history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-02-01 do 2014-01-01

Odrębny tryb opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego może polegać w szczególności na:

1) powierzeniu opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Rządowemu Centrum Legislacji lub właściwemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów,

2) określeniu szczególnych warunków opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności, w tym nałożeniu na organ wnioskujący obowiązku:

a) uprzedniego przedstawienia Radzie Ministrów, Prezesowi Rady Ministrów lub wskazanemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów założeń albo tez dokumentu rządowego lub oceny skutków regulacji w odniesieniu do projektu aktu normatywnego,

b) przedstawienia projektu dokumentu rządowego do zaopiniowania przez organy pomocnicze Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów,

3) [1] rozesłaniu do wiadomości członkom Rady Ministrów dokumentów informacyjnych – bez konieczności ich rozpatrywania przez stały komitet Rady Ministrów,

4) wyrażeniu, gdy waga lub pilność sprawy wymaga niezwłocznego jej rozstrzygnięcia przez Radę Ministrów, zgody na rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego, który:

a) nie został zaopiniowany zgodnie z § 11 lub § 12 ust. 2–5 lub

b) nie został uzgodniony z członkami Rady Ministrów zgodnie z § 12 ust. 1, lub

c) [2] nie został rozpatrzony przez stały komitet Rady Ministrów (§ 19 ust. 2), lub

d) nie spełnia wymogów określonych w § 24 ust. 3 pkt 1 lit. a–d i pkt 2 (§ 24 ust. 4),

5) skróceniu terminów określonych w § 24 ust. 1 i § 36.

[1] § 8 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) uchwały Nr 12 Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2010 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 5, poz. 47). Zmiana weszła w życie 1 lutego 2010 r.

[2] § 8 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) uchwały Nr 12 Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2010 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 5, poz. 47). Zmiana weszła w życie 1 lutego 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-02-01 do 2014-01-01

Odrębny tryb opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego może polegać w szczególności na:

1) powierzeniu opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Rządowemu Centrum Legislacji lub właściwemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów,

2) określeniu szczególnych warunków opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności, w tym nałożeniu na organ wnioskujący obowiązku:

a) uprzedniego przedstawienia Radzie Ministrów, Prezesowi Rady Ministrów lub wskazanemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów założeń albo tez dokumentu rządowego lub oceny skutków regulacji w odniesieniu do projektu aktu normatywnego,

b) przedstawienia projektu dokumentu rządowego do zaopiniowania przez organy pomocnicze Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów,

3) [1] rozesłaniu do wiadomości członkom Rady Ministrów dokumentów informacyjnych – bez konieczności ich rozpatrywania przez stały komitet Rady Ministrów,

4) wyrażeniu, gdy waga lub pilność sprawy wymaga niezwłocznego jej rozstrzygnięcia przez Radę Ministrów, zgody na rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego, który:

a) nie został zaopiniowany zgodnie z § 11 lub § 12 ust. 2–5 lub

b) nie został uzgodniony z członkami Rady Ministrów zgodnie z § 12 ust. 1, lub

c) [2] nie został rozpatrzony przez stały komitet Rady Ministrów (§ 19 ust. 2), lub

d) nie spełnia wymogów określonych w § 24 ust. 3 pkt 1 lit. a–d i pkt 2 (§ 24 ust. 4),

5) skróceniu terminów określonych w § 24 ust. 1 i § 36.

[1] § 8 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) uchwały Nr 12 Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2010 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 5, poz. 47). Zmiana weszła w życie 1 lutego 2010 r.

[2] § 8 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) uchwały Nr 12 Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2010 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 5, poz. 47). Zmiana weszła w życie 1 lutego 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-06-19 do 2010-01-31

Odrębny tryb opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego może polegać w szczególności na:

1) [3] powierzeniu opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Rządowemu Centrum Legislacji lub właściwemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów,

2) określeniu szczególnych warunków opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności, w tym nałożeniu na organ wnioskujący obowiązku:

a) uprzedniego przedstawienia Radzie Ministrów, Prezesowi Rady Ministrów lub wskazanemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów założeń albo tez dokumentu rządowego lub oceny skutków regulacji w odniesieniu do projektu aktu normatywnego,

b) [4] przedstawienia projektu dokumentu rządowego do zaopiniowania przez organy pomocnicze Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów,

3) rozesłaniu do wiadomości członkom Rady Ministrów dokumentów informacyjnych – bez konieczności ich rozpatrywania przez stały komitet Rady Ministrów lub Komitet Europejski Rady Ministrów,

4) wyrażeniu, gdy waga lub pilność sprawy wymaga niezwłocznego jej rozstrzygnięcia przez Radę Ministrów, zgody na rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego, który:

a) nie został zaopiniowany zgodnie z § 11 lub § 12 ust. 2–5 lub

b) nie został uzgodniony z członkami Rady Ministrów zgodnie z § 12 ust. 1, lub

c) nie został rozpatrzony przez stały komitet Rady Ministrów lub Komitet Europejski Rady Ministrów (§ 19 ust. 2), lub

d) nie spełnia wymogów określonych w § 24 ust. 3 pkt 1 lit. a–d i pkt 2 (§ 24 ust. 4),

5) skróceniu terminów określonych w § 24 ust. 1 i § 36.

[3] § 8 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) uchwały Nr 89 Rady Ministrów z dnia 12 czerwca 2006 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 40, poz. 439). Zmiana weszła w życie 19 czerwca 2006 r.

[4] § 8 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) uchwały Nr 89 Rady Ministrów z dnia 12 czerwca 2006 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 40, poz. 439). Zmiana weszła w życie 19 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-20 do 2006-06-18

Odrębny tryb opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego może polegać w szczególności na:

1) powierzeniu opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności Rządowemu Centrum Studiów Strategicznych, Rządowemu Centrum Legislacji lub właściwemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów,

2) określeniu szczególnych warunków opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności, w tym nałożeniu na organ wnioskujący obowiązku:

a) uprzedniego przedstawienia Radzie Ministrów, Prezesowi Rady Ministrów lub wskazanemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów założeń albo tez dokumentu rządowego lub oceny skutków regulacji w odniesieniu do projektu aktu normatywnego,

b) przedstawienia projektu dokumentu rządowego do zaopiniowania przez organy pomocnicze Rady Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów, Rządowe Centrum Studiów Strategicznych lub Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów.

3) [3] rozesłaniu do wiadomości członkom Rady Ministrów dokumentów informacyjnych – bez konieczności ich rozpatrywania przez stały komitet Rady Ministrów lub Komitet Europejski Rady Ministrów,

4) [4] wyrażeniu, gdy waga lub pilność sprawy wymaga niezwłocznego jej rozstrzygnięcia przez Radę Ministrów, zgody na rozpatrzenie projektu dokumentu rządowego, który:

a) nie został zaopiniowany zgodnie z § 11 lub § 12 ust. 2–5 lub

b) nie został uzgodniony z członkami Rady Ministrów zgodnie z § 12 ust. 1, lub

c) nie został rozpatrzony przez stały komitet Rady Ministrów lub Komitet Europejski Rady Ministrów (§ 19 ust. 2), lub

d) nie spełnia wymogów określonych w § 24 ust. 3 pkt 1 lit. a–d i pkt 2 (§ 24 ust. 4),

5) [5] skróceniu terminów określonych w § 24 ust. 1 i § 36.

[3] § 8 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 2 uchwały Nr 244 Rady Ministrów z dnia 20 września 2005 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 55, poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 września 2005 r.

[4] § 8 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 uchwały Nr 244 Rady Ministrów z dnia 20 września 2005 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 55, poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 września 2005 r.

[5] § 8 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 uchwały Nr 244 Rady Ministrów z dnia 20 września 2005 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 55, poz. 757). Zmiana weszła w życie 20 września 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-20 do 2005-09-19

Odrębny tryb opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego może polegać w szczególności na:

1) powierzeniu opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności Rządowemu Centrum Studiów Strategicznych, Rządowemu Centrum Legislacji lub właściwemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów,

2) określeniu szczególnych warunków opracowania, uzgodnienia i wniesienia projektu dokumentu rządowego lub niektórych z tych czynności, w tym nałożeniu na organ wnioskujący obowiązku:

a) uprzedniego przedstawienia Radzie Ministrów, Prezesowi Rady Ministrów lub wskazanemu organowi wewnętrznemu Rady Ministrów założeń albo tez dokumentu rządowego lub oceny skutków regulacji w odniesieniu do projektu aktu normatywnego,

b) przedstawienia projektu dokumentu rządowego do zaopiniowania przez organy pomocnicze Rady Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów, Rządowe Centrum Studiów Strategicznych lub Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów.