history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-12-06 do 2014-01-01

1. Organ wnioskujący jest obowiązany uzgodnić projekt dokumentu rządowego z członkami Rady Ministrów oraz Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a pod względem prawnym i formalnym – z Rządowym Centrum Legislacji, z zastrzeżeniem ust. 1a.

1a. [13] W przypadku projektu ustawy opracowanego przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b organ wnioskujący może, przed skierowaniem do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów, skierować projekt do uzgodnień z członkami Rady Ministrów oraz Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zagadnienia o charakterze legislacyjnym związane ze zgłaszanymi uwagami rozstrzyga Rządowe Centrum Legislacji.

2. Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej, jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 2a, wystąpić z wnioskiem do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Sekretarza Rady Ministrów albo Prezesa Rządowego Centrum Legislacji o skierowanie projektu do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów. W przypadku wyrażenia opinii przez Radę Legislacyjną, organ wnioskujący ma obowiązek odniesienia się do tej opinii oraz dołączenia jej do projektu aktu normatywnego kierowanego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz Radę Ministrów.

2a. Projekt ustawy o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, który nie został skierowany do uzgodnień na podstawie ust. 1a, organ wnioskujący kieruje do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów przed skierowaniem projektu do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów. [14] Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

3. Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 3a, przekazać go Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio. Szczegółowy tryb opiniowania dokumentów przekazanych Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego określa regulamin pracy tej Komisji.

3a. Projekt ustawy, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, który nie został skierowany do uzgodnień na podstawie ust. 1a, organ wnioskujący przekazuje Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego przed skierowaniem projektu do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów. [15] Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

4. Jeżeli, na podstawie odrębnych przepisów, projekt dokumentu rządowego podlega zaopiniowaniu lub uzgodnieniu z organami albo podmiotami, których zakresu działania dotyczy projekt, obowiązek skierowania projektu do zaopiniowania lub uzgodnienia spoczywa na organie wnioskującym.

5. Organ wnioskujący, biorąc pod uwagę treść projektu dokumentu rządowego, a także uwzględniając inne okoliczności, w tym znaczenie oraz przewidywane skutki społeczne i ekonomiczne dokumentu, stopień jego złożoności oraz jego pilność, może zdecydować o skierowaniu projektu dokumentu do zaopiniowania przez inne organy administracji państwowej, organizacje społeczne oraz inne zainteresowane podmioty i instytucje.

[13] § 12 ust. 1a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

[14] § 12 ust. 2a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

[15] § 12 ust. 3a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-12-06 do 2014-01-01

1. Organ wnioskujący jest obowiązany uzgodnić projekt dokumentu rządowego z członkami Rady Ministrów oraz Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a pod względem prawnym i formalnym – z Rządowym Centrum Legislacji, z zastrzeżeniem ust. 1a.

1a. [13] W przypadku projektu ustawy opracowanego przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b organ wnioskujący może, przed skierowaniem do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów, skierować projekt do uzgodnień z członkami Rady Ministrów oraz Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zagadnienia o charakterze legislacyjnym związane ze zgłaszanymi uwagami rozstrzyga Rządowe Centrum Legislacji.

2. Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej, jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 2a, wystąpić z wnioskiem do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Sekretarza Rady Ministrów albo Prezesa Rządowego Centrum Legislacji o skierowanie projektu do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów. W przypadku wyrażenia opinii przez Radę Legislacyjną, organ wnioskujący ma obowiązek odniesienia się do tej opinii oraz dołączenia jej do projektu aktu normatywnego kierowanego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz Radę Ministrów.

2a. Projekt ustawy o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, który nie został skierowany do uzgodnień na podstawie ust. 1a, organ wnioskujący kieruje do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów przed skierowaniem projektu do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów. [14] Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

3. Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 3a, przekazać go Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio. Szczegółowy tryb opiniowania dokumentów przekazanych Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego określa regulamin pracy tej Komisji.

3a. Projekt ustawy, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, który nie został skierowany do uzgodnień na podstawie ust. 1a, organ wnioskujący przekazuje Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego przed skierowaniem projektu do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów. [15] Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

4. Jeżeli, na podstawie odrębnych przepisów, projekt dokumentu rządowego podlega zaopiniowaniu lub uzgodnieniu z organami albo podmiotami, których zakresu działania dotyczy projekt, obowiązek skierowania projektu do zaopiniowania lub uzgodnienia spoczywa na organie wnioskującym.

5. Organ wnioskujący, biorąc pod uwagę treść projektu dokumentu rządowego, a także uwzględniając inne okoliczności, w tym znaczenie oraz przewidywane skutki społeczne i ekonomiczne dokumentu, stopień jego złożoności oraz jego pilność, może zdecydować o skierowaniu projektu dokumentu do zaopiniowania przez inne organy administracji państwowej, organizacje społeczne oraz inne zainteresowane podmioty i instytucje.

[13] § 12 ust. 1a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

[14] § 12 ust. 2a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

[15] § 12 ust. 3a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-04-01 do 2011-12-05

1. [23] Organ wnioskujący jest obowiązany uzgodnić projekt dokumentu rządowego z członkami Rady Ministrów oraz Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a pod względem prawnym i formalnym – z Rządowym Centrum Legislacji, z zastrzeżeniem ust. 1a.

1a. [24] Przepisu ust. 1 nie stosuje się do projektu ustawy opracowywanego przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b.

2. [25] Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej, jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 2a, wystąpić z wnioskiem do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Sekretarza Rady Ministrów albo Prezesa Rządowego Centrum Legislacji o skierowanie projektu do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów. W przypadku wyrażenia opinii przez Radę Legislacyjną, organ wnioskujący ma obowiązek odniesienia się do tej opinii oraz dołączenia jej do projektu aktu normatywnego kierowanego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz Radę Ministrów.

2a. [26] Jeżeli projekt ustawy o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej był opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, organ wnioskujący jest obowiązany skierować go do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów przed skierowaniem projektu do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów. Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

3. [27] Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 3a, przekazać go Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio. Szczegółowy tryb opiniowania dokumentów przekazanych Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego określa regulamin pracy tej Komisji.

3a. [28] Jeżeli projekt ustawy, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, był opracowywany przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, organ wnioskujący jest obowiązany przekazać go Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego przed skierowaniem projektu do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów. Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

4. Jeżeli, na podstawie odrębnych przepisów, projekt dokumentu rządowego podlega zaopiniowaniu lub uzgodnieniu z organami albo podmiotami, których zakresu działania dotyczy projekt, obowiązek skierowania projektu do zaopiniowania lub uzgodnienia spoczywa na organie wnioskującym.

5. Organ wnioskujący, biorąc pod uwagę treść projektu dokumentu rządowego, a także uwzględniając inne okoliczności, w tym znaczenie oraz przewidywane skutki społeczne i ekonomiczne dokumentu, stopień jego złożoności oraz jego pilność, może zdecydować o skierowaniu projektu dokumentu do zaopiniowania przez inne organy administracji państwowej, organizacje społeczne oraz inne zainteresowane podmioty i instytucje.

[23] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[24] § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[25] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[26] § 12 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 9 lit. d) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[27] § 12 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. e) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[28] § 12 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 9 lit. f) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-20 do 2009-03-31

1. Organ wnioskujący jest obowiązany uzgodnić projekt dokumentu rządowego z członkami Rady Ministrów oraz Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a pod względem prawnym i formalnym – z Rządowym Centrum Legislacji.

2. Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego o szczególnej doniosłości społecznej, ekonomicznej lub prawnej, jest obowiązany wystąpić z wnioskiem do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Sekretarza Rady Ministrów albo Prezesa Rządowego Centrum Legislacji o skierowanie projektu do zaopiniowania przez Radę Legislacyjną przy Prezesie Rady Ministrów. W razie wyrażenia opinii przez Radę Legislacyjną, organ wnioskujący ma obowiązek odniesienia się do opinii Rady oraz dołączenia tej opinii do projektu aktu normatywnego kierowanego do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów oraz Radę Ministrów.

3. Organ wnioskujący, kierujący do uzgodnień projekt ustawy lub projekt innego aktu normatywnego, którego przepisy dotyczą funkcjonowania samorządu terytorialnego, jest obowiązany przekazać go Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Przepis ust. 2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio. Szczegółowy tryb opiniowania dokumentów przekazanych Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego określa regulamin pracy tej Komisji.

4. Jeżeli, na podstawie odrębnych przepisów, projekt dokumentu rządowego podlega zaopiniowaniu lub uzgodnieniu z organami albo podmiotami, których zakresu działania dotyczy projekt, obowiązek skierowania projektu do zaopiniowania lub uzgodnienia spoczywa na organie wnioskującym.

5. Organ wnioskujący, biorąc pod uwagę treść projektu dokumentu rządowego, a także uwzględniając inne okoliczności, w tym znaczenie oraz przewidywane skutki społeczne i ekonomiczne dokumentu, stopień jego złożoności oraz jego pilność, może zdecydować o skierowaniu projektu dokumentu do zaopiniowania przez inne organy administracji państwowej, organizacje społeczne oraz inne zainteresowane podmioty i instytucje.