history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-03-01 do 2014-04-30

[2] (utracił moc).

[2] Uchwała traci moc 1 marca 2014 r. na podstawie § 16 uchwały zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 5 grudnia 2013 r. w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1011), z wyjątkiem § 8 ust. 5, 7–7b i 10 oraz § 9 ust. 6 i 7 załącznika nr 1 oraz § 5 ust. 7 pkt 2 załącznika nr 2, które tracą moc 30 kwietnia 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-03-01 do 2014-04-30

[2] (utracił moc).

[2] Uchwała traci moc 1 marca 2014 r. na podstawie § 16 uchwały zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 5 grudnia 2013 r. w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 1011), z wyjątkiem § 8 ust. 5, 7–7b i 10 oraz § 9 ust. 6 i 7 załącznika nr 1 oraz § 5 ust. 7 pkt 2 załącznika nr 2, które tracą moc 30 kwietnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-07-01 do 2014-02-28

1. NBP prowadzi sprzedaż wartości kolekcjonerskich:

1) osobom prawnym, osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, zwanym dalej „odbiorcami instytucjonalnymi”;

2) osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie poza prowadzoną działalnością gospodarczą oraz osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, zwanym dalej „odbiorcami indywidualnymi”.

2. NBP gwarantuje, że wszystkie sprzedawane wartości kolekcjonerskie będą fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. W przypadku stwierdzenia przez klienta wad jakościowych wartości kolekcjonerskich reklamacja powinna być złożona w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu w miejscu ich zakupu, wraz z reklamowanymi wartościami kolekcjonerskimi, paragonem fiskalnym albo fakturą VAT, będącymi dowodem zakupu, oraz pisemnym, szczegółowym uzasadnieniem reklamacji.

3. Rozpatrzenie przez Departament Emisyjno-Skarbcowy NBP, zwany dalej „DES”, zasadności reklamacji nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jej wpływu do NBP. [1] W przypadku uznania reklamacji:

1) klient otrzyma wartości kolekcjonerskie wolne od wad, w terminie i miejscu określonym w zawiadomieniu o uznaniu reklamacji, albo

2) należność za reklamowane wartości zostanie przelana na wskazany przez klienta rachunek bankowy, w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji, w przypadku braku możliwości przekazania określonych wartości kolekcjonerskich wolnych od wad.

4. Reklamacje wartości kolekcjonerskich noszących ślady fizycznych uszkodzeń, powstałych w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z nimi przez klientów, nie będą uwzględniane.

5. Wartości kolekcjonerskie, zakupione wysyłkowo poprzez sklep internetowy, w celu rozpatrzenia reklamacji należy dostarczyć na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy/reklamacja”. W przypadku uznania reklamacji klient otrzyma:

1) wartości kolekcjonerskie wolne od wad i spełniające warunki transakcji, przy czym ich ponowne doręczenie nastąpi na koszt NBP, albo

2) równowartość zapłaconej ceny, wraz z ewentualnymi kosztami wysyłki; należność zostanie przelana na wskazany przez klienta rachunek bankowy, w terminie 14 dni roboczych od dnia uznania reklamacji za uzasadnioną.

Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.

6. Przepisy ust. 2–5 nie naruszają uprawnień klientów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, jeżeli przewidują one korzystniejsze warunki ochrony.

[1] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 uchwały zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 28 maja 2012 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 457). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-02-07 do 2012-06-30

1. NBP prowadzi sprzedaż wartości kolekcjonerskich:

1) osobom prawnym, osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, zwanym dalej „odbiorcami instytucjonalnymi”;

2) osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie poza prowadzoną działalnością gospodarczą oraz osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, zwanym dalej „odbiorcami indywidualnymi”.

2. NBP gwarantuje, że wszystkie sprzedawane wartości kolekcjonerskie będą fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. W przypadku stwierdzenia przez klienta wad jakościowych wartości kolekcjonerskich reklamacja powinna być złożona w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu w miejscu ich zakupu, wraz z reklamowanymi wartościami kolekcjonerskimi, paragonem fiskalnym albo fakturą VAT, będącymi dowodem zakupu, oraz pisemnym, szczegółowym uzasadnieniem reklamacji.

3. [1] Rozpatrzenie przez Departament Emisyjno-Skarbcowy NBP zasadności reklamacji nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jej wpływu do NBP. W przypadku uznania reklamacji:

1) klient otrzyma wartości kolekcjonerskie wolne od wad, w terminie i miejscu określonym w zawiadomieniu o uznaniu reklamacji, albo

2) należność za reklamowane wartości zostanie przelana na wskazany przez klienta rachunek bankowy, w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji, w przypadku braku możliwości przekazania określonych wartości kolekcjonerskich wolnych od wad.

4. Reklamacje wartości kolekcjonerskich noszących ślady fizycznych uszkodzeń, powstałych w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z nimi przez klientów, nie będą uwzględniane.

5. Wartości kolekcjonerskie, zakupione wysyłkowo poprzez sklep internetowy, w celu rozpatrzenia reklamacji należy dostarczyć na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy/reklamacja”. W przypadku uznania reklamacji klient otrzyma:

1) wartości kolekcjonerskie wolne od wad i spełniające warunki transakcji, przy czym ich ponowne doręczenie nastąpi na koszt NBP, albo

2) równowartość zapłaconej ceny, wraz z ewentualnymi kosztami wysyłki; należność zostanie przelana na wskazany przez klienta rachunek bankowy, w terminie 14 dni roboczych od dnia uznania reklamacji za uzasadnioną.

Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.

6. Przepisy ust. 2–5 nie naruszają uprawnień klientów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, jeżeli przewidują one korzystniejsze warunki ochrony.

[1] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 uchwały zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 12 stycznia 2012 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. poz. 36). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-04 do 2012-02-06

1. NBP prowadzi sprzedaż wartości kolekcjonerskich:

1) osobom prawnym, osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, zwanym dalej „odbiorcami instytucjonalnymi”;

2) osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie poza prowadzoną działalnością gospodarczą oraz osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, zwanym dalej „odbiorcami indywidualnymi”.

2. [1] NBP gwarantuje, że wszystkie sprzedawane wartości kolekcjonerskie będą fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. W przypadku stwierdzenia przez klienta wad jakościowych wartości kolekcjonerskich reklamacja powinna być złożona w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu w miejscu ich zakupu, wraz z reklamowanymi wartościami kolekcjonerskimi, paragonem fiskalnym albo fakturą VAT, będącymi dowodem zakupu, oraz pisemnym, szczegółowym uzasadnieniem reklamacji.

3. [2] Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Departament Emisyjno-Skarbcowy NBP nie później niż w ciągu 30 dni roboczych od dnia jej wpływu do NBP. W przypadku uznania reklamacji klient otrzyma, w miejscu jej złożenia, wartości kolekcjonerskie wolne od wad albo równowartość zapłaconej ceny; w tym drugim przypadku należność zostanie przelana na wskazany przez klienta rachunek bankowy, w terminie 14 dni roboczych od dnia uznania reklamacji za uzasadnioną.

4. [3] Reklamacje wartości kolekcjonerskich noszących ślady fizycznych uszkodzeń, powstałych w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z nimi przez klientów, nie będą uwzględniane.

5. [4] Wartości kolekcjonerskie, zakupione wysyłkowo poprzez sklep internetowy, w celu rozpatrzenia reklamacji należy dostarczyć na adres: Narodowy Bank Polski, Departament Emisyjno-Skarbcowy, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem „Sklep internetowy/reklamacja”. W przypadku uznania reklamacji klient otrzyma:

1) wartości kolekcjonerskie wolne od wad i spełniające warunki transakcji, przy czym ich ponowne doręczenie nastąpi na koszt NBP, albo

2) równowartość zapłaconej ceny, wraz z ewentualnymi kosztami wysyłki; należność zostanie przelana na wskazany przez klienta rachunek bankowy, w terminie 14 dni roboczych od dnia uznania reklamacji za uzasadnioną.

Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.

6. [5] Przepisy ust. 2–5 nie naruszają uprawnień klientów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, jeżeli przewidują one korzystniejsze warunki ochrony.

[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 17 marca 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. Nr 23, poz. 254). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

[2] § 2 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 17 marca 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. Nr 23, poz. 254). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

[3] § 2 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 17 marca 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. Nr 23, poz. 254). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

[4] § 2 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 17 marca 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. Nr 23, poz. 254). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

[5] § 2 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) uchwały Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 17 marca 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie warunków i zasad sprzedaży przez Narodowy Bank Polski monet, banknotów i numizmatów przeznaczonych na cele kolekcjonerskie oraz na inne cele (M.P. Nr 23, poz. 254). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-11-03 do 2011-04-03

 1. NBP prowadzi sprzedaż wartości kolekcjonerskich:

1) osobom prawnym, osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, zwanym dalej „odbiorcami instytucjonalnymi”;

2) osobom fizycznym nabywającym wartości kolekcjonerskie poza prowadzoną działalnością gospodarczą oraz osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, zwanym dalej „odbiorcami indywidualnymi”.

2. NBP może zlecić innemu podmiotowi wykonywanie usług w zakresie organizacji i prowadzenia sprzedaży wartości kolekcjonerskich, na zasadach określonych w umowie zawartej pomiędzy NBP a tym podmiotem.