Wersja obowiązująca od 2011-09-01 do 2014-01-01
1. Organ uprawniony wnosi projekt dokumentu rządowego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz uwagi do tego projektu za pośrednictwem sekretarza stałego komitetu Rady Ministrów.
2. Do projektu dokumentu rządowego dołącza się:
1) w przypadku projektu ustawy, informację o opracowaniu projektu na podstawie założeń projektu ustawy albo bez założeń;
2) [1] informację o pozycji projektu dokumentu rządowego w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów albo w wykazie prac Rady Ministrów dotyczącym innych projektów dokumentów rządowych oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu przez Radę Ministrów, jeżeli termin został określony;
3) informację o odbyciu międzyministerialnej konferencji uzgodnieniowej i jej wynikach;
4) protokół rozbieżności – w przypadku nieusunięcia rozbieżności stanowisk w toku uzgodnień;
5) ustosunkowanie się organu wnioskującego do zgłoszonych uwag lub opinii organów lub podmiotów, którym projekt dokumentu rządowego był przekazany, zgodnie z wymogami określonymi w § 12 ust. 2–5 uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M. P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.2));
6) tabelaryczne zestawienie przepisów prawa Unii Europejskiej i projektowanych przepisów prawa krajowego w przypadku projektów implementujących prawo Unii Europejskiej;
7) informację na temat ustaleń Komitetu do Spraw Europejskich;
8) zgłoszenia podmiotów, które zgłosiły zainteresowanie pracami nad projektem ustawy lub rozporządzenia w trybie przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, oraz informację o kolejności wniesienia tych zgłoszeń lub informację o ich braku;
9) informację o zmianach w ocenie skutków regulacji projektu dokumentu rządowego, wprowadzonych w wyniku zmiany treści tego projektu w toku uzgodnień.
[1] § 5 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 57 Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie stałego komitetu Rady Ministrów (M.P. Nr 78, poz. 786). Zmiana weszła w życie 1 września 2011 r.
Wersja obowiązująca od 2011-09-01 do 2014-01-01
1. Organ uprawniony wnosi projekt dokumentu rządowego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz uwagi do tego projektu za pośrednictwem sekretarza stałego komitetu Rady Ministrów.
2. Do projektu dokumentu rządowego dołącza się:
1) w przypadku projektu ustawy, informację o opracowaniu projektu na podstawie założeń projektu ustawy albo bez założeń;
2) [1] informację o pozycji projektu dokumentu rządowego w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów albo w wykazie prac Rady Ministrów dotyczącym innych projektów dokumentów rządowych oraz o terminie planowanego przyjęcia tego projektu przez Radę Ministrów, jeżeli termin został określony;
3) informację o odbyciu międzyministerialnej konferencji uzgodnieniowej i jej wynikach;
4) protokół rozbieżności – w przypadku nieusunięcia rozbieżności stanowisk w toku uzgodnień;
5) ustosunkowanie się organu wnioskującego do zgłoszonych uwag lub opinii organów lub podmiotów, którym projekt dokumentu rządowego był przekazany, zgodnie z wymogami określonymi w § 12 ust. 2–5 uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M. P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.2));
6) tabelaryczne zestawienie przepisów prawa Unii Europejskiej i projektowanych przepisów prawa krajowego w przypadku projektów implementujących prawo Unii Europejskiej;
7) informację na temat ustaleń Komitetu do Spraw Europejskich;
8) zgłoszenia podmiotów, które zgłosiły zainteresowanie pracami nad projektem ustawy lub rozporządzenia w trybie przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, oraz informację o kolejności wniesienia tych zgłoszeń lub informację o ich braku;
9) informację o zmianach w ocenie skutków regulacji projektu dokumentu rządowego, wprowadzonych w wyniku zmiany treści tego projektu w toku uzgodnień.
[1] § 5 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 57 Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie stałego komitetu Rady Ministrów (M.P. Nr 78, poz. 786). Zmiana weszła w życie 1 września 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-01-01 do 2011-08-31
1. Organ uprawniony wnosi projekt dokumentu rządowego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz uwagi do tego projektu za pośrednictwem sekretarza stałego komitetu Rady Ministrów.
2. Do projektu dokumentu rządowego dołącza się:
1) w przypadku projektu ustawy, informację o opracowaniu projektu na podstawie założeń projektu ustawy albo bez założeń;
2) informację o pozycji dokumentu w Planie pracy Rządu bądź Wykazie dokumentów procedowanych bezterminowo bądź kopię zgody Zespołu ds. Programowania prac Rządu na procedowanie dokumentu poza tym planem, bądź informację o obowiązku przygotowania projektu dokumentu;
3) informację o odbyciu międzyministerialnej konferencji uzgodnieniowej i jej wynikach;
4) protokół rozbieżności – w przypadku nieusunięcia rozbieżności stanowisk w toku uzgodnień;
5) ustosunkowanie się organu wnioskującego do zgłoszonych uwag lub opinii organów lub podmiotów, którym projekt dokumentu rządowego był przekazany, zgodnie z wymogami określonymi w § 12 ust. 2–5 uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M. P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.2));
6) tabelaryczne zestawienie przepisów prawa Unii Europejskiej i projektowanych przepisów prawa krajowego w przypadku projektów implementujących prawo Unii Europejskiej;
7) informację na temat ustaleń Komitetu do Spraw Europejskich;
8) zgłoszenia podmiotów, które zgłosiły zainteresowanie pracami nad projektem ustawy lub rozporządzenia w trybie przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, oraz informację o kolejności wniesienia tych zgłoszeń lub informację o ich braku;
9) informację o zmianach w ocenie skutków regulacji projektu dokumentu rządowego, wprowadzonych w wyniku zmiany treści tego projektu w toku uzgodnień.