Wersja obowiązująca od 2024-11-10
[Rejestr i jego zasób] 1. Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. Rejestr zawiera następujące informacje:
1) wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d–f;
2) dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a) wskazanie organu rejestrującego,
b) numer rejestracyjny,
c) datę rejestracji,
d) serię i numer dokumentu,
e) datę wydania i odbioru dokumentu,
f) kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3) dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a) jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b) do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4) wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5) dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 138 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1221) [2] ;
6) dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222);
7) dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8) inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1) organ rejestrujący;
2) Urząd Komunikacji Elektronicznej – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3) Urząd Lotnictwa Cywilnego – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4) właściwą jednostkę organizacyjną Policji – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.
[2] Art. 14 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 57 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1222). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-11-10
[Rejestr i jego zasób] 1. Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. Rejestr zawiera następujące informacje:
1) wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d–f;
2) dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a) wskazanie organu rejestrującego,
b) numer rejestracyjny,
c) datę rejestracji,
d) serię i numer dokumentu,
e) datę wydania i odbioru dokumentu,
f) kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3) dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a) jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b) do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4) wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5) dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 138 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1221) [2] ;
6) dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222);
7) dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8) inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1) organ rejestrujący;
2) Urząd Komunikacji Elektronicznej – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3) Urząd Lotnictwa Cywilnego – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4) właściwą jednostkę organizacyjną Policji – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.
[2] Art. 14 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 57 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1222). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-10-16 do 2024-11-09 (Dz.U.2024.1536 tekst jednolity)
[Rejestr i jego zasób] 1. Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. Rejestr zawiera następujące informacje:
1) wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d–f;
2) dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a) wskazanie organu rejestrującego,
b) numer rejestracyjny,
c) datę rejestracji,
d) serię i numer dokumentu,
e) datę wydania i odbioru dokumentu,
f) kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3) dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a) jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b) do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4) wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5) dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 143 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34, 731 i 834);
6) dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222);
7) dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8) inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1) organ rejestrujący;
2) Urząd Komunikacji Elektronicznej – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3) Urząd Lotnictwa Cywilnego – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4) właściwą jednostkę organizacyjną Policji – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-01-24 do 2024-10-15 (Dz.U.2024.79 tekst jednolity)
[Rejestr i jego zasób] 1. Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. Rejestr zawiera następujące informacje:
1) wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d–f;
2) dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a) wskazanie organu rejestrującego,
b) numer rejestracyjny,
c) datę rejestracji,
d) serię i numer dokumentu,
e) datę wydania i odbioru dokumentu,
f) kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3) dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a) jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b) do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4) wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5) dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 143 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34);
6) dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110);
7) dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8) inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1) organ rejestrujący;
2) Urząd Komunikacji Elektronicznej – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3) Urząd Lotnictwa Cywilnego – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4) właściwą jednostkę organizacyjną Policji – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-09-01 do 2024-01-23 (Dz.U.2020.1500 tekst jednolity)
[Rejestr i jego zasób] 1. Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. Rejestr zawiera następujące informacje:
1) wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d–f;
2) dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a) wskazanie organu rejestrującego,
b) numer rejestracyjny,
c) datę rejestracji,
d) serię i numer dokumentu,
e) datę wydania i odbioru dokumentu,
f) kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3) dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a) jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b) do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4) wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5) dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 143 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2460 oraz z 2020 r. poz. 374, 695 i 875);
6) dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2019 r. poz. 1580 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284 i 1378);
7) dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8) inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1) organ rejestrujący;
2) Urząd Komunikacji Elektronicznej – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3) Urząd Lotnictwa Cywilnego – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4) właściwą jednostkę organizacyjną Policji – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-01 do 2020-08-31
[Rejestr i jego zasób] 1. Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. Rejestr zawiera następujące informacje:
1) wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d–f;
2) dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a) wskazanie organu rejestrującego,
b) numer rejestracyjny,
c) datę rejestracji,
d) serię i numer dokumentu,
e) datę wydania i odbioru dokumentu,
f) kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3) dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a) jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b) do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4) wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5) dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 143 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1907 i 2201 oraz z 2018 r. poz. 106, 138, 650 i 1118);
6) dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2017 r. poz. 959 i 1089 oraz z 2018 r. poz. 138, 650 i 1089);
7) dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8) inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1) organ rejestrujący;
2) Urząd Komunikacji Elektronicznej – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3) Urząd Lotnictwa Cywilnego – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4) właściwą jednostkę organizacyjną Policji – w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.