history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-11-06    (Dz.U.2024.1626 tekst jednolity)

§ 20. [Pilotowanie pojazdów nienormatywnych posiadających odpowiednie pomiary] 1. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 23 m,

2) szerokość – 3,20 m,

3) wysokość – 4,50 m,

4) masa całkowita – 60 t

– powinien być pilotowany przez pilota.

2. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 30 m,

2) szerokość – 3,60 m,

3) wysokość – 4,70 m,

4) rzeczywistą masę całkowitą pojazdu - powyżej 80 t

– powinien być pilotowany przez dwóch pilotów z przodu i z tyłu pojazdu.

Wersja obowiązująca od 2024-11-06    (Dz.U.2024.1626 tekst jednolity)

§ 20. [Pilotowanie pojazdów nienormatywnych posiadających odpowiednie pomiary] 1. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 23 m,

2) szerokość – 3,20 m,

3) wysokość – 4,50 m,

4) masa całkowita – 60 t

– powinien być pilotowany przez pilota.

2. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 30 m,

2) szerokość – 3,60 m,

3) wysokość – 4,70 m,

4) rzeczywistą masę całkowitą pojazdu - powyżej 80 t

– powinien być pilotowany przez dwóch pilotów z przodu i z tyłu pojazdu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-01-12 do 2024-11-05

§ 20. [Pilotowanie pojazdów nienormatywnych posiadających odpowiednie pomiary] 1. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 23 m,

2) szerokość – 3,20 m,

3) wysokość – 4,50 m,

4) [12] masa całkowita – 60 t

– powinien być pilotowany przez pilota.

2. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 30 [13] m,

2) szerokość – 3,60 m,

3) wysokość – 4,70 m,

4) rzeczywistą masę całkowitą pojazdu – powyżej 80 [14] t

– powinien być pilotowany przez dwóch pilotów z przodu i z tyłu pojazdu.

[12] § 20 ust. 1 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu wydawania zezwoleń wojskowych na przejazd drogowy oraz sposobu organizacji i oznakowania kolumn pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 36). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2024 r.

[13] § 20 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu wydawania zezwoleń wojskowych na przejazd drogowy oraz sposobu organizacji i oznakowania kolumn pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 36). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2024 r.

[14] § 20 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu wydawania zezwoleń wojskowych na przejazd drogowy oraz sposobu organizacji i oznakowania kolumn pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 36). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-12-14 do 2024-01-11

 1. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 23 m,

2) szerokość – 3,20 m,

3) wysokość – 4,50 m

– powinien być pilotowany przez pilota.

2. Pojazd nienormatywny, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

1) długość – 28 m,

2) szerokość – 3,60 m,

3) wysokość – 4,70 m,

4) rzeczywistą masę całkowitą pojazdu – powyżej 60 t

– powinien być pilotowany przez dwóch pilotów z przodu i z tyłu pojazdu.