Wersja obowiązująca od 2024-09-24 (Dz.U.2024.1401 tekst jednolity)
[Weryfikacja] 1. Weryfikacja stanowi procedurę umożliwiającą potwierdzenie, że dokument poddany weryfikacji pochodzi z Centralnej Informacji. Ważność samodzielnie wydrukowanego dokumentu nie jest zależna od przeprowadzenia procedury weryfikacji.
2. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3. Do ograniczenia możliwości weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu stosuje się przepis § 15 ust. 5.
3. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa w ciągu 24 miesięcy od chwili złożenia wniosku w trybie art. 364 ust. 4 ustawy.
4. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest bezpłatna i nie wymaga uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.
5. Procedura weryfikacji składa się z następujących etapów:
1) w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3, udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, weryfikujący odnajduje funkcjonalność weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu;
2) weryfikujący wprowadza identyfikator wydruku, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2.
6. Wynikiem weryfikacji jest pochodząca z systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3, informacja:
1) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy, o dacie jego wydania i o jego treści albo
2) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze nie został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy albo że od daty jego wydania upłynęły ponad 24 miesiące.
7. W przypadku informacji, o której mowa w ust. 6 pkt 1, jeżeli treść księgi wieczystej uległa zmianie od chwili wydania dokumentu, system teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, wskazuje, w jakich działach i rubrykach księgi wieczystej dane zawarte w samodzielnie wydrukowanym dokumencie nie są aktualne. System teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, umożliwia przeglądanie treści księgi wieczystej stanowiącej źródło danych dla samodzielnie wydrukowanego dokumentu bez składania odrębnego wniosku.
8. Wynik weryfikacji może zostać wydrukowany samodzielnie przez weryfikującego.
9. Wydruk, o którym mowa w ust. 8, zawiera dane określające weryfikowany dokument oraz czas i wynik weryfikacji.
Wersja obowiązująca od 2024-09-24 (Dz.U.2024.1401 tekst jednolity)
[Weryfikacja] 1. Weryfikacja stanowi procedurę umożliwiającą potwierdzenie, że dokument poddany weryfikacji pochodzi z Centralnej Informacji. Ważność samodzielnie wydrukowanego dokumentu nie jest zależna od przeprowadzenia procedury weryfikacji.
2. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3. Do ograniczenia możliwości weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu stosuje się przepis § 15 ust. 5.
3. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa w ciągu 24 miesięcy od chwili złożenia wniosku w trybie art. 364 ust. 4 ustawy.
4. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest bezpłatna i nie wymaga uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.
5. Procedura weryfikacji składa się z następujących etapów:
1) w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3, udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, weryfikujący odnajduje funkcjonalność weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu;
2) weryfikujący wprowadza identyfikator wydruku, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2.
6. Wynikiem weryfikacji jest pochodząca z systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3, informacja:
1) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy, o dacie jego wydania i o jego treści albo
2) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze nie został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy albo że od daty jego wydania upłynęły ponad 24 miesiące.
7. W przypadku informacji, o której mowa w ust. 6 pkt 1, jeżeli treść księgi wieczystej uległa zmianie od chwili wydania dokumentu, system teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, wskazuje, w jakich działach i rubrykach księgi wieczystej dane zawarte w samodzielnie wydrukowanym dokumencie nie są aktualne. System teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, umożliwia przeglądanie treści księgi wieczystej stanowiącej źródło danych dla samodzielnie wydrukowanego dokumentu bez składania odrębnego wniosku.
8. Wynik weryfikacji może zostać wydrukowany samodzielnie przez weryfikującego.
9. Wydruk, o którym mowa w ust. 8, zawiera dane określające weryfikowany dokument oraz czas i wynik weryfikacji.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-03-08 do 2024-09-23 (Dz.U.2016.292 tekst jednolity)
[Weryfikacja] 1. Weryfikacja stanowi procedurę umożliwiającą potwierdzenie, że dokument poddany weryfikacji pochodzi z Centralnej Informacji. Ważność samodzielnie wydrukowanego dokumentu nie jest zależna od przeprowadzenia procedury weryfikacji.
2. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3. Do ograniczenia możliwości weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu stosuje się przepis § 15 ust. 5.
3. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa w ciągu 24 miesięcy od chwili złożenia wniosku w trybie art. 364 ust. 4 ustawy.
4. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest bezpłatna i nie wymaga uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.
5. Procedura weryfikacji składa się z następujących etapów:
1) w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3, udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, weryfikujący odnajduje funkcjonalność weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu;
2) weryfikujący wprowadza identyfikator wydruku, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2.
6. Wynikiem weryfikacji jest pochodząca z systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3, informacja:
1) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy, o dacie jego wydania i o jego treści albo
2) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze nie został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy albo że od daty jego wydania upłynęły ponad 24 miesiące.
7. W przypadku informacji, o której mowa w ust. 6 pkt 1, jeżeli treść księgi wieczystej uległa zmianie od chwili wydania dokumentu, system teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, wskazuje, w jakich działach i rubrykach księgi wieczystej dane zawarte w samodzielnie wydrukowanym dokumencie nie są aktualne. System teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, umożliwia przeglądanie treści księgi wieczystej stanowiącej źródło danych dla samodzielnie wydrukowanego dokumentu bez składania odrębnego wniosku.
8. Wynik weryfikacji może zostać wydrukowany samodzielnie przez weryfikującego.
9. Wydruk, o którym mowa w ust. 8, zawiera dane określające weryfikowany dokument oraz czas i wynik weryfikacji.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-08-27 do 2016-03-07
[Weryfikacja] 1. [5] Weryfikacja stanowi procedurę umożliwiającą potwierdzenie, że dokument poddany weryfikacji pochodzi z Centralnej Informacji. Ważność samodzielnie wydrukowanego dokumentu nie jest zależna od przeprowadzenia procedury weryfikacji.
2. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3. Do ograniczenia możliwości weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu stosuje się przepis § 15 ust. 5.
3. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa w ciągu 24 miesięcy od chwili złożenia wniosku w trybie art. 364 ust. 4 ustawy.
4. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest bezpłatna i nie wymaga uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.
5. Procedura weryfikacji składa się z następujących etapów:
1) w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3, udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, weryfikujący odnajduje funkcjonalność weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu;
2) weryfikujący wprowadza identyfikator wydruku, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2.
6. [6] Wynikiem weryfikacji jest pochodząca z systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3, informacja:
1) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy, o dacie jego wydania i o jego treści albo
2) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze nie został wydany przez Centralną Informację w trybie art. 364 ust. 4 ustawy albo że od daty jego wydania upłynęły ponad 24 miesiące.
7. W przypadku informacji, o której mowa w ust. 6 pkt 1, jeżeli treść księgi wieczystej uległa zmianie od chwili wydania dokumentu, system teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, wskazuje, w jakich działach i rubrykach księgi wieczystej dane zawarte w samodzielnie wydrukowanym dokumencie nie są aktualne. System teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, umożliwia przeglądanie treści księgi wieczystej stanowiącej źródło danych dla samodzielnie wydrukowanego dokumentu bez składania odrębnego wniosku.
8. Wynik weryfikacji może zostać wydrukowany samodzielnie przez weryfikującego.
9. Wydruk, o którym mowa w ust. 8, zawiera dane określające weryfikowany dokument oraz czas i wynik weryfikacji.
[5] § 17 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 lipca 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych (Dz.U. poz. 1040). Zmiana weszła w życie 27 sierpnia 2015 r.
[6] § 17 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 lipca 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych (Dz.U. poz. 1040). Zmiana weszła w życie 27 sierpnia 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-12-01 do 2015-08-26
[Weryfikacja] 1. Weryfikacja stanowi procedurę umożliwiającą potwierdzenie, że dokument poddany weryfikacji pochodzi z Centralnej Informacji. Weryfikacja nie jest obowiązkowa.
2. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3. Do ograniczenia możliwości weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu stosuje się przepis § 15 ust. 5.
3. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest możliwa w ciągu 24 miesięcy od chwili złożenia wniosku w trybie art. 364 ust. 4 ustawy.
4. Weryfikacja samodzielnie wydrukowanego dokumentu jest bezpłatna i nie wymaga uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.
5. Procedura weryfikacji składa się z następujących etapów:
1) w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3, udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, weryfikujący odnajduje funkcjonalność weryfikacji samodzielnie wydrukowanego dokumentu;
2) weryfikujący wprowadza identyfikator wydruku, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2.
6. Wynikiem weryfikacji jest pochodząca z systemu teleinformatycznego, o którym mowa w § 3, informacja:
1) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze został wydany przez Centralną Informację w trybie w art. 364 ust. 4 ustawy, o chwili wydania i jego treści, albo
2) o tym, że dokument o podanym identyfikatorze nie został wydany przez Centralną Informację w trybie w art. 364 ust. 4 ustawy albo został wydany wcześniej niż 24 miesiące od chwili złożenia wniosku w trybie art. 364 ust. 4 ustawy.
7. W przypadku informacji, o której mowa w ust. 6 pkt 1, jeżeli treść księgi wieczystej uległa zmianie od chwili wydania dokumentu, system teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, wskazuje, w jakich działach i rubrykach księgi wieczystej dane zawarte w samodzielnie wydrukowanym dokumencie nie są aktualne. System teleinformatyczny, o którym mowa w § 3, umożliwia przeglądanie treści księgi wieczystej stanowiącej źródło danych dla samodzielnie wydrukowanego dokumentu bez składania odrębnego wniosku.
8. Wynik weryfikacji może zostać wydrukowany samodzielnie przez weryfikującego.
9. Wydruk, o którym mowa w ust. 8, zawiera dane określające weryfikowany dokument oraz czas i wynik weryfikacji.