668). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-14 do 2020-08-12    (M.P.2020.182 tekst jednolity)

§ 5. [Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych ] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 sztuk poszczególnych tematów monet złotych,

b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 sztuk poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,

infoRgrafika oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,

Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-17 do 2020-02-13    (M.P.2018.877 tekst jednolity)

§ 5. [Sprzedaż wartości kolekcjonerskich z zastosowaniem opustów cenowych ] 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,

b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i–temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i–ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,

infoRgrafika – oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,

Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-09 do 2018-09-16    (M.P.2017.13 tekst jednolity)

§ 5. 1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,

b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Li – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

ni – oznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,

infoRgrafika – oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,

Ni – oznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2017-01-08

1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;

4) [1] przy sprzedaży poszczególnych rodzajów złotych monet kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, Dystrybutorom, którzy złożyli zgłoszenie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie od 1% do 1,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 2% wielkości ich nakładu;

5) [2] przy sprzedaży Dystrybutorom zestawów kolekcjonerskich oraz poszczególnych rodzajów srebrnych monet kolekcjonerskich i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku, do którego odnosi się zgłoszenie roczne, które Dystrybutorzy złożyli do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, lub zamówienie określone w § 2 pkt 13, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 2% do 4,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie od 5% do 7,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów lub zestawów kolekcjonerskich – przy zakupie co najmniej 8% wielkości ich nakładu;

6) [3] Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%, z zastrzeżeniem pkt 3. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,

b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Lioznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

Nioznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,

infoRgrafika – oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,

Nioznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu rocznym.

[1] § 5 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

[2] § 5 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

[3] § 5 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-07 do 2015-12-31

1. [17] Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1, 2 i 4, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) [18] Dystrybutorzy składają zgłoszenie roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”;

2) [19] (uchylony);

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów monet złotych, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie od 1% do 2,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie co najmniej 3% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów srebrnych monet i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 3% do 7,49% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 7,5% do 9,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie co najmniej 10% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,

b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;

8) [20] w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zgłoszenia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Lioznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

Nioznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zgłoszenie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zgłoszenia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,

infoRgrafika – oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zgłoszenia,

Nioznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zgłoszeniu [21] rocznym.

[17] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.

[18] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.

[19] § 5 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.

[20] § 5 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.

[21] § 5 ust. 2 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 grudnia 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1217). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-03-01 do 2015-01-06

1. Oddziały okręgowe NBP i DES prowadzą sprzedaż wartości kolekcjonerskich, wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, z zastosowaniem opustów cenowych, o których mowa w ust. 2 pkt 4–7, wyłącznie Dystrybutorom, na podstawie zawartych z nimi umów sprzedaży.

2. Przy zawieraniu umów sprzedaży z Dystrybutorami uwzględnia się następujące założenia:

1) Dystrybutorzy składają zamówienia roczne na wartości kolekcjonerskie, wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, podanym do publicznej wiadomości do dnia 31 lipca roku poprzedzającego rok planowanej emisji;

2) zamówienie na wartości kolekcjonerskie, o których mowa w pkt 1, składa się do dnia 31 października roku poprzedzającego rok emisji;

3) w przypadku wprowadzenia do „Technicznego planu emisji wartości kolekcjonerskich” dodatkowego rodzaju wartości kolekcjonerskich, zamówienia na te wartości przyjmowane są do realizacji w terminie jednego miesiąca od dnia podania do publicznej wiadomości o jego aktualizacji;

4) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów monet złotych, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie od 1% do 2,99% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet – przy zakupie co najmniej 3% wielkości ich nakładu;

5) przy sprzedaży poszczególnych rodzajów srebrnych monet i banknotów kolekcjonerskich, wyemitowanych w roku dotyczącym zamówienia, Dystrybutorom, którzy złożyli zamówienie roczne do dnia 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 5,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 3% do 7,49% wielkości ich nakładu,

b) 10,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie od 7,5% do 9,99% wielkości ich nakładu,

c) 15,0% ceny sprzedaży netto danego rodzaju monet lub banknotów – przy zakupie co najmniej 10% wielkości ich nakładu;

6) Dystrybutorom, którzy złożą zamówienie na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich”, o którym mowa w pkt 1, po dniu 31 października roku poprzedzającego emisję, udziela się opustów cenowych, o których mowa w pkt 4 i 5, pomniejszonych o 30%. Zamówienia będą realizowane zgodnie z kolejnością ich składania;

7) przy sprzedaży monet i banknotów kolekcjonerskich, pozostających w zapasie NBP, dla których w dniu składania zamówienia minął co najmniej jeden miesiąc od dnia ich wprowadzenia do obiegu, udziela się opustów cenowych w wysokości:

a) 2% ceny sprzedaży netto danego rodzaju złotych monet kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 50 szt. poszczególnych tematów monet złotych,

b) 5% ceny sprzedaży netto danego rodzaju srebrnych monet lub banknotów kolekcjonerskich – przy łącznym zakupie co najmniej 100 szt. poszczególnych tematów pozostałych monet srebrnych lub banknotów kolekcjonerskich;

8) w przypadku gdy popyt na wartości ujęte w „Technicznym planie emisji wartości kolekcjonerskich” przekroczy dostępną dla Dystrybutorów liczbę monet lub banknotów kolekcjonerskich, zamówienia roczne będą podlegały redukcji zgodnie z następującym algorytmem:

infoRgrafika

gdzie:

Lioznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich przyznanych i-temu Dystrybutorowi po redukcji, z zaokrągleniem w dół do części całkowitych,

Nioznacza liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które i-ty Dystrybutor złożył zamówienie,

H – oznacza liczbę Dystrybutorów, którzy złożyli zamówienia na zakup danych monet lub banknotów kolekcjonerskich,

infoRgrafika – oznacza sumaryczną liczbę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, na które wszyscy Dystrybutorzy złożyli zamówienia,

Nioznacza transzę danych monet lub banknotów kolekcjonerskich, przeznaczoną do sprzedaży dla Dystrybutorów;

9) umowy sprzedaży będą zawierały odpowiednie postanowienia, zabezpieczające NBP na wypadek naruszenia zobowiązań przez Dystrybutorów, w szczególności braku zapłaty za monety i banknoty kolekcjonerskie, ujęte w zamówieniu rocznym.