history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-08-04

Artykuł II

Realizacja Projektu

2.01. Cele i Opis Projektu. Celem Projektu jest dostarczenie Odbiorcy wsparcia w procesie budowania kapitału ludzkiego oraz możliwości instytucjonalnych w Ministerstwie Gospodarki (MG), Ministerstwie Środowiska (MŚ) oraz w innych resortach zaangażowanych w przygotowanie wielokierunkowego, międzyresortowego narodowego programu budowania gospodarki niskoemisyjnej, który ma wspierać wzrost oraz realizację innych celów rozwojowych przy jednoczesnym ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych. Projekt składa się z następujących części:

Część A: Wspieranie procesu przygotowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnei poprzez zdobywanie doświadczeń przy wykonywaniu zadań

[1] Zapewnienie usług konsultantów w celu wspierania procesu tworzenia możliwości instytucjonalnych MG i MŚ w przygotowaniu Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej dla wzmocnienia kierunków polityki Odbiorcy oraz koordynacji w zakresie działań dotyczących zmian klimatu poprzez: (i) dokonanie przeglądu dotychczasowych ocen kwestii związanych z polityką energetyczną i klimatyczną; (ii) rozszerzenie zakresu ocen i opracowanie dalszych sektorowych koncepcji/danych w oparciu o najlepsze międzynarodowe praktyki i analizy; (iii) sfinalizowanie narodowego programu w procesie konsultacji; (iv) wspieranie oceny ex ante Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej oraz (v) przegląd i dalszy rozwój narzędzi modelowania Odbiorcy służących do projektowania gospodarki niskoemisyjnej z wykorzystaniem najlepszych międzynarodowych praktyk i analiz.

Część B:

[2] (skreślona).

2.02. Ogólne postanowienia dotyczące realizacji Projektu. Odbiorca niniejszym deklaruje swoje zaangażowanie w realizację celów Projektu. Wobec powyższego Odbiorca zobowiązuje się do realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami: (a) Artykułu II Standardowych Warunków; (b) „Wytycznych w zakresie prewencji i zwalczania oszustw i korupcji w projektach finansowanych ze środków pożyczek MBOiR oraz kredytów i grantów IDA: z dnia 15 października 2006 roku ze zmianami ze stycznia 2011 roku” („Wytyczne dot. Zwalczania Korupcji”); oraz (c) niniejszego Artykułu II.

2.03. Porozumienia instytucjonalne i inne. Odbiorca zobowiązuje się zapewnić środki na: (i) urządzenia i pomieszczenia biurowe; (ii) obiekty i urządzenia szkoleniowe; (iii) czas pracy pracowników Odbiorcy; (iv) transport lokalny; oraz (v) wsparcie administracyjne.

2.04. Monitoring Projektu, sprawozdawczość i ocena. (a) Odbiorca zobowiązuje się do monitorowania i dokonywania oceny postępów w realizacji Projektu oraz, na wniosek Banku Światowego, opracowania raportów z realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.06 Standardowych Warunków oraz na podstawie wskaźników przedstawionych poniżej w paragrafie (b) niniejszej Sekcji. Każdy raport z realizacji Projektu obejmie taki okres, jaki zostanie określony we wniosku Banku Światowego i zostanie przedłożony Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem jednego miesiąca od daty tego wniosku.

(b) Wskaźniki postępów realizacji, o których mowa powyżej w paragrafie (a) obejmują:

(i) Przeszkolenie 25 osób z Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Środowiska i innych kluczowych agencji odpowiedzialnych za ograniczanie emisji celem podniesienia ich zdolności do przeprowadzenia merytorycznych przeglądów efektów generowanych przez instrumenty i metody wspierania polityki niskoemisyjnej, do dnia 29 listopada 2013 r.

(ii) Opracowanie i przedstawienie rządowi Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej będącego wynikiem współpracy międzyresortowej i wynikającego z konsensusu osiągniętego na poziomie krajowym i samorządowym, do dnia 18 stycznia 2016 r.

(iii) Opracowanie co najmniej jednego ogólnokrajowego programu, będącego uzupełnieniem Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, realizowanego w ramach współpracy międzyresortowej i z uwzględnieniem koordynacji pomiędzy szczeblem krajowym i samorządowym, do dnia 18 stycznia 2016 r. [3]

(c) Odbiorca zobowiązuje się, na wniosek Banku Światowego, do przygotowania Raportu Końcowego zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.06 Standardowych Warunków. Raport Końcowy zostanie przedstawiony Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem pięciu miesięcy od Dnia Zakończenia.

2.05. Zarządzanie finansowe. (a) Odbiorca zobowiązuje się do zapewnienia i prowadzenia systemu zarządzania finansowego zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.07 Standardowych Warunków.

(b) Odbiorca spowoduje opracowanie okresowych, nieaudytowanych sprawozdań finansowych i przedłożenie ich w Banku Światowym w formie części Raportów z realizacji Projektu, nie później niż czterdzieści pięć (45) dni po zakończeniu każdego sześciomiesięcznego okresu, obejmujących dany okres sześciomiesięczny, w formie i treści zadowalającej Bank Światowy.

(c) Odbiorca zobowiązuje się do przygotowania Sprawozdań Finansowych Projektu obejmujących cały okres realizacji Projektu i przedstawienia ich Bankowi Światowemu w terminie jednego miesiąca od Dnia Zamknięcia Grantu.

(d) Odbiorca zobowiązuje się, na wniosek Banku Światowego, do spowodowania przeprowadzenia audytu Sprawozdań Finansowych Projektu zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.07 (b) Standardowych Warunków. Taki audyt Sprawozdań Finansowych obejmie cały okres, w którym nastąpiła Wypłata Środków z Rachunku Grantu. Audytowane Sprawozdania Finansowe za ten okres zostaną przedłożone Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem sześciu miesięcy od daty przedmiotowego wniosku Banku Światowego o ich złożenie.

(e) Odbiorca zobowiązuje się do publikowania Sprawozdań Finansowych Projektu na stronie internetowej w terminie jednego miesiąca od otrzymania potwierdzenia Banku Światowego, że zostały one zaakceptowane przez Bank Światowy.

2.06. Zamówienia

(a) Postanowienia ogólne. Wszelkie usługi konsultacyjne wymagane celem realizacji Projektu, które mają być sfinansowane ze środków Grantu zostaną zamówione zgodnie z wymogami określonymi i przywołanymi w postanowieniach:

(i) Sekcji I i IV „Wytycznych: Wybór i angażowanie konsultantów w ramach pożyczek MBOiR i kredytów i grantów IDA przez pożyczkobiorców Banku Światowego” ze stycznia 2011 roku („Wytyczne Wyboru Konsultantów”); oraz

(ii) niniejszej Sekcji, które mogą zostać przywołane i uszczegółowione w planie zamówień wraz z okresowymi ich aktualizacjami dokonanymi przez Odbiorcę dla celów Projektu zgodnie z postanowieniami paragrafu 1.25 Wytycznych Wyboru Konsultantów („Plan Zamówień”).

(b) Definicje. Terminy pisane wielką literą w poniższych paragrafach niniejszej Sekcji opisujących poszczególne metody realizacji zamówień lub metody dokonywania przeglądów przez Bank Światowy poszczególnych kontraktów, dotyczą odnośnych metod opisanych w Sekcjach II, III, IV i V Wytycznych Wyboru Konsultantów.

(c) Poszczególne metody wyboru i angażowania konsultantów

(i) O ile postanowienia poniższego punktu (ii) nie stanowią inaczej, kontrakty na usługi konsultantów będą udzielane zgodnie z metodą Wyboru w Oparciu o Jakość i Koszt.

(ii) Można wykorzystać następujące metody do wyboru i udzielenia kontraktów na usługi konsultantów w tych zadaniach, które zostały szczegółowo określone w Planie Zamówień: (A) Wybór w Oparciu o Jakość; (B) Wybór w Oparciu o Ustalony Budżet; (C) Wybór wg najniższych Kosztów; (D) Wybór w Oparciu o Kwalifikacje Konsultantów; (E) Wybór firm konsultingowych z Wolnej Ręki; (F) Wybór Indywidualnego Konsultanta; oraz (G) Procedura Wyboru Indywidualnego Konsultanta z Wolnej Ręki.

(d) Przeglądy Banku Światowego Decyzji dotyczących Udzielania Zamówień. Plan Zamówień określi te kontrakty, które będą podlegać przeglądowi uprzedniemu ze strony Banku Światowego. Wszystkie pozostałe kontrakty będą podlegać przeglądom następczym Banku Światowego.

[1] Część A Umowy Grantu w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 zmiany Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju o udzielenie grantu IDF na wsparcie potencjału instytucjonalnego do opracowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, podpisanej w Warszawie dnia 18 stycznia 2013 r. (M.P. z 2014 r. poz. 874). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2014 r.

[2] Część B Umowy Grantu skreślona przez pkt 2 zmiany Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju o udzielenie grantu IDF na wsparcie potencjału instytucjonalnego do opracowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, podpisanej w Warszawie dnia 18 stycznia 2013 r. (M.P. z 2014 r. poz. 874). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2014 r.

[3] Wskaźniki postępów realizacji określone w paragrafie 2.04 (b) w brzmieniu ustalonym przez pkt 3 zmiany Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju o udzielenie grantu IDF na wsparcie potencjału instytucjonalnego do opracowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, podpisanej w Warszawie dnia 18 stycznia 2013 r. (M.P. z 2014 r. poz. 874). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-08-04

Artykuł II

Realizacja Projektu

2.01. Cele i Opis Projektu. Celem Projektu jest dostarczenie Odbiorcy wsparcia w procesie budowania kapitału ludzkiego oraz możliwości instytucjonalnych w Ministerstwie Gospodarki (MG), Ministerstwie Środowiska (MŚ) oraz w innych resortach zaangażowanych w przygotowanie wielokierunkowego, międzyresortowego narodowego programu budowania gospodarki niskoemisyjnej, który ma wspierać wzrost oraz realizację innych celów rozwojowych przy jednoczesnym ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych. Projekt składa się z następujących części:

Część A: Wspieranie procesu przygotowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnei poprzez zdobywanie doświadczeń przy wykonywaniu zadań

[1] Zapewnienie usług konsultantów w celu wspierania procesu tworzenia możliwości instytucjonalnych MG i MŚ w przygotowaniu Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej dla wzmocnienia kierunków polityki Odbiorcy oraz koordynacji w zakresie działań dotyczących zmian klimatu poprzez: (i) dokonanie przeglądu dotychczasowych ocen kwestii związanych z polityką energetyczną i klimatyczną; (ii) rozszerzenie zakresu ocen i opracowanie dalszych sektorowych koncepcji/danych w oparciu o najlepsze międzynarodowe praktyki i analizy; (iii) sfinalizowanie narodowego programu w procesie konsultacji; (iv) wspieranie oceny ex ante Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej oraz (v) przegląd i dalszy rozwój narzędzi modelowania Odbiorcy służących do projektowania gospodarki niskoemisyjnej z wykorzystaniem najlepszych międzynarodowych praktyk i analiz.

Część B:

[2] (skreślona).

2.02. Ogólne postanowienia dotyczące realizacji Projektu. Odbiorca niniejszym deklaruje swoje zaangażowanie w realizację celów Projektu. Wobec powyższego Odbiorca zobowiązuje się do realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami: (a) Artykułu II Standardowych Warunków; (b) „Wytycznych w zakresie prewencji i zwalczania oszustw i korupcji w projektach finansowanych ze środków pożyczek MBOiR oraz kredytów i grantów IDA: z dnia 15 października 2006 roku ze zmianami ze stycznia 2011 roku” („Wytyczne dot. Zwalczania Korupcji”); oraz (c) niniejszego Artykułu II.

2.03. Porozumienia instytucjonalne i inne. Odbiorca zobowiązuje się zapewnić środki na: (i) urządzenia i pomieszczenia biurowe; (ii) obiekty i urządzenia szkoleniowe; (iii) czas pracy pracowników Odbiorcy; (iv) transport lokalny; oraz (v) wsparcie administracyjne.

2.04. Monitoring Projektu, sprawozdawczość i ocena. (a) Odbiorca zobowiązuje się do monitorowania i dokonywania oceny postępów w realizacji Projektu oraz, na wniosek Banku Światowego, opracowania raportów z realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.06 Standardowych Warunków oraz na podstawie wskaźników przedstawionych poniżej w paragrafie (b) niniejszej Sekcji. Każdy raport z realizacji Projektu obejmie taki okres, jaki zostanie określony we wniosku Banku Światowego i zostanie przedłożony Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem jednego miesiąca od daty tego wniosku.

(b) Wskaźniki postępów realizacji, o których mowa powyżej w paragrafie (a) obejmują:

(i) Przeszkolenie 25 osób z Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Środowiska i innych kluczowych agencji odpowiedzialnych za ograniczanie emisji celem podniesienia ich zdolności do przeprowadzenia merytorycznych przeglądów efektów generowanych przez instrumenty i metody wspierania polityki niskoemisyjnej, do dnia 29 listopada 2013 r.

(ii) Opracowanie i przedstawienie rządowi Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej będącego wynikiem współpracy międzyresortowej i wynikającego z konsensusu osiągniętego na poziomie krajowym i samorządowym, do dnia 18 stycznia 2016 r.

(iii) Opracowanie co najmniej jednego ogólnokrajowego programu, będącego uzupełnieniem Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, realizowanego w ramach współpracy międzyresortowej i z uwzględnieniem koordynacji pomiędzy szczeblem krajowym i samorządowym, do dnia 18 stycznia 2016 r. [3]

(c) Odbiorca zobowiązuje się, na wniosek Banku Światowego, do przygotowania Raportu Końcowego zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.06 Standardowych Warunków. Raport Końcowy zostanie przedstawiony Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem pięciu miesięcy od Dnia Zakończenia.

2.05. Zarządzanie finansowe. (a) Odbiorca zobowiązuje się do zapewnienia i prowadzenia systemu zarządzania finansowego zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.07 Standardowych Warunków.

(b) Odbiorca spowoduje opracowanie okresowych, nieaudytowanych sprawozdań finansowych i przedłożenie ich w Banku Światowym w formie części Raportów z realizacji Projektu, nie później niż czterdzieści pięć (45) dni po zakończeniu każdego sześciomiesięcznego okresu, obejmujących dany okres sześciomiesięczny, w formie i treści zadowalającej Bank Światowy.

(c) Odbiorca zobowiązuje się do przygotowania Sprawozdań Finansowych Projektu obejmujących cały okres realizacji Projektu i przedstawienia ich Bankowi Światowemu w terminie jednego miesiąca od Dnia Zamknięcia Grantu.

(d) Odbiorca zobowiązuje się, na wniosek Banku Światowego, do spowodowania przeprowadzenia audytu Sprawozdań Finansowych Projektu zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.07 (b) Standardowych Warunków. Taki audyt Sprawozdań Finansowych obejmie cały okres, w którym nastąpiła Wypłata Środków z Rachunku Grantu. Audytowane Sprawozdania Finansowe za ten okres zostaną przedłożone Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem sześciu miesięcy od daty przedmiotowego wniosku Banku Światowego o ich złożenie.

(e) Odbiorca zobowiązuje się do publikowania Sprawozdań Finansowych Projektu na stronie internetowej w terminie jednego miesiąca od otrzymania potwierdzenia Banku Światowego, że zostały one zaakceptowane przez Bank Światowy.

2.06. Zamówienia

(a) Postanowienia ogólne. Wszelkie usługi konsultacyjne wymagane celem realizacji Projektu, które mają być sfinansowane ze środków Grantu zostaną zamówione zgodnie z wymogami określonymi i przywołanymi w postanowieniach:

(i) Sekcji I i IV „Wytycznych: Wybór i angażowanie konsultantów w ramach pożyczek MBOiR i kredytów i grantów IDA przez pożyczkobiorców Banku Światowego” ze stycznia 2011 roku („Wytyczne Wyboru Konsultantów”); oraz

(ii) niniejszej Sekcji, które mogą zostać przywołane i uszczegółowione w planie zamówień wraz z okresowymi ich aktualizacjami dokonanymi przez Odbiorcę dla celów Projektu zgodnie z postanowieniami paragrafu 1.25 Wytycznych Wyboru Konsultantów („Plan Zamówień”).

(b) Definicje. Terminy pisane wielką literą w poniższych paragrafach niniejszej Sekcji opisujących poszczególne metody realizacji zamówień lub metody dokonywania przeglądów przez Bank Światowy poszczególnych kontraktów, dotyczą odnośnych metod opisanych w Sekcjach II, III, IV i V Wytycznych Wyboru Konsultantów.

(c) Poszczególne metody wyboru i angażowania konsultantów

(i) O ile postanowienia poniższego punktu (ii) nie stanowią inaczej, kontrakty na usługi konsultantów będą udzielane zgodnie z metodą Wyboru w Oparciu o Jakość i Koszt.

(ii) Można wykorzystać następujące metody do wyboru i udzielenia kontraktów na usługi konsultantów w tych zadaniach, które zostały szczegółowo określone w Planie Zamówień: (A) Wybór w Oparciu o Jakość; (B) Wybór w Oparciu o Ustalony Budżet; (C) Wybór wg najniższych Kosztów; (D) Wybór w Oparciu o Kwalifikacje Konsultantów; (E) Wybór firm konsultingowych z Wolnej Ręki; (F) Wybór Indywidualnego Konsultanta; oraz (G) Procedura Wyboru Indywidualnego Konsultanta z Wolnej Ręki.

(d) Przeglądy Banku Światowego Decyzji dotyczących Udzielania Zamówień. Plan Zamówień określi te kontrakty, które będą podlegać przeglądowi uprzedniemu ze strony Banku Światowego. Wszystkie pozostałe kontrakty będą podlegać przeglądom następczym Banku Światowego.

[1] Część A Umowy Grantu w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 zmiany Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju o udzielenie grantu IDF na wsparcie potencjału instytucjonalnego do opracowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, podpisanej w Warszawie dnia 18 stycznia 2013 r. (M.P. z 2014 r. poz. 874). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2014 r.

[2] Część B Umowy Grantu skreślona przez pkt 2 zmiany Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju o udzielenie grantu IDF na wsparcie potencjału instytucjonalnego do opracowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, podpisanej w Warszawie dnia 18 stycznia 2013 r. (M.P. z 2014 r. poz. 874). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2014 r.

[3] Wskaźniki postępów realizacji określone w paragrafie 2.04 (b) w brzmieniu ustalonym przez pkt 3 zmiany Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju o udzielenie grantu IDF na wsparcie potencjału instytucjonalnego do opracowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, podpisanej w Warszawie dnia 18 stycznia 2013 r. (M.P. z 2014 r. poz. 874). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-01-18 do 2014-08-03

Artykuł II

Realizacja Projektu

2.01. Cele i Opis Projektu. Celem Projektu jest dostarczenie Odbiorcy wsparcia w procesie budowania kapitału ludzkiego oraz możliwości instytucjonalnych w Ministerstwie Gospodarki (MG), Ministerstwie Środowiska (MŚ) oraz w innych resortach zaangażowanych w przygotowanie wielokierunkowego, międzyresortowego narodowego programu budowania gospodarki niskoemisyjnej, który ma wspierać wzrost oraz realizację innych celów rozwojowych przy jednoczesnym ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych. Projekt składa się z następujących części:

Część A: Wspieranie procesu przygotowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnei poprzez zdobywanie doświadczeń przy wykonywaniu zadań

Zapewnienie usług konsultantów w celu wspierania procesu tworzenia możliwości instytucjonalnych MG i MŚ w przygotowaniu Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej dla wzmocnienia kierunków polityki Odbiorcy oraz koordynacji w zakresie działań dotyczących zmian klimatycznych poprzez: (i) dokonanie przeglądu dotychczasowych ocen kwestii związanych z polityką energetyczną i klimatyczną; (ii) rozszerzenie zakresu ocen i opracowanie dalszych sektorowych koncepcji/danych w oparciu o najlepsze międzynarodowe praktyki i analizy; (iii) sfinalizowanie narodowego programu w procesie konsultacji.

Część B: Tworzenie platformy wymiany wiedzy i komunikacji, wspieranie tworzenia sieci i budowanie konsensusu

Zapewnienie usług konsultantów celem wsparcia procesu budowania możliwości instytucjonalnych w zakresie pozyskiwania i poszerzania wiedzy uzyskanej w procesie przygotowania Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej poprzez: (i) zaprojektowanie i wdrożenie platformy on-line dla wymiany wiedzy z zakresu budowania gospodarki niskoemisyjnej; (ii) podnoszenie poziomu świadomości społecznej poprzez działania w mediach i inne działania na poziomie lokalnym; (iii) przeprowadzenie regionalnych kampanii informacyjno-promocyjnych celem przedstawienia projektu narodowego programu; oraz (iv) przeprowadzenie krajowej konferencji konsultacyjnej celem uzyskania konsensusu odnośnie do najważniejszych elementów programu.

2.02. Ogólne postanowienia dotyczące realizacji Projektu. Odbiorca niniejszym deklaruje swoje zaangażowanie w realizację celów Projektu. Wobec powyższego Odbiorca zobowiązuje się do realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami: (a) Artykułu II Standardowych Warunków; (b) „Wytycznych w zakresie prewencji i zwalczania oszustw i korupcji w projektach finansowanych ze środków pożyczek MBOiR oraz kredytów i grantów IDA: z dnia 15 października 2006 roku ze zmianami ze stycznia 2011 roku” („Wytyczne dot. Zwalczania Korupcji”); oraz (c) niniejszego Artykułu II.

2.03. Porozumienia instytucjonalne i inne. Odbiorca zobowiązuje się zapewnić środki na: (i) urządzenia i pomieszczenia biurowe; (ii) obiekty i urządzenia szkoleniowe; (iii) czas pracy pracowników Odbiorcy; (iv) transport lokalny; oraz (v) wsparcie administracyjne.

2.04. Monitoring Projektu, sprawozdawczość i ocena. (a) Odbiorca zobowiązuje się do monitorowania i dokonywania oceny postępów w realizacji Projektu oraz, na wniosek Banku Światowego, opracowania raportów z realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.06 Standardowych Warunków oraz na podstawie wskaźników przedstawionych poniżej w paragrafie (b) niniejszej Sekcji. Każdy raport z realizacji Projektu obejmie taki okres, jaki zostanie określony we wniosku Banku Światowego i zostanie przedłożony Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem jednego miesiąca od daty tego wniosku.

(b) Wskaźniki postępów realizacji, o których mowa powyżej w paragrafie (a) obejmują:

(i) Przeszkolenie 25 osób z Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Środowiska i innych kluczowych agencji odpowiedzialnych za ograniczanie emisji celem podniesienia ich zdolności do przeprowadzenia merytorycznych przeglądów efektów generowanych przez instrumenty wspierania polityki niskoemisyjnej, do dnia 29 listopada 2013 roku.

(ii) Opracowanie i przedstawienie rządowi Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej będącego wynikiem współpracy międzyresortowej i wynikającego z konsensusu osiągniętego na poziomie krajowym i samorządowym, do dnia 30 czerwca 2014 roku.

(iii) Opracowanie co najmniej jednego ogólnokrajowego programu, będącego uzupełnieniem Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej, realizowanego w ramach współpracy międzyresortowej i z uwzględnieniem koordynacji pomiędzy szczeblem krajowym i samorządowym, do dnia 30 czerwca 2014 roku.

(c) Odbiorca zobowiązuje się, na wniosek Banku Światowego, do przygotowania Raportu Końcowego zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.06 Standardowych Warunków. Raport Końcowy zostanie przedstawiony Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem pięciu miesięcy od Dnia Zakończenia.

2.05. Zarządzanie finansowe. (a) Odbiorca zobowiązuje się do zapewnienia i prowadzenia systemu zarządzania finansowego zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.07 Standardowych Warunków.

(b) Odbiorca spowoduje opracowanie okresowych, nieaudytowanych sprawozdań finansowych i przedłożenie ich w Banku Światowym w formie części Raportów z realizacji Projektu, nie później niż czterdzieści pięć (45) dni po zakończeniu każdego sześciomiesięcznego okresu, obejmujących dany okres sześciomiesięczny, w formie i treści zadowalającej Bank Światowy.

(c) Odbiorca zobowiązuje się do przygotowania Sprawozdań Finansowych Projektu obejmujących cały okres realizacji Projektu i przedstawienia ich Bankowi Światowemu w terminie jednego miesiąca od Dnia Zamknięcia Grantu.

(d) Odbiorca zobowiązuje się, na wniosek Banku Światowego, do spowodowania przeprowadzenia audytu Sprawozdań Finansowych Projektu zgodnie z postanowieniami Sekcji 2.07 (b) Standardowych Warunków. Taki audyt Sprawozdań Finansowych obejmie cały okres, w którym nastąpiła Wypłata Środków z Rachunku Grantu. Audytowane Sprawozdania Finansowe za ten okres zostaną przedłożone Bankowi Światowemu nie później niż przed upływem sześciu miesięcy od daty przedmiotowego wniosku Banku Światowego o ich złożenie.

(e) Odbiorca zobowiązuje się do publikowania Sprawozdań Finansowych Projektu na stronie internetowej w terminie jednego miesiąca od otrzymania potwierdzenia Banku Światowego, że zostały one zaakceptowane przez Bank Światowy.

2.06. Zamówienia

(a) Postanowienia ogólne. Wszelkie usługi konsultacyjne wymagane celem realizacji Projektu, które mają być sfinansowane ze środków Grantu zostaną zamówione zgodnie z wymogami określonymi i przywołanymi w postanowieniach:

(i) Sekcji I i IV „Wytycznych: Wybór i angażowanie konsultantów w ramach pożyczek MBOiR i kredytów i grantów IDA przez pożyczkobiorców Banku Światowego” ze stycznia 2011 roku („Wytyczne Wyboru Konsultantów”); oraz

(ii) niniejszej Sekcji, które mogą zostać przywołane i uszczegółowione w planie zamówień wraz z okresowymi ich aktualizacjami dokonanymi przez Odbiorcę dla celów Projektu zgodnie z postanowieniami paragrafu 1.25 Wytycznych Wyboru Konsultantów („Plan Zamówień”).

(b) Definicje. Terminy pisane wielką literą w poniższych paragrafach niniejszej Sekcji opisujących poszczególne metody realizacji zamówień lub metody dokonywania przeglądów przez Bank Światowy poszczególnych kontraktów, dotyczą odnośnych metod opisanych w Sekcjach II, III, IV i V Wytycznych Wyboru Konsultantów.

(c) Poszczególne metody wyboru i angażowania konsultantów

(i) O ile postanowienia poniższego punktu (ii) nie stanowią inaczej, kontrakty na usługi konsultantów będą udzielane zgodnie z metodą Wyboru w Oparciu o Jakość i Koszt.

(ii) Można wykorzystać następujące metody do wyboru i udzielenia kontraktów na usługi konsultantów w tych zadaniach, które zostały szczegółowo określone w Planie Zamówień: (A) Wybór w Oparciu o Jakość; (B) Wybór w Oparciu o Ustalony Budżet; (C) Wybór wg najniższych Kosztów; (D) Wybór w Oparciu o Kwalifikacje Konsultantów; (E) Wybór firm konsultingowych z Wolnej Ręki; (F) Wybór Indywidualnego Konsultanta; oraz (G) Procedura Wyboru Indywidualnego Konsultanta z Wolnej Ręki.

(d) Przeglądy Banku Światowego Decyzji dotyczących Udzielania Zamówień. Plan Zamówień określi te kontrakty, które będą podlegać przeglądowi uprzedniemu ze strony Banku Światowego. Wszystkie pozostałe kontrakty będą podlegać przeglądom następczym Banku Światowego.