history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2008-12-01

[7] Do zakresu działania Komisji należy:

1) zbadanie okoliczności faktycznych podjęcia lub prowadzenia przez Centralne Biuro Antykorupcyjne, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Policję i Prokuraturę czynności operacyjno-rozpoznawczych i czynności procesowych w ramach postępowań karnych w sprawach, o których mowa w art. 2 pkt 1–3, to jest:

a) [8] okoliczności wszczęcia tych postępowań karnych,

b) [9] okoliczności stosowania w tych postępowaniach czynności operacyjno-rozpoznawczych, w tym kontroli operacyjnej, prowokacji, tzw. zakupu kontrolowanego oraz wytwarzania i posługiwania się dokumentami legalizacyjnymi,

c) [10] ewentualnego bezpośredniego lub pośredniego wywierania nielegalnego wpływu przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji w tych postępowaniach karnych,

d) [11] wpływu działań, o których mowa w lit. c, na prowadzenie tych postępowań karnych oraz stosowanie w tych postępowaniach środków przymusu,

e) [12] (utraciła moc);

2) zbadanie okoliczności faktycznych stosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych wobec osób niebędących osobami podejrzanymi, to jest:

a) [13] stosowania kontroli operacyjnej, w tym stosowanej w przypadkach niecierpiących zwłoki, przed uzyskaniem zarządzenia kontroli przez sąd, a także stosowania prowokacji, tzw. zakupu kontrolowanego oraz wytwarzania i posługiwania się dokumentami legalizacyjnymi,

b) [14] ewentualnego bezpośredniego lub pośredniego wywierania nielegalnego wpływu przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji w celu zastosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych;

3) [15] (utracił moc).

[7] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 jest zgodny z art. 32 ust. 1 Konstytucji RP.

[8] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. a) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[9] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. b) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[10] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. c) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP, a w części obejmującej wyrazy: „przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji”, nie jest niezgodna z art. 42 ust. 3 w związku z art. 111 ust. 1 Konstytucji RP.

[11] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. d) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[12] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. e) jest niezgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP. Art. 3 pkt 1 lit. e) utraciła moc 1 grudnia 2008 r.

[13] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 2 lit. a) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[14] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 2 lit. b) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP, a w części obejmującej wyrazy: „przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji”, nie jest niezgodna z art. 42 ust. 3 w związku z art. 111 ust. 1 Konstytucji RP.

[15] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 3 jest niezgodny z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP. Art. 3 pkt 3 utracił moc 1 grudnia 2008 r.

Wersja obowiązująca od 2008-12-01

[7] Do zakresu działania Komisji należy:

1) zbadanie okoliczności faktycznych podjęcia lub prowadzenia przez Centralne Biuro Antykorupcyjne, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Policję i Prokuraturę czynności operacyjno-rozpoznawczych i czynności procesowych w ramach postępowań karnych w sprawach, o których mowa w art. 2 pkt 1–3, to jest:

a) [8] okoliczności wszczęcia tych postępowań karnych,

b) [9] okoliczności stosowania w tych postępowaniach czynności operacyjno-rozpoznawczych, w tym kontroli operacyjnej, prowokacji, tzw. zakupu kontrolowanego oraz wytwarzania i posługiwania się dokumentami legalizacyjnymi,

c) [10] ewentualnego bezpośredniego lub pośredniego wywierania nielegalnego wpływu przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji w tych postępowaniach karnych,

d) [11] wpływu działań, o których mowa w lit. c, na prowadzenie tych postępowań karnych oraz stosowanie w tych postępowaniach środków przymusu,

e) [12] (utraciła moc);

2) zbadanie okoliczności faktycznych stosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych wobec osób niebędących osobami podejrzanymi, to jest:

a) [13] stosowania kontroli operacyjnej, w tym stosowanej w przypadkach niecierpiących zwłoki, przed uzyskaniem zarządzenia kontroli przez sąd, a także stosowania prowokacji, tzw. zakupu kontrolowanego oraz wytwarzania i posługiwania się dokumentami legalizacyjnymi,

b) [14] ewentualnego bezpośredniego lub pośredniego wywierania nielegalnego wpływu przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji w celu zastosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych;

3) [15] (utracił moc).

[7] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 jest zgodny z art. 32 ust. 1 Konstytucji RP.

[8] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. a) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[9] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. b) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[10] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. c) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP, a w części obejmującej wyrazy: „przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji”, nie jest niezgodna z art. 42 ust. 3 w związku z art. 111 ust. 1 Konstytucji RP.

[11] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. d) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[12] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 1 lit. e) jest niezgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP. Art. 3 pkt 1 lit. e) utraciła moc 1 grudnia 2008 r.

[13] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 2 lit. a) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP.

[14] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 2 lit. b) jest zgodna z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP, a w części obejmującej wyrazy: „przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji”, nie jest niezgodna z art. 42 ust. 3 w związku z art. 111 ust. 1 Konstytucji RP.

[15] Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 listopada 2008 r. (M.P. Nr 91, poz. 788) art. 3 pkt 3 jest niezgodny z art. 2, art. 7 i art. 111 ust. 1 w związku z art. 95 ust. 2 Konstytucji RP. Art. 3 pkt 3 utracił moc 1 grudnia 2008 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-01-11 do 2008-11-30

 Do zakresu działania Komisji należy:

1) zbadanie okoliczności faktycznych podjęcia lub prowadzenia przez Centralne Biuro Antykorupcyjne, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Policję i Prokuraturę czynności operacyjno-rozpoznawczych i czynności procesowych w ramach postępowań karnych w sprawach, o których mowa w art. 2 pkt 1–3, to jest:

a) okoliczności wszczęcia tych postępowań karnych,

b) okoliczności stosowania w tych postępowaniach czynności operacyjno-rozpoznawczych, w tym kontroli operacyjnej, prowokacji, tzw. zakupu kontrolowanego oraz wytwarzania i posługiwania się dokumentami legalizacyjnymi,

c) ewentualnego bezpośredniego lub pośredniego wywierania nielegalnego wpływu przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji w tych postępowaniach karnych,

d) wpływu działań, o których mowa w lit. c, na prowadzenie tych postępowań karnych oraz stosowanie w tych postępowaniach środków przymusu,

e) okoliczności ewentualnego ujawnienia tajemnicy państwowej lub służbowej przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji lub na ich polecenie w tych postępowaniach karnych;

2) zbadanie okoliczności faktycznych stosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych wobec osób niebędących osobami podejrzanymi, to jest:

a) stosowania kontroli operacyjnej, w tym stosowanej w przypadkach niecierpiących zwłoki, przed uzyskaniem zarządzenia kontroli przez sąd, a także stosowania prowokacji, tzw. zakupu kontrolowanego oraz wytwarzania i posługiwania się dokumentami legalizacyjnymi,

b) ewentualnego bezpośredniego lub pośredniego wywierania nielegalnego wpływu przez członków Rady Ministrów, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Komendanta Głównego Policji w celu zastosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych;

3) zbadanie okoliczności faktycznych ewentualnego niszczenia dowodów świadczących o nadużywaniu stosowania czynności operacyjno-rozpoznawczych przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Centralne Biuro Antykorupcyjne.