Wersja obowiązująca od 2024-10-14 (Dz.U.2024.1512 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152 i 858), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
Wersja obowiązująca od 2024-10-14 (Dz.U.2024.1512 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152 i 858), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-11-08 do 2024-10-13 (Dz.U.2023.2424 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2597 oraz z 2023 r. poz. 185, 1234, 1672, 1718 i 2005), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-27 do 2023-11-07 (Dz.U.2021.1744 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 584 i 619), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-06-09 do 2021-09-26
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1942 oraz z 2020 r. poz. 695), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) [16] numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
[16] Art. 21 ust. 1 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 8 ustawy z dnia 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o Karcie Dużej Rodziny, ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. poz. 952). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-06 do 2021-06-08 (Dz.U.2020.1348 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1942 oraz z 2020 r. poz. 695), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada lub o ile obowiązek ich podania wynika z niniejszej ustawy.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-25 do 2020-08-05 (Dz.U.2019.1390 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1900 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 60), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada lub o ile obowiązek ich podania wynika z niniejszej ustawy.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-05-04 do 2019-07-24
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny przetwarzają [3] następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1927 i 1984 oraz z 2017 r. poz. 60, 777, 949 i 1428), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada lub o ile obowiązek ich podania wynika z niniejszej ustawy.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny przetwarza [4] również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane [5] przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
6. [6] Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazaniu polegającym co najmniej na:
1) dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych;
2) pisemnym obowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
7. [7] Osoby przetwarzające dane osobowe, o których mowa w ust. 1, są obowiązane do zachowania ich w poufności.
[3] Art. 21 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 131 pkt 1 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 4 maja 2019 r.
[4] Art. 21 ust. 1a w brzmieniu ustalonym przez art. 131 pkt 2 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 4 maja 2019 r.
[5] Art. 21 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 131 pkt 3 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 4 maja 2019 r.
[6] Art. 21 ust. 6 dodany przez art. 131 pkt 4 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 4 maja 2019 r.
[7] Art. 21 ust. 7 dodany przez art. 131 pkt 4 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 4 maja 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-03 do 2019-05-03 (Dz.U.2017.1832 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny mogą przetwarzać następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1927 i 1984 oraz z 2017 r. poz. 60, 777, 949 i 1428), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza;
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada lub o ile obowiązek ich podania wynika z niniejszej ustawy.
1a. Minister właściwy do spraw rodziny może przetwarzać również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-08-01 do 2017-10-02
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny mogą przetwarzać następujące dane członków rodziny wielodzietnej:
1) imiona i nazwisko;
1a) [6] imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka;
2) datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1927 i 1984 oraz z 2017 r. poz. 60 i 777), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza
11) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) [7] numer telefonu i adres poczty elektronicznej członka rodziny wielodzietnej – o ile je posiada lub o ile obowiązek ich podania wynika z niniejszej ustawy.
1a. [8] Minister właściwy do spraw rodziny może przetwarzać również dane, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 5 – do celów statystycznych;
2) pkt 15 w zakresie adresu poczty elektronicznej – w celu przekazywania informacji związanych z uprawnieniami dla rodzin.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. [9] Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, wraz z wnioskiem o przyznanie Karty i dokumentami potwierdzającymi prawo do przyznania Karty, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
[6] Art. 21 ust. 1 pkt 1a dodany przez art. 14 pkt 11 lit. a) ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin (Dz.U. poz. 1428). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2017 r.
[7] Art. 21 ust. 1 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez art. 14 pkt 11 lit. a) ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin (Dz.U. poz. 1428). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2017 r.
[8] Art. 21 ust. 1a dodany przez art. 14 pkt 11 lit. b) ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin (Dz.U. poz. 1428). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2017 r.
[9] Art. 21 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 14 pkt 11 lit. c) ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin (Dz.U. poz. 1428). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-07-01 do 2017-07-31
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny mogą przetwarzać następujące dane członków rodziny wielodzietnej: [20]
1) [21] imiona i nazwisko;
2) [22] datę urodzenia i informację o zgonie;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
8a) [23] informacje o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) [24] informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1927 i 1984 oraz z 2017 r. poz. 60 i 777), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza;
10a) [25] informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza
11) [26] informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
12) informację [27] o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) adres poczty elektronicznej i numer telefonu osoby składającej wniosek o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu – o ile je posiada.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
[20] Art. 21 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 4 lit. a) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[21] Art. 21 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[22] Art. 21 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[23] Art. 21 ust. 1 pkt 8a dodany przez art. 10 pkt 4 lit. c) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[24] Art. 21 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 4 lit. d) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[25] Art. 21 ust. 1 pkt 10a dodany przez art. 10 pkt 4 lit. e) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[26] Art. 21 ust. 1 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 4 lit. f) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
[27] Art. 21 ust. 1 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 pkt 4 lit. g) ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz.U. poz. 777). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-06 do 2017-06-30 (Dz.U.2016.785 tekst jednolity)
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny mogą przetwarzać następujące dane osób ubiegających się o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu:
1) imię i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko;
11) rodzaj i stopień niepełnosprawności;
12) informacja o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) adres poczty elektronicznej i numer telefonu osoby składającej wniosek o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu – o ile je posiada.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-01-01 do 2016-06-05
[Dane osobowe] 1. W zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny mogą przetwarzać następujące dane osób ubiegających się o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu:
1) imię i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) miejsce zamieszkania lub pobytu;
4) adres do korespondencji;
5) numer PESEL;
6) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL;
7) stan cywilny;
8) obywatelstwo;
9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny;
10) rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko;
11) rodzaj i stopień niepełnosprawności;
12) informacja o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
13) orzeczenie sądu o odebraniu lub ograniczeniu władzy rodzicielskiej;
14) dochody członków rodziny wielodzietnej – w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
15) adres poczty elektronicznej i numer telefonu osoby składającej wniosek o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu – o ile je posiada.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z niniejszej ustawy są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny.
3. Minister właściwy do spraw rodziny może udostępnić mechanizm weryfikacji numerów i statusów wydanych Kart instytucjom oraz podmiotom, które przyznały uprawnienia na rzecz rodzin wielodzietnych na podstawie ustawy, w zakresie niezbędnym do udzielenia tych uprawnień.
4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane przez okres 1 roku od dnia utraty prawa do korzystania z Karty, z wyjątkiem informacji dotyczących osób, którym Karta nie została przyznana, które przetwarza się przez okres 1 roku od dnia, w którym decyzja odmawiająca prawa do Karty stała się ostateczna.
5. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, usuwa się niezwłocznie po upływie okresów przetwarzania, o których mowa w ust. 4.