Wersja obowiązująca od 2017-08-25 do 2018-09-04 (M.P.2017.827 tekst jednolity)
[Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego] 1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
2a. Przewodniczący Komisji Ustawodawczej zawiadamia przewodniczących właściwych komisji senackich o terminie posiedzenia w sprawie rozpatrzenia orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa Marszałkowi Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
Wersja obowiązująca od 2017-08-25 do 2018-09-04 (M.P.2017.827 tekst jednolity)
[Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego] 1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
2a. Przewodniczący Komisji Ustawodawczej zawiadamia przewodniczących właściwych komisji senackich o terminie posiedzenia w sprawie rozpatrzenia orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa Marszałkowi Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-08-26 do 2017-08-24 (M.P.2016.824 tekst jednolity)
[Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego ] 1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
2a. Przewodniczący Komisji Ustawodawczej zawiadamia przewodniczących właściwych komisji senackich o terminie posiedzenia w sprawie rozpatrzenia orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa Marszałkowi Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-08 do 2016-08-25 (M.P.2015.805 tekst jednolity)
1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
2a. Przewodniczący Komisji Ustawodawczej zawiadamia przewodniczących właściwych komisji senackich o terminie posiedzenia w sprawie rozpatrzenia orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa Marszałkowi Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-07-07 do 2015-09-07 (M.P.2014.529 tekst jednolity)
1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
2a. Przewodniczący Komisji Ustawodawczej zawiadamia przewodniczących właściwych komisji senackich o terminie posiedzenia w sprawie rozpatrzenia orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa Marszałkowi Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-20 do 2014-07-06
[Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego] 1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
2a. [44] Przewodniczący Komisji Ustawodawczej zawiadamia przewodniczących właściwych komisji senackich o terminie posiedzenia w sprawie rozpatrzenia orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa Marszałkowi Senatu [45] wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
[44] Art. 85a ust. 2a dodany przez art. 1 pkt 21 uchwały Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie zmiany Regulaminu Senatu (M.P. poz. 558). Zmiana weszła w życie 20 lipca 2013 r.
[45] Art. 85a ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 uchwały Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie zmiany Regulaminu Senatu (M.P. poz. 558). Zmiana weszła w życie 20 lipca 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-05-26 do 2013-07-19 (M.P.2010.39.542 tekst jednolity)
[Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego] 1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa do Marszałka Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-11-09 do 2010-05-25
[5] 1. Marszałek Senatu kieruje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego:
1) o niezgodności ustawy lub jej części,
2) o zgodności ustawy lub jej części, z którego treści wynika potrzeba dokonania zmian w ustawie,
3) sygnalizujące uchybienia i luki w prawie, których usunięcie jest niezbędne dla zapewnienia spójności systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej
do Komisji Ustawodawczej, zlecając jej zbadanie konieczności podjęcia działań ustawodawczych w tym zakresie.
2. Kierując orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego do Komisji, Marszałek Senatu wyznacza jej termin na rozpatrzenie sprawy. Przewodniczący Komisji może wystąpić do Marszałka Senatu o przedłużenie tego terminu.
3. Po rozpatrzeniu sprawy Komisja:
1) składa do Marszałka Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej wraz z projektem ustawy wykonującej orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego albo
2) informuje Marszałka Senatu o przyczynach niezłożenia wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej.
[5] Dział IXa w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 uchwały Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie zmiany Regulaminu Senatu (M.P. Nr 86, poz. 925). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-06-14 do 2007-11-08
[12] 1. Sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z jej działalności wraz z informacją o podstawowych problemach radiofonii i telewizji przesyła się do właściwej komisji, która po jego rozpatrzeniu przedstawia Senatowi projekt uchwały o:
1) przyjęciu sprawozdania; uchwała o przyjęciu sprawozdania może zawierać uwagi i zastrzeżenia,
2) odrzuceniu sprawozdania.
2. Do postępowania w sprawie uchwały, o której mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy art. 81 i art. 82 ust. 1–4.
3. Do głosowania nad uchwałą Senatu w sprawie sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przepisy działu V rozdziału 3 stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Porządek głosowania jest następujący:
1) głosowanie nad wnioskiem o przyjęcie projektu uchwały,
2) głosowanie nad poprawkami do projektu uchwały, według kolejności przepisów projektu,
3) głosowanie za przyjęciem projektu uchwały w całości w brzmieniu zaproponowanym przez komisję, ze zmianami wynikającymi z przyjętych poprawek.
[12] Dział IXa dodany przez art. 1 pkt 10 uchwały Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 24 maja 2006 r. w sprawie zmiany Regulaminu Senatu (M.P. Nr 36, poz. 392). Zmiana weszła w życie 14 czerwca 2006 r.