history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-04-01 do 2014-01-01

1. Członkowie Rady Ministrów i inne organy oraz osoby upoważnione, zgodnie z ustawą, do reprezentowania Rządu przed Sejmem i Senatem, zwani dalej „przedstawicielami Rządu", biorą udział w pracach parlamentarnych i, w granicach udzielonych im upoważnień, przedstawiają stanowisko Rady Ministrów oraz prezentują opinie, udzielają wyjaśnień, zgłaszają wnioski, jak również podejmują inne czynności wymagane ze względu na charakter sprawy oraz obowiązujący tryb postępowania, zgodnie ze stanowiskiem Rządu.

2. Przedstawiciele Rządu mogą w Sejmie i w Senacie zgłaszać, bez odrębnego upoważnienia, propozycje zmian w rządowych projektach ustaw lub innych dokumentach rządowych, jeżeli są one uzasadnione ze względów legislacyjnych lub redakcyjnych.

2a. [43] Jeżeli projekt ustawy był opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, przedstawiciel Rządu może zwrócić się, przed zgłoszeniem propozycji, o których mowa w ust. 2, do Prezesa Rządowego Centrum Legislacji albo jego przedstawiciela o wydanie opinii w tej sprawie.

3. Merytoryczne zmiany stanowiska Rady Ministrów wyrażonego w dokumencie rządowym wymagają odrębnego upoważnienia Rady Ministrów, udzielonego, stosownie do stanu prac nad dokumentem i jego rodzaju, jednocześnie z przyjęciem przez Radę Ministrów autopoprawki do dokumentu rządowego lub przyjęciem przez Radę Ministrów stanowiska wpisanego do protokołu ustaleń posiedzenia Rady Ministrów.

4. Jeżeli przedstawiciel Rządu w toku prac parlamentarnych stwierdzi, że zachodzi potrzeba zmiany lub uzupełnienia stanowiska Rządu wyrażonego w dokumencie rządowym [44], zawiadamia o tym niezwłocznie Prezesa Rady Ministrów, za pośrednictwem Sekretarza do Spraw Parlamentarnych.

5. [45] Autopoprawki do projektów dokumentów rządowych podlegają opracowaniu, uzgodnieniu i rozpatrzeniu w trybie przewidzianym dla projektów dokumentów rządowych.

[43] § 47 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 14 uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[44] § 47 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[45] § 47 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-04-01 do 2014-01-01

1. Członkowie Rady Ministrów i inne organy oraz osoby upoważnione, zgodnie z ustawą, do reprezentowania Rządu przed Sejmem i Senatem, zwani dalej „przedstawicielami Rządu", biorą udział w pracach parlamentarnych i, w granicach udzielonych im upoważnień, przedstawiają stanowisko Rady Ministrów oraz prezentują opinie, udzielają wyjaśnień, zgłaszają wnioski, jak również podejmują inne czynności wymagane ze względu na charakter sprawy oraz obowiązujący tryb postępowania, zgodnie ze stanowiskiem Rządu.

2. Przedstawiciele Rządu mogą w Sejmie i w Senacie zgłaszać, bez odrębnego upoważnienia, propozycje zmian w rządowych projektach ustaw lub innych dokumentach rządowych, jeżeli są one uzasadnione ze względów legislacyjnych lub redakcyjnych.

2a. [43] Jeżeli projekt ustawy był opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, przedstawiciel Rządu może zwrócić się, przed zgłoszeniem propozycji, o których mowa w ust. 2, do Prezesa Rządowego Centrum Legislacji albo jego przedstawiciela o wydanie opinii w tej sprawie.

3. Merytoryczne zmiany stanowiska Rady Ministrów wyrażonego w dokumencie rządowym wymagają odrębnego upoważnienia Rady Ministrów, udzielonego, stosownie do stanu prac nad dokumentem i jego rodzaju, jednocześnie z przyjęciem przez Radę Ministrów autopoprawki do dokumentu rządowego lub przyjęciem przez Radę Ministrów stanowiska wpisanego do protokołu ustaleń posiedzenia Rady Ministrów.

4. Jeżeli przedstawiciel Rządu w toku prac parlamentarnych stwierdzi, że zachodzi potrzeba zmiany lub uzupełnienia stanowiska Rządu wyrażonego w dokumencie rządowym [44], zawiadamia o tym niezwłocznie Prezesa Rady Ministrów, za pośrednictwem Sekretarza do Spraw Parlamentarnych.

5. [45] Autopoprawki do projektów dokumentów rządowych podlegają opracowaniu, uzgodnieniu i rozpatrzeniu w trybie przewidzianym dla projektów dokumentów rządowych.

[43] § 47 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 14 uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[44] § 47 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[45] § 47 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-20 do 2009-03-31

1. Członkowie Rady Ministrów i inne organy oraz osoby upoważnione, zgodnie z ustawą, do reprezentowania Rządu przed Sejmem i Senatem, zwani dalej „przedstawicielami Rządu", biorą udział w pracach parlamentarnych i, w granicach udzielonych im upoważnień, przedstawiają stanowisko Rady Ministrów oraz prezentują opinie, udzielają wyjaśnień, zgłaszają wnioski, jak również podejmują inne czynności wymagane ze względu na charakter sprawy oraz obowiązujący tryb postępowania, zgodnie ze stanowiskiem Rządu.

2. Przedstawiciele Rządu mogą w Sejmie i w Senacie zgłaszać, bez odrębnego upoważnienia, propozycje zmian w rządowych projektach ustaw lub innych dokumentach rządowych, jeżeli są one uzasadnione ze względów legislacyjnych lub redakcyjnych.

3. Merytoryczne zmiany stanowiska Rady Ministrów wyrażonego w dokumencie rządowym wymagają odrębnego upoważnienia Rady Ministrów, udzielonego, stosownie do stanu prac nad dokumentem i jego rodzaju, jednocześnie z przyjęciem przez Radę Ministrów autopoprawki do dokumentu rządowego lub przyjęciem przez Radę Ministrów stanowiska wpisanego do protokołu ustaleń posiedzenia Rady Ministrów.

4. Jeżeli przedstawiciel Rządu w toku prac parlamentarnych stwierdzi, że zachodzi potrzeba zmiany lub uzupełnienia stanowiska Rządu wyrażonego w dokumencie, zawiadamia o tym niezwłocznie Prezesa Rady Ministrów, za pośrednictwem Sekretarza do Spraw Parlamentarnych.

5. Autopoprawki do dokumentów rządowych podlegają opracowaniu, uzgodnieniu i rozpatrzeniu w trybie przewidzianym dla dokumentów rządowych.