history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-12-06 do 2014-01-01

[11] 1. Przed skierowaniem do uzgodnień organ wnioskujący, z zastrzeżeniem ust. 5, przesyła Kancelarii Prezesa Rady Ministrów projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem. W odniesieniu do projektów ustaw Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przedstawia stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji społecznych, a w przypadku projektów innych aktów normatywnych może przedstawić takie stanowisko. Przepisy § 13 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

2. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów sporządza OSR, jeżeli Prezes Rady Ministrów powierzy dokonanie takiej oceny.

3. Organ wnioskujący zajmuje stanowisko w przypadku:

1) przedstawienia przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów stanowiska w trybie, o którym mowa w ust. 1,

2) sporządzenia OSR przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie, o którym mowa w ust. 2

– które wraz ze stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub OSR sporządzoną przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dołącza do projektu aktu normatywnego kierowanego do uzgodnień.

4. Przed skierowaniem do uzgodnień projektu ustawy opracowanego na podstawie założeń projektu ustawy organ wnioskujący, z zastrzeżeniem ust. 5, przesyła projekt ustawy do zbadania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w celu zapewnienia zgodności projektu ustawy z przyjętymi założeniami.

5. Przepisów ust. 1–4 nie stosuje się do projektu ustawy opracowywanego przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, którego organ wnioskujący nie skierował do uzgodnień na podstawie § 12 ust. 1a. W takim przypadku:

1) organ wnioskujący przesyła projekt ustawy do zbadania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w celu zapewnienia zgodności projektu ustawy z przyjętymi założeniami przed skierowaniem do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów,

2) po skierowaniu projektu ustawy przez organ wnioskujący do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przedstawia stanowisko dotyczące zgodności OSR z założeniami projektu ustawy przyjętymi przez Radę Ministrów oraz aktualności przedstawionych w niej wyników, o których mowa w § 10 ust. 6 pkt 3.

[11] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-12-06 do 2014-01-01

[11] 1. Przed skierowaniem do uzgodnień organ wnioskujący, z zastrzeżeniem ust. 5, przesyła Kancelarii Prezesa Rady Ministrów projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem. W odniesieniu do projektów ustaw Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przedstawia stanowisko dotyczące OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji społecznych, a w przypadku projektów innych aktów normatywnych może przedstawić takie stanowisko. Przepisy § 13 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

2. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów sporządza OSR, jeżeli Prezes Rady Ministrów powierzy dokonanie takiej oceny.

3. Organ wnioskujący zajmuje stanowisko w przypadku:

1) przedstawienia przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów stanowiska w trybie, o którym mowa w ust. 1,

2) sporządzenia OSR przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie, o którym mowa w ust. 2

– które wraz ze stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub OSR sporządzoną przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dołącza do projektu aktu normatywnego kierowanego do uzgodnień.

4. Przed skierowaniem do uzgodnień projektu ustawy opracowanego na podstawie założeń projektu ustawy organ wnioskujący, z zastrzeżeniem ust. 5, przesyła projekt ustawy do zbadania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w celu zapewnienia zgodności projektu ustawy z przyjętymi założeniami.

5. Przepisów ust. 1–4 nie stosuje się do projektu ustawy opracowywanego przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b, którego organ wnioskujący nie skierował do uzgodnień na podstawie § 12 ust. 1a. W takim przypadku:

1) organ wnioskujący przesyła projekt ustawy do zbadania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w celu zapewnienia zgodności projektu ustawy z przyjętymi założeniami przed skierowaniem do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów,

2) po skierowaniu projektu ustawy przez organ wnioskujący do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przedstawia stanowisko dotyczące zgodności OSR z założeniami projektu ustawy przyjętymi przez Radę Ministrów oraz aktualności przedstawionych w niej wyników, o których mowa w § 10 ust. 6 pkt 3.

[11] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 uchwały nr 214 Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 2011 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 113, poz. 1146). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-04-01 do 2011-12-05

1. [21] Przed skierowaniem do uzgodnień organ wnioskujący, z zastrzeżeniem ust. 4, przesyła Kancelarii Prezesa Rady Ministrów projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem w celu zaopiniowania OSR, w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji społecznych; przepis § 13 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

2. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów sporządza OSR, jeżeli Prezes Rady Ministrów powierzy dokonanie takiej oceny.

3. Organ wnioskujący zajmuje stanowisko, w przypadku:

1) zgłoszenia uwag przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie, o którym mowa w ust. 1,

2) sporządzenia OSR przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie, o którym mowa w ust. 2,

które wraz z uwagami zgłoszonymi przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów lub OSR sporządzoną przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dołącza do projektu aktu normatywnego kierowanego do uzgodnień.

4. [22] Przepisów ust. 1–3 nie stosuje się do projektu ustawy opracowywanego przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie określonym w § 6 ust. 1b. W takim przypadku, po skierowaniu projektu ustawy przez organ wnioskujący do rozpatrzenia przez stały komitet Rady Ministrów, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wydaje opinię dotyczącą zgodności OSR z założeniami projektu ustawy przyjętymi przez Radę Ministrów oraz aktualności przedstawionych w niej wyników, o których mowa w § 10 ust. 6 pkt 3.

[21] § 11 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

[22] § 11 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) uchwały nr 38 Rady Ministrów z dnia 31 marca 2009 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 20, poz. 246). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-06-19 do 2009-03-31

[8] 1. Przed skierowaniem do uzgodnień organ wnioskujący przesyła Kancelarii Prezesa Rady Ministrów projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem do zaopiniowania OSR, a w szczególności pod względem jej zakresu i zakresu konsultacji społecznych; przepis § 13 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

2. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów sporządza OSR, jeżeli Prezes Rady Ministrów powierzy dokonanie takiej oceny.

3. Organ wnioskujący zajmuje stanowisko, w przypadku:

1) zgłoszenia uwag przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie, o którym mowa w ust. 1,

2) sporządzenia OSR przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie, o którym mowa w ust. 2,

które wraz z uwagami zgłoszonymi przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów lub OSR sporządzoną przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dołącza do projektu aktu normatywnego kierowanego do uzgodnień.

[8] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 uchwały Nr 89 Rady Ministrów z dnia 12 czerwca 2006 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 40, poz. 439). Zmiana weszła w życie 19 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-20 do 2006-06-18

1. Przed skierowaniem do uzgodnień organ wnioskujący przesyła projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem:

1) Rządowemu Centrum Legislacji do zaopiniowania pod względem zakresu OSR i zakresu konsultacji społecznych; przepis § 13 ust. 2 stosuje się odpowiednio,

2) Rządowemu Centrum Studiów Strategicznych, które dokonuje oceny skutków (kosztów i korzyści) społeczno-gospodarczych regulacji oraz sporządza OSR, w szczególności projektów powodujących istotne długookresowe następstwa w rozwoju społecznym i gospodarczym, a także jeżeli Prezes Rady Ministrów powierzy dokonanie takiej oceny.

2. Organ wnioskujący zajmuje stanowisko, w przypadku:

1) zgłoszenia uwag przez Rządowe Centrum Legislacji w trybie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1,

2) sporządzenia OSR przez Rządowe Centrum Studiów Strategicznych w trybie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2,

które wraz z uwagami Rządowego Centrum Legislacji i OSR Rządowego Centrum Studiów Strategicznych dołącza do projektu aktu normatywnego kierowanego do uzgodnień.